سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

اژه‌ای: برای کمک به دولت آمادگی لازم را داریم

پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب: 771996
این قوه برای کمک به دولت و گسترش عدل و عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی‌های مشروع و مبارزه با فساد آمادگی لازم را دارد.
اژه‌ای: برای کمک به دولت آمادگی لازم را داریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه عصر امروز (پنجشنبه) در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران که با حضور مقامات کشورهای خارجی، مسئولان و نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: درود می‌فرستم به روح بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر و شهید بزرگروار و والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و برای همه جانبازان و آزادگان و خانواده معظم آنها سلامت و برای همه مریضان، شفای عاجل از خدای متعال مسالت دارم.

وی افزود: در روزهای پایانی پر خیر و برکت ذی الحجه هستیم، از خدای سبحان می‌خواهم همه ما را مشمول برکات این ماه عزیز کند.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: از مردم متدین، بصیر و زمان شناس که با همه تلاش دشمنان و بدخواهان، در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و برگ زرینی را بر افتخارات ملت ایران افزودند و فردی شایسته را برای دوره چهار ساله انتخاب کردند تشکر می‌کنم.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: از همه برگزارکنندگان انتخابات که شرایط امن، آرام و اطمینان بخشی را برای اخذمردم و صیانت از آرای آنها فراهم کردند کمال تشکر را دارم. مردم با انتخاب شأن مسئولیت بزرگی را به دوش رئیس جمهور می‌گذارند.

وی گفت: رئیس جمهور طبق قانون، عالی‌ترین مقام کشور پس از مقام معظم رهبری است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه به جز در اموری که به رهبری مربوط می‌شود بر عهده رئیس جمهور است. این قدرت قانون و مسئولیت، امانتی است که به رئیس جمهور سپرده شده است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: رئیس جمهور امروز در پیشگاه قران کریم و خانه ملت با حضور رئیس قوه قضائیه و شورای نگهبان به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: رئیس جمهور سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خود را برای انجام مسئولیت به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم نماید.

وی گفت: امیدوارم رئیس جمهور با کمک سایر قوا، نخبگان و مردم در این مسئولیت خطیر پیش از پیش موفق باشد و همانگونه که در روز تنفیذ، مطرح کردند هر چه سریع‌تر در رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، کنترل بازار، کاهش نرخ تورم، کاهش گرانی سرسام آور و حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذاری اقدام عاجلی داشته باشند و همچنین در از بین بردن زمینه فساد، رانت، تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدامات لازم را به عمل آورند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امیدوارم رئیس جمهور نسبت به اجرای همه اصول قانون اساسی مخصوصاً بندهای ۱۶ گانه اصل سوم و اصولی که حقوق آحاد جامعه را تأمین می‌کند، اهتمام را لازم را داشته باشد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه برای کمک به دولت و مبارزه با فساد آمادگی لازم را دارد و با تمام توان کمک خواهد کرد، اظهار داشت: قوه قضائیه در مبارزه با فساد جدی تر از همیشه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *