جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

واکسن‌های اروپایی در راه ایران؟

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 772885
هلال احمر نمی‌تواند هر واکسنی با هر کیفیتی وارد کند از این رو تلاش ما تامین واکسن با کیفیت و از مبادی قابل اعتماد است.
واکسن‌های اروپایی در راه ایران؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، در مورد این نکته که با توجه به بر طرف شدن منع واردات برخی از واکسن‌ها به کشور آیا هلال احمر نیز قصد دارد به مبادی وارداتی خود تنوع بخشد، گفت: ما در سطح فدراسیون جهانی صلیب سرخ و اعضای آن موضوع واردات واکسن را مطرح کرده ایم این گونه نیست که از ابتدا به دنبال همکاری با یک شریک بوده باشیم، از ابتدا به دنبال این بودیم که هر جا ظرفیتی هست از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما در حال بررسی همه مسیرها برای واردات واکسن هستیم، اگرچه که تعداد محدود کشورها تولیدات واکسن دارند و از طرفی نیز ملاحظاتی برای نیازهای داخلی خود دارند.

وی گفت: یکی از نکات مهم کیفیت این واکسن‌ها  است ، همه واکسن‌های موجود کیفیت مناسبی ندارند هلال احمر نمی‌تواند هر واکسنی با هر کیفیتی وارد کند، تعدادی از کشورهای آفریقایی برخی از واکسن‌های وارداتی از کشورهای غربی را به جهت کیفیت پایین پس فرستادند.

قوسیان مقدم اظهار کرد: نکته مهمی که وجود دارد این موضوع است که به طور کلی ما به طرف غربی خوشبین نیستیم آن‌ها در طول سالیان ثابت کرده اند که قابل اعتماد نیستند، از این رو تمام تلاش ما تامین واکسن مورد نیاز کشور از طریق مبادی قابل اعتماد و تامین مستمر است.

وی در مورد ادعای مطرح شده از یک فرد ایرانی فعال در صلیب سرخ آلمان برای ارسال ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور و عدم همکاری سفارت ایران و هلال احمر، گفت: ما این ادعا را از طریق سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر بررسی می‌کنیم در مورد واقعیت آن اکنون نمی‌شود اظهار نظر کرد، از طرفی نیز این ادعا و این موضوع طبیعی نیست چرا که صلیب سرخ‌ها درتمام دنیا در حال ارتباط و رایزنی با یکدیگر هستند، صلیب سرخ آلمان می‌توانست این موضوع را از طریق هلال احمر پیگیری و این موضوع را به اطلاع ما برساند.

وی ادامه داد: از طرفی نیز سفارت خانه‌های کشورها در سراسر دنیا در حال همکاری با یکدیگر هستند این موضوع می‌توانست از طریق کشور آلمان به اطلاع سفارت جمهوری اسلامی ایران برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مبادی قابل اعتماد فقط روسیه و کوبا و چین و کره شمالی؟؟ لطفا کلی حرف نزنید دقیقا بگید کدوم کشور آفریقایی کدوم واکسن رو با چه مستنداتی رد کرده