جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶
بیانیه بیش از ۴۰۰ حقوقدان:

انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران مشکل قانونی ندارد/ شوراها شخصیتی را برگزیدند، که دارای وجه ملی است

جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 772761
حقوقدانان و وکلای بسیجی سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ و همچنین حقوقدانان و وکلای شبکه مدافعان عدالت کشور با صدور بیانیه‌ای از انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران استقبال کردند.
انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران مشکل قانونی ندارد/ شوراها شخصیتی را برگزیدند، که دارای وجه ملی است
به گزارش جهان نيوز، حقوقدانان و وکلای بسیجی سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ و همچنین حقوقدانان و وکلای شبکه مدافعان عدالت کشور با صدور بیانیه‌ای از انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران استقبال کردند. متن بیانیه به شرح ذیل است:

انتخابات ۱۴۰۰ فصلی نوین در سپهر سیاسی ایران است .مردمسالاری دینی در این مقطع حساس مهم‌ترین رویکرد خود را مبنی بر کارآمدی، سلامت و رضایتمندی برگزیده است. عدالت و مبارزه با فساد وجه ممیزه این انتخابات بوده است‌. آغاز دولت بر شخصیتی استوار گردید که برون داد آن مبارزه با فساد و احیای حقوق عامه بوده است .اینک اتمسفر سیاسی اجتماعی کشور منتظر است تا دیگر دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و خدمات‌رسان مبارزه با فساد و خدمت گسترده را به عنوان دال مرکزی خود وپیشران معادلات اجتماعی قرار دهند. گام بعدی در تکمیل چرخه ضد فساد و مبارزه با رانت و انتخاب شهردار برای کلانشهر تهران است.

شورای شهر تهران در اقدامی شجاعانه و مدبرانه شخصی را برای احراز سمت شهرداری تهران انتخاب نمود که علاوه بر توان بالای اجرایی دارای روحیه جهادی و ضد فساد است. کارنامه آقای دکتر علیرضا زاکانی مملو از مبارزه با فساد است. او همواره بر برخورد قاطع با یقه سفیدان تاکید نموده است. 

انتخاب شهردار بر اساس قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به عهده شوراهای اسلامی است‌.

(ماده71قانون موصوف) بیان برخی از گرایش های علمی دارای اولویت و بخشنامه ها و آیین نامه های صادره از مقامات ذیربط وزارت کشور برای این سمت دارای شأن تأسیسی نیست بلکه تکمیلی است، بنابراین آیین نامه ها وصف آمره ندارند .از دیگر سو معیار صلاحیت در خصوص انتخاب شهردار به عهده اعضای شوراهای اسلامی است و شوراها شخصیتی را برگزیدند، که دارای وجه ملی است. شخصی که برای احراز بالاترین مقام اجرایی کشور صلاحیتش توسط شورای نگهبان احراز گردیده است، آیا میشود شخصی که از توانمندی اجرای قانون اساسی و اصول متعدد آن برخوردار است دارای صلاحیت به عنوان شهردار تهران نباشد.

از این رو ما جمعی از وکلا و حقوقدانان انقلابی تهران بزرگ بدینوسیله حمایت قاطع خود را مبنی بر صحیح بودن انتخاب دکتر زاکانی وحسن تدبیر اعضای شورای شهر اعلام داشته؛ امیدواریم که این تحول آغاز خدمت نوین به مردم شریف تهران باشد. و با همراهی و همدلی نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی و مردم گران‌قدر تهران به  افق شهری در طراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب گام های استوار برداشته شود.

والحمد لله رب العالمین

اسامی این حقوقدانان را می‌توانید در اینجا(   ) مشاهده کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
شما دارید جامعه را دوقطبی می کنید ، انقلابی .... همه ایرانی و انقلابی هستیم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز، تو این چند روز بیش از ۵۰_۶۰ تا مطلب در خصوص انتصاب آقای زاکانی کار کردی. خدا قوت
Iran, Islamic Republic of
هر چه قانون می گویدبه آن عمل کنند.
علی وحیدی
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر مطلب برای ایجاد پوشش قانونی برای انتصاب نماینده قم به عنوان شهردار تهران میگذارید. ادم به شک می افتد.