چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

قالیباف: کنترل کرونا اولویت اول ماست

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 772839
کنترل کرونا اولویت اول ماست و همه باید در این زمینه بسیج شویم و توزیع دارو هم باید ساماندهی شود.
قالیباف: کنترل کرونا اولویت اول ماست
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (شنبه ۲۳ مرداد) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث مربوط به کرونا و موج پنجم آن یکی از موضوعات جدی و بحران‌های امروز کشور ماست و متاسفانه هر روز جمعی از خانواده‌ها عزادار می‌شوند.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان اولویت‌های ۱۲ گانه ای را ابلاغ کردند و فرمودند که مقابله با بیماری کرونا اولویت اول کشور است و بر این اساس باید این موضوع مورد توجه همه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته مجلس شورای اسلامی پیش از فرمایشات رهبر معظم انقلاب رسیدگی به این بحران را به کمیسیون بهداشت و درمان ابلاغ کرد و این کمیسیون جلسه‌ای را با حضور مسئولان کشوری و لشکری و صاحب نظران برگزار کرد و ما جمع بندی آن جلسه را به رئیس جمهور ارائه کردیم تا نظر کارشناسی مجلس در این باره هم روشن باشد.

قالیباف تاکید کرد: امیدوارم امروز ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم و خوبی را در این زمینه اتخاذ کند و اگر لازم است محدودیت‌هایی را قائل شود و به صورت کارشناسانه در این باره تصمیم گیری و قاطعانه برخورد کند و محدودیت‌هایی که اعمال می‌کنند باید پیگیری و اجرا شود.

وی با بیان اینکه همچنین طرح شهید سلیمانی که مردم و بسیج در میدان بودند در مناطق دوردست کشور و در استان‌های مختلف باید عملیاتی شود، گفت: همه ما باید با هم بسیج شویم تا زنجیره مربوط به تهیه، توزیع و زدن واکسن در یک حلقه ۷۵ تا ۸۰ روزه انجام شود و این موضوع باید در اولویت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه این مساله اولویت اول کشور است و باید همه واکسن بزنند تا زنجیره کرونا قطع شود، همه باید کمک کنیم و اگر دولت برای تامین اعتبارات ریالی و ارزی این موضوع نیازمند. اصلاح بودجه است می‌تواند به مجلس ارائه دهد و ما فوری رسیدگی می‌کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه کنترل بیماری کرونا اولویت اول ماست و همه باید به آن توجه کنیم، اظهار داشت: فشار روی کادر درمان بسیار زیاد است و اعزام نیروهای کمکی به سمت آنان و توجه به نیازهای معیشتی کادر درمان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی درباره مشکلاتی که جهت تامین دارو وجود دارد، گفت: علیرغم اینکه دارو در برخی جاها وجود دارد اما شاهد ناهماهنگی‌هایی در توزیع دارو هستیم که باید روند توزیع دارو هم ساماندهی شود و مورد توجه قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
طرح صیانت چی؟