جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

محمد بنا در آستانه تمدید قرارداد با تیم ملی

جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 772730
قرارداد سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی تا پایان بازی‌های المپیک اعتبار داشت. اکنون و با خاتمه رویداد توکیو، مشخص نیست آیا فدراسیون کشتی این قرارداد‌ها را تا جهانی نروز تمدید خواهد کرد یا اندیشه دیگری در سر دارد.
محمد بنا در آستانه تمدید قرارداد با تیم ملی
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، طی مصاحبه ای در آستانه المپیک اعلام کرده بود با توجه به نزدیکی بازی های المپیک و جهانی نروژ، با رییس فدراسیون توافق کردیم تا پایان مسابقات جهانی در کنار تیم فرنگی حضور داشته باشم. پس از آن نیز به تصمیم فدراسیون بستگی دارد.‌ 

با توجه به عملکرد قابل قبول فرنگی کاران در توکیو و پیشرفت تیم ۵ نفره اعزامی نسبت به المپیک ۲۰۱۶ ریو، به نظر می رسد محمد بنا مشکل چندانی برای تمدید قرارداد نداشته باشد.

به این ترتیب و به احتمال فراوان این مربی کهنه کار همچنان هدایت تیم ملی فرنگی را بر عهده خواهد داشت مگر اینکه  شخصا تمایلی به ادامه کار نشان ندهد.

حکایت کشتی آزاد قدری متفاوت است. آزادکاران علی رغم تلاش فراوان انتظارات را در المپیک برآورده نکردند. همین امر می تواند دستاویزی برای رییس فدراسیون باشد تا تغییراتی در راس کشتی آزاد ایجاد کند. امری که با توجه به فضای جاری در کشتی آزاد، شایعات آن ازمدت ها قبل کم و بیش  به گوش می رسید. با تمام این احوال، خویشتنداری فدراسیون و سرمربی تیم کشتی آزاد باعث شد تا آنان حتی الامکان تا پایان المپیک صبوری پیشه کنند و دم بر نیاورند.

اکنون اما دو طرف، تعهدی نسبت به یکدیگر ندارند. قرارداد فی مابین منقضی و انتظارات برآورده نشده است. اگرچه رییس فدراسیون نیز  باید پاسخگوی دلایل ناکامی باشد اما شاید در حال حاضر، بهترین راه برای وی پاک کردن صورت مسئله و مقصر جلوه دادن کادر فنی است. به این ترتیب هم خود را از مظان اتهام رهایی خواهد بخشید و هم با کنار گذاشتن سرمربی، او را مقصر اصلی ضعف عملکرد جلوه خواهد داد.‌ مشکل اینجاست که شاید در شرایط موجود هیچ کدام از چهره های شاخص و با تجربه کشتی حاضر به قبول مسئولیت سرمربیگری کشتی آزاد نباشند. برخی اصولا علاقه مند به کار و فعالیت با فدراسیون فعلی نیستند و عده ای نیز با توجه به زمان کوتاه باقیمانده تا مسابقات جهانی، ریسک مسئولیت تیم ملی را نخواهند پذیرفت  مگر اینکه عنان اختیار به دست خودی های درون فدراسیون سپرده شود.‌ موضوعی که زمزمه های آن از همان ابتدا به گوش می رسید. 

به هر روی، فدراسیون کشتی فرصت زیادی برای اتلاف وقت ندارد و هر چه زودتر باید تکلیف سرمربیان کشتی آزاد و فرنگی را روشن کند. کمتر از دو  ماه تا پیکارهای جهانی نروژ باقی مانده، مسابقاتی که قرار است در ۱۰ وزن کامل برگزار شود. پیش از آن نیز رقابت های انتخابی در برخی اوزان و اردوهای آمادگی در دستور کار قرار دارد. تمام این امور باید با نظارت و هماهنگی سرمربی تیم ملی انجام شود. این مقتضیات حکم می کند   تکلیف هدایت تیم های کشتی در اسرع وقت مشخص شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *