پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

وزیر نفت پیشنهادی: فقط برای خدمت به مردم آمده‌ام

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 772862
وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: فقط برای خدمت به مردم آمده‌ام، اگر برای خدا کار کنیم از هیچ چیز نمی‌ترسیم. من از جنس خودتان هستم.
وزیر نفت پیشنهادی: فقط برای خدمت آمده‌ام
به گزارش جهان نيوز، جواد اوجی، امروز در نشست مشترک با جمعی از مدیران و کارکنان صنعت نفت با اشاره به پیشینه خود در صنعت نفت از شرکت ملی حفاری تا شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، از شرکت نفت مناطق مرکزی تا شرکت ملی گاز و حضور در بخش خصوصی و پیمانکاری در سال‌های اخیر، گفت: پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه نفت، کارم را روی دکل ۷۸ فتح ملی حفاری و با شست‌وشوی رزوه‌های کیسینگ آغاز کردم.

وی افزود: در سال ۱۳۸۸ تحول در امر گازرسانی آغاز شد، دیپلماسی گازی در ارتباط با ترکمنستان، عراق و ... دنبال شد. در مدتی که شرکت ملی گاز بودم، قطعی گاز اتفاق نیفتاد و تحول در گازرسانی رخ داد که در سال‌های بعد هم این تلاش‌ها ادامه یافت و امروز شاهد نتایج آن هستیم.

به گفته وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم، صنعت نفت در توسعه اقتصادی نقش کلیدی دارد و در حوزه امنیتی می‌تواند بسیار راهگشا باشد. سرمایه اصلی این صنعت، مدیران توانمند و بدنه کارشناسی متعهد و توانمند است و هر که در این شرایط بپذیرد خدمت کند، ایثار کرده است.

اوجی اظهار کرد: امروز در بحث فروش نفت چالش‌هایی وجود دارد زیرا وضع امروز تحریم‌ها خاص است. در دوره پیشین تحریم حداقل معافیت تا سطح یک‌ میلیون بشکه وجود داشت اما این دوره، شرایط ویژه‌ای حاکم است.

وی با بیان اینکه بحث نیروی انسانی در صنعت نفت، امروز اهمیت ویژه‌ای دارد و امیدواریم مجلس، سران سه قوه و ... همراهی کنند تا ارزش کار منابع انسانی صنعت نفت جا بیفتد و این کارکنان نادرست قضاوت نشوند، گفت: چرا باید شرایط طوری باشد که نیروهای نفت مهاجرت‌ کنند. پشتیبانی از نیروهای صنعت نفت از اولویت‌های من است.

وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم ادامه داد: به‌طور حتم از نیروهای توانمند، دلسوز، فسادستیز استفاده خواهم کرد. برخی می‌گفتند اوجی حتما از ستاد اجرایی و ... نیرو می‌آورد. اینقدر صنعت نفت نیروهای خوب دارد که اصلا چنین نیازی وجود دارد.

طبق اعلام وزارت نفت، اوجی با بیان اینکه حفظ و نگهداشت تولید و جذب سرمایه‌گذاری از دیگر اولویت‌های صنعت نفت است. در صنعت چه در بخش بالادست و چه پایین‌دست نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم. باید با برنامه‌ریزی راهکارهایی معقول پیدا شود، اظهار کرد: بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی، بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت میدان‌های مشترک، تداوم روند بومی‌سازی تجهیزات، استفاده از دانش روزآمد و شرکت‌های دانش‌بنیان  نیز به‌طور جدی در دستور کار صنعت نفت قرار می‌گیرد.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تعدادی از نمایندگان دوره قبل مجلس دارای پستهای رده بالا در وزارت شده اند. چجوری ؟.
Iran, Islamic Republic of
((..... ارزش کار منابع انسانی صنعت نفت جا بیفتد و این کارکنان نادرست قضاوت نشوند، گفت: چرا باید شرایط طوری باشد که نیروهای نفت مهاجرت‌ کنند. پشتیبانی از نیروهای صنعت نفت از اولویت‌های من است.))
اگر من نماینده مجلس بودم اگر هیچ ضعفی هم نداشت به دلیل این نوع طرز تفکر به ایشان رای اعتماد نمی دادم، چرا که بهایی که به خدمات کارکنان نفت داده می شود خیلی بیشتر از سایر بخشهاست.
خدمت به کی! اول بفرمایید در چه شرکت هایی صاحب سرمایه وعضو هستید ....