کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رفتن مسی بارسلونا را نابود می‌کند؟

23 مرداد 1400 ساعت 1:07

جدایی مسی از بارسلونا موجی از ناامیدی را در بین هواداران این تیم ایجاد کرده است و ممکن است تا مدت‌ها وضعیت این باشگاه اصلاح نشود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از پارسینه، باشگاه بارسلونا در سال گذشته ۴۸۷ میلیون یورو ضرر کرد و همچنان ۱۷/۱ میلیارد یورو بدهی دارد. هرچند طرفداران در فصل جدید می‌توانند در ورزشگاه حضور یابند اما در ماه نخست، تنها ۴۰ درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها را می‌توانند پر کنند.

قرارداد اسپانسرشیپ پیراهن باشگاه با راکوتن در سال بعد و با نایکی در سال ۲۰۲۳ پایان می‌یابد. تمدید قرارداد با این دو شرکت با مبالغ کمتری انجام خواهد شد، چرا که مسی دیگر در این تیم نیست.

مسی حاضر شده بود دستمزدش ۵۰ درصد کم شود و از بازیکنان خواسته شده که در دستمزد خود تجدید نظر کنند. این امید هم وجود دارد که باشگاه در بازار نقل و انتقالات با فروش چند ستاره، درآمد خوبی کسب کند و بتواند دستمزد را به ۶۵ تا ۷۰ درصد درآمد باشگاه برساند که در این صورت اوضاع خوب خواهد شد.

سه هفته پیش، آنتوان گریزمان در آستانه برگشتن به اتلتیکو مادرید بود اما اتلتیکو حاضر نشد دستمزدی که او در بارسلونا می‌گیرد را بپردازد.

جدایی بازیکنانی که قراردادهای بلندمدت و دستمزد بالا دارند، تقریباً غیرممکن شده است. ساموئل اومتیتی و فلیپه کوتینیو که از این دسته بازیکنان‌اند، در آخرین دیدار بارسلونا در پیش‌فصل از سوی هواداران هو شدند. حتی ژوردی آلبا هم با اعتراض هواداران روبه‌رو شد.

آلبا حالا کاپیتان چهارم بارسلونا است اما طرفداران از قراردادی که او با رئیس قبلی باشگاه امضا کرد هم ناراضی هستند.

سرخیو آگوئرو هم سه ماه اول فصل را غایب خواهد بود. آینده او هم نامشخص است و شاید حتی برای بارسلونا به میدان هم نرود. او را به خاطر مسی آورده بودند. بارسلونا بابت فروش او پول می‌خواهد اما او به صورت آزاد به این باشگاه پیوست و می‌خواهد به صورت رایگان بارسا را ترک کند.

لاپورتا دو راه را برای به دست آوردن پول امتحان کرد اما هر دو راه با ناکامی روبه‌رو شد. او اول تلاش کرد سوپرلیگ را راه‌ بیندازد و با فلورنتینو پرس و آندر‌آ آنیلی، رؤسای رئال مادرید و یوونتوس هم اخیراً دیدار کرده است اما این سه باشگاه در راه‌اندازی سوپرلیگ تنها هستند.

گزینه دیگر لاپورتا هم به ماجرای توافق ۷/۲ میلیارد یورویی لالیگا و مؤسسه سرمایه‌گذاری CVC آمریکا برمی‌گردد. این پول قرار بود بین باشگاه‌های دسته اول و دوم لالیگا تقسیم شود و به بارسلونا هم ۲۸۰ میلیون یورو می‌رسید اما لاپورتا این قرارداد را رد کرد چون در صورت پذیرفتن آن، ۱۰ درصد حق پخش تلویزیونی لالیگا تا ۴۰ سال آینده به سرمایه‌گذاران CVC می‌رسید. علاوه بر این، یک شرط بلندمدت مؤسسات سرمایه‌گذاری برای حضور در لالیگا یا سوپرلیگ این است که باشگاه‌ها تبدیل به مؤسسات خصوصی شوند.

بارسلونا در تلاش است که «شرکت بارسا» را بفروشد. این شرکت شامل استودیو بارسا، آکادمی باشگاه، مرکز نوآوری بارسا و قسمت مجوز باشگاه است. گفته می‌شود این شرکت بیش از ۲۰۰ میلیون یورو ارزش دارد اما هیأت مدیره هنوز در این باره تصمیم نگرفته است.

بارسا از راه فروش بازیکن هم می‌تواند به درآمد برسد اما ممکن است بازیکنان جوانش را از دست بدهد. برای مثال، ایلاش موریبا، هافبک ۱۸ساله این تیم، بند فسخ قرارداد ۱۰۰ میلیون یورویی دارد، ولی بارسا احتمالاً با مبلغی بسیار کمتر حاضر به فروش او خواهد شد. هواداران می‌پذیرند که موریبا برود اما فروش آنسو فاتی و به‌ویژه پدری، به معنای پایان همکاری هواداران با هیأت مدیره جدید خواهد بود.

البته مقامات بارسلونا بر این باورند که کار به فروش این دو بازیکن نمی‌رسد و باشگاه خصوصی هم نخواهد شد اما بارسلونا باید به هر ترتیبی که شده، یک منبع درآمد پیدا کند.


کد مطلب: 772783

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/772783/رفتن-مسی-بارسلونا-نابود-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com