پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۰

هشدار ایران به اسرائیل درباره هرگونه ماجراجویی

شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 772107
ایران در مورد هرگونه ماجراجویی و اشتباه محاسباتی هشدار می‌دهد. ما در دفاع از خود و تأمین منافع ملی خویش تردیدی به خود راه نخواهیم داد.
هشدار ایران به اسرائیل درباره هرگونه ماجراجویی
به گزارش جهان نيوز به نقل از آفتاب نیوز، زهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: ما همین الان سخنان تحریف‌شده‌ای درباره حادثه کشتی مرسر استریت شنیدیم. اجازه بدهید چند کلمه در این باره عرض کنم. ما با خانواده‌های کسانی که عزیزان‌شان را در آن حادثه تأسف‌بار از دست داده‌اند، ابراز همدردی می‌کنیم.

او با اشاره به این که بلافاصله بعد از این حادثه، مقامات اسرائیلی ایران را به انجام آن رخداد متهم کردند، افزود: این رویه همیشگی و معمول رژیم اسرائیل است. هدف آن نیز منحرف‌کردن افکار عمومی جهان از جنایات این رژیم و اقدامات غیر انسانی آن در منطقه است. بدین منظور، آنها دیگران را به انجام کارهای نادرست متهم می‌کنند. تقریبا بعد از تمام حوادث در خاورمیانه، اسرائیل ایران را متهم می‌کند. آنها بلافاصله و بدون هیچ مدرکی این کار را انجام می‌دهند.

او ادامه داد: مظلوم‌نمایی، دروغ و فریب بخشی از ابزارهای آنها است. هدف جار و جنجال اسرائیل در حادثه مرسر استریت نیز بویژه پنهان‌کردن اعمال تروریستی خود علیه ناوبری تجاری است. تنها در کمتر از دو سال این رژیم بیش از ۱۰ کشتی تجاری در دریاهای منطقه را مورد حمله قرار داده است. در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۱، نخست‌وزیر سوریه اعلام کرد که ۷ نفتکش در مسیر خود به سوریه مورد حمله قرار گرفته‌اند. این حوادث که اسرائیل عامل آنها بود، باعث کمبود جدی سوخت در سوریه شد. در ۱۱ مارس ۲۰۲۱، رسانه‌های جریان اصلی گزارش دادند که اسرائیل حداقل بیش از ۱۰ کشتی عازم سوریه را که بیشترشان حامل نفت بودند، هدف قرار داده است. همچنین در ۲۳ آوریل ۲۰۲۱، یک نفتکش در سواحل سوریه مورد حمله یک پهپاد قرار گرفت. سه سوری از جمله دو خدمه کشتی در این حمله کشته شدند. باز هم اسرائیل مسئول حمله بود.
 
ارشادی گفت: اینها تنها چند نمونه از ماجراجویی و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم اسرائیل در دریاهای منطقه است. چنین اعمال تروریستی و غیر قانونی امنیت دریانوردی را به طور جدی تهدید می کند، آزادی ناوبری را مختل می‌سازد و امنیت انرژی را به خطر می‌اندازد. همچنین اسرائیل به تجاوزهای نظام‌مند و مستمر خود علیه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای منطقه ادامه می‌دهد. این اقدامات غیر قانونی تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: آخرین نمونه این اقدامات، حمله هوایی اخیر آن به لبنان است. اینها نقض فاحش حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است و نباید بدون مجازات باقی بماند. شورای امنیت باید از ماجراجویی لجام‌گسیخته اسرائیل در منطقه جلوگیری کند. شورا باید همچنین ثابت کند که در دام فریب ها و اخبار ساختگی اسرائیل گرفتار نمی شود.

همان طور که در نامه اخیرمان به رئیس شورای امنیت تأکید کردیم، ما اتهام بی اساس اسرائیل در مورد حادثه مرسر استریت را رد می کنیم. رژیم اسرائیل نمی‌تواند با سرزنش و متهم کردن دیگران رفتار بی ثبات کننده و سیاست های شرورانه خود را لاپوشانی کند. این رژیم بیش از ۷ دهه منبع اصلی تهدید، بی ثباتی و ناامنی در منطقه بوده است. سلاح های کشتار جمعی آن همچنان کل منطقه را به خطر می اندازد.

ارشادی اظهار مرد: این رژیم تنها دارنده سلاح هسته ای در منطقه است. در عین حال، این رژیم تنها غیر عضو پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای در منطقه است و فعالیت ها و تأسیسات خطرناک آن نیز تحت پادمان جامع آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار ندارد. این رژیم همچنان گستاخانه تهدید می کند که علیه کشورهای منطقه از زور استفاده خواهد کرد. اخیرا دوباره وزیر دفاع آن رژیم تهدید کرد که از زور علیه ایران استفاده خواهد کرد. ایران در مورد هرگونه ماجراجویی و اشتباه محاسباتی هشدار می دهد. در عین حال ما در دفاع از خود و تأمین منافع ملی خویش تردید به خود راه نخواهیم داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هشدار نیاز نیست، اتفاقآ بدجور منتظریم تا این سگ قلاده پاره کرده دست از پا خطا کند
United States
⭕️ اسرائیل دو راه داره
1.به ایران حمله نکنه در این صورت 18 سال آینده رو نخواهد دید
2.به ایران حمله کنه اونوقت 18 روز آینده رو نخواهد دید
در واقع از بین مرگ تدریجی و مرگ یکباره یکیو باید انتخاب کنه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چرا رئیس شورای امنیت سازمان ملل تاکنون با ماجراجویی اسرائیل در منطقه برخورد نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
یه جوری سئوال میپرسی که انگار نمیدونی در دنیا چه خبره؟!
Iran, Islamic Republic of
دشمن تنها زبان وحدت و مقاومت را می‌فهمد
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران هرگز تسلیم فشارها نخواهد شد
Iran, Islamic Republic of
عادی‌سازی روابط برخی رژیم‌های عربی، چراغ سبزی برای تجاوز اسرائیل است
Iran, Islamic Republic of
بمباران پایگاه اسرائیل، پاسخ به تجاوز دشمن به لبنان بود
Iran, Islamic Republic of
لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت می کند.