سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۴
سید حسن نصرالله:

آمریکا همچنان نادان و نسبت به تحولات منطقه بی درک است/ بایدن می‌خواست در افغانستان جنگ داخلی بین افغان و طالبان راه بیاندازد

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 773305
سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان سه شنبه شب طی سخنانی گفت که جو بایدن رییس جمهور آمریکا به دنبال جنگ داخلی در افغانستان بود.
آمریکا همچنان نادان و نسبت به تحولات منطقه بی درک است/ بایدن می‌خواست در افغانستان جنگ داخلی بین افغان و طالبان راه بیاندازد
به گزارش جهان نيوز، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان سه شنبه شب در سخنانی در نهمین مراسم عاشورای حسینی به مسئله جنگ اقتصادی غرب علیه لبنان اشاره کرد و هدف آن را تحقیر و تضعیف لبنان و مقاومت خواند.

دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید بر اینکه ایالات متحده آمریکا خواستار لبنان ضعیف است، تصریح کرد: لبنان بخشی از محوری است که بیش از یک بار سناریوهای آمریکایی را متحمل شکست کرد.

وی افزود: هدف از این جنگ اقتصادی، فشار به ملت لبنان و فروپاشی کشور است، اما مقاومت قوی و استوار و پایدار است و رویداد چند روز پیش هم آن را اثبات کرده است.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به تحولات افغانستان اشاره کرد و گفت: ملت های منطقه باید ابعاد راهبردی تحولات افغانستان را درک کنند و شکست آمریکا در افغانستان معانی تاریخی و راهبردی دارد.

دبیرکل حزب الله تأکید کرد که بایدن نیروهای خود را از افغانستان خارج کرد چرا که این کشور قادر به تحمل آن نبوده است.

وی اعلام کرد که آمریکا همچنان نادان و نسبت به تحولات منطقه بی درک است و همچنان خطاهای گذشته را تکرار می کند.

سید حسن نصرالله گفت که بایدن می خواست با ایجاد درگیری میان نیروهای طالبان و افغان، جنگ داخلی در کشور افغانستان راه بیندازد.

وی تأکید کرد که آمریکایی‌ها تجهیزات نظامی و حتی سگ‌های پلیسی را از افغانستان خارج کردند، اما کسانی که با آنها همکاری داشتند را خارج نکردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جو بایدن مسئول اصلی تحولات در افغانستان است
Iran, Islamic Republic of
همینطوره، بایدن نه تنها می خواست با ایجاد درگیری میان نیروهای طالبان و افغان، جنگ داخلی در کشور افغانستان راه بیندازد، بلکه قرار بود مرز ایران را بسیار نا امن کنند و به طریقی ایران را درگیر کنند و ویتنام ایرانی ها را رقم بزنند و ایران را از لبنان و غزه و فلسطین دور نمایند.
Iran, Islamic Republic of
بایدن که فعلا با روی کار آوردن یک دولت تکفیری ببخ گوش ایران سعی در نا آرام کردن شرق ایران و ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل است....!
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
الان هم دارد ؛ مقدمات درگیری نیروهای پسر احمد شاه مسعود را ، با طالبان فراهم میکند ! شیطان بزرگ !!