شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۵

پنتاگون: طالبان تا چند روز آینده کابل را تصرف می‌کند

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 772818
با پیشروی‌های طالبان و تصرف دومین و سومین شهر بزرگ افغانستان نگرانی‌ها برای ورود نیرو‌های طالبان به کابل افزایش یافته است.
طالبان تا چند روز آینده کابل را تصرف می‌کند
به گزارش جهان نيوز، یک مقام امنیتی آمریکا گفت این نگرانی وجود دارد که طالبان بتواند در چند روز آینده کابل را به صورت کامل به تصرف خود در آورد.

بر اساس گزارش تسنیم، جان کربی، سخنگوی پنتاگون با اشاره به پیشروی‌های چند روز اخیر طالبان گفت: اگر به عملکرد این چند روز اخیر گروه طالبان نگاه کنیم متوجه می‌شویم این احتمال وجود دارد که آن‌ها بتوانند در چند روز آینده وارد کابل شوند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است نیرو‌های خود را از کابل خارج نمی‌کند و در عوض بخشی از نیرو‌های خود در دیگر مناطق افغانستان را به کابل منتقل کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد: افغانستان در حال خارج شدن از کنترل است. در همین لحظه باید همه حملات متوقف شود و مذاکرات جدی برای صلح کلید بخورد.

امر الله صالح، معاون اول رییس جمهور افغانستان پس از یک جلسه امنیتی به ریاست اشرف غنی، رییس جمهور این کشور اعلام کرد: ما به نیرو‌های مسلح خود افتخار می‌کنیم و دولت افغانستان تمام تلاش خود را برای تقویت نیرو‌های مقاومت در برابر طالبان به کار خواهد بست.

افزایش درگیری‌ها و حملات طالبان در افغانستان ترس از بحران پناهندگی را افزایش داده است. یک مقام سازمان ملل متحد در این باره گفت: از آغاز سال جاری میلادی حدود ۴۰۰ هزار غیرنظامی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. در روز‌های اخیر و در پایتخت افغانستان خانواده‌ها از ترس تشدید درگیری‌ها خانه‌های خود را رها و در پارک‌های کابل چادر زده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of

طالبان تا چند روز آینده کابل را تصرف می‌کند پس نیروهای آمریکایی از سال 2001 تاکنون درافغانستان چه غلطی می کنند؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کابل با چراغ سبز پنتاگو به زودی سقوط می‌کند
Iran, Islamic Republic of
اوضاع افغانستان از کنترل خارج شده است
Iran, Islamic Republic of
طالبان چه ديني دارند و چه مذهبي
دین طالبان مانند دین عربستان سعودی دین شیطان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه رئیس جمهور افغانستان ثابت کرد که در برابر مقابله طالبان ناتوان و عاجز بوده است.
حضور نیروهای خارجی در افغانستان فقط دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس افغانستان مقصر است.