جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دستگیری شهروندان بحرینی به جرم شرکت در عزاداری امام حسین(ع)

سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 773227
منابع بحرینی اعلام کردند که نیروهای آل خلیفه دو شهروند بحرینی را به جرم شرکت در عزاداری امام حسین علیه السلام دستگیر کردند.
دستگیری بحرینی‌ها به جرم عزاداری محرم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، کانال تلگرامی جمعیت الوفاق بحرین، نیروهای رژیم آل خلیفه دو جوان بحرینی را که در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در شهر «حمد» شرکت کرده بودند دستگیر کردند.

پیش از این علمای بحرین در بیانیه‌ای با اشاره به اقدامات ضد دینی دولت آل خلیفه علیه شعایر دینی به ویژه احیای مراسم محرم، بهانه قرار دادن مسایل بهداشتی را یک دستاویز بی پایه و اساس توصیف و تاکید کردند آن چه که شاهد آن هستیم تفسیری جز ادامه سیاست‌های ضد مذهبی و حملات ضد دینی سازمان دهی شده علیه شعایر دینی که سال به سال هم شدت بیشتری می گیرد، ندارد.

روحانیون بحرینی با اشاره به تعهد و پایبندی مردم بحرین به شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد، هیچ مکانی در بحرین پایبند تر از مواکب حسینی به شیوه نامه‌های بهداشتی وجود ندارد اما  دولت آل خلیفه صرفا برای سرکوب مردم و مبارزه با برگزاری این شعایر مسایل بهداشتی را بهانه قرار می‌دهد.

پیش از این آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر انقلاب بحرین از رژیم آل خلیفه خواست دست از ضدیت و دشمنی با شعائر حسینی و عاشورایی در این کشور بردارد.

شیخ عیسی قاسم در ادامه تلویحاً از اقدامات آل خلیفه و معیارهای دوگانه آن در برگزاری مراسمات انتقاد و تأکید کرد که «معیار و میزان اعتدال در این گونه اقدامات احتیاطی که به منظور پیشگیری بوده ولا غیر، این است که این اقدامات، با اقدامات احتیاطی سایر تجمعاتی که از آن‌ها باید جانب احتیاط را رعایت کرد، برابر باشد که این تجمعات همان تجمعاتی است که دولت بحرین از آن‌ها استقبال می‌کند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *