جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
برای چهار سال آینده؛

آغاز به‌کار ششمین دوره شورای شهر تهران/ چمران رسما رئیس شورای‌‌شهر تهران شد/ اعضای جدید شورا سوگند یاد کردند +فیلم

پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 771924
آیین تحلیف ششمین دوره شورای شهر تهران با حضور برخی از مسئولان در حالی برگزاری است.
آغاز به‌کار ششمین دوره شورای شهر تهران/ چمران رسما رئیس شورای‌‌شهر تهران شد/ اعضای جدید شورا سوگند یاد کردند +فیلم
به گزارش جهان نيوز، آیین تحلیف ششمین دوره شورای شهر تهران، صبح امروز (پنجشنبه 14 مرداد) آغاز شد.

در این مراسم، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران، حجت الاسلام سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس، عیسی فرهادی فرماندار تهران، حسین توکلی فرماندار شهرستان ری، سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان شمیرانات، پیروز حناچی شهردار تهران و  اعضای جدید شهر تهران (مهدی چمران، پرویز سروری، نرجس سلیمانی، محمد آخوندی، حبیب کاشانی، ناصر امانی، مهدی پیرهادی، مهدی بابایی، سید جعفر تشکری هاشمی، سید احمد علوی، مهدی عباسی، مهدی اقراریان، علیرضا نادعلی، احمد صادقی، سید محمد آقا میری، میثم مظفر، زهرا شمس احسان، نرگس معدنی پور، علی اصغر قائمی، سوده نجفی، جعفر بندی شریبانی ) در دوره ششم حضور دارند.

هیئت رئیسه سنی شورای شهر تهران تشکیل شد

عیسی فرهادی فرماندار تهران در آیین تحلیف ششمین دوره شورای شهر تهران، اظهار کرد: از تلاش های شبانه روزی شورای پنجم به ریاست محسن هاشمی تقدیر می کنم. همچنین از تلاش های پیروز حناچی شهردار تهران قدردانی می کنم و این مراسم به میزبانی استانداری تهران تشکیل شده است.

وی افزود: در ابتدا درخواست می کنم که از آقایان مهدی چمران، جعفر شربیانی و نرجس سلیمانی به عنوان هیئت رئیسه سنی شورای ششم در جایگاه قرار بگیرند تا مراسم را به صورت رسمی آغاز کنیم.

فرماندار تهران خاطر نشان کرد: معمولا در جلسات تحلیف در آغاز شورا یا مجلس گزارشی از انتخابات داده می شود و انتخابات در تهران از حساسیت بالایی برخوردار است و رای بالایی نیز دارد و اگر همراهی و همکاری دستگاه های مختلف بویژه شورا و شهرداری تهران نباشد قطع به یقین ما در فرآیند انتخابات با مشکلاتی روبرو خواهیم بود که در دوره های گذشته این همکاری وجود داشت و مشکلی وجود نداشت.

فرهادی گفت: در تهران کاری که انجام شد در سال 1396 ما 4 هزار و 4 شعبه داشتیم که در این انتخابات 290 به آن افزایش یافت و به 4 هزار و 294 شعبه افزایش یافت و با توجه به شرایط کرونایی نیز تمهیداتی در نظر گرفته شد و برای نخستین بار کمیته بهداشت وارد و بیش از 3 هزار بازرسی در شعب فرایند انتخابات بازرسی صورت گرفت.

وی افزود: افزایش واحدهای سیار و واکسیناسیون عوامل اجرایی و توزیع 24 میلیون برگه تعرفه و 4 انتخابات همزمان برای نخستین بار در تهران داشتیم که کار بسیار سخت و دشواری بود و یک انتخابات محلی با نظارت مجلس و یک انتخابات ریاست جمهوری با نظارت شورای نگهبان را برگزار کردیم.

فرهادی گفت: به هر حال کار بسیار ارزشمندی انجام گرفت و ماحصل این انتخابات اعضای شورای شهر فعلی است که در جلسه حاضر شدند و انتخابات با نظارت کافی برگزار شد. همچنین باید به همکاری شورای پنجم در طول دوره گذشته اشاره کرد و 319 جلسه شورا برگزار کرد و 866 مصوبه داشت با عنوان های مختلف که برخی از این مصوبات زیرمجموعه هایی داشت و 77 مصوبه از این تعداد مورد اعتراض کمیته تطبیق فرمانداری قرار گرفت که در نهایت 16 مصوبه به هیئت اختلاف وزارت کشور ارسال شد و از این تعداد 14 مصوبه مورد تایید قرار گرفت و دو مصوبه نیز نظر شورای شهر تامین شد.

محسن هاشمی: سعی کردیم دستاوردهای خوبی برای پایتخت ایجاد کنیم
در ادامه محسن هاشمی نیز بیان داشت: شورای ششمی ها در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی شورا را تحویل می گیرند و ما برای دوستان آرزوی موفقیت داریم.
وی بیان داشت: در شورای پنجم سعی کردیم دستاوردهای خوبی برای پایتخت ایجاد کنیم که این دستاوردها در حوزه صیانت از ابعاد اجتماعی، محیط زیستی، حریم شهر، طرح جامع و تفصیلی بود.

هاشمی در ادامه گفت: مدیریت پنجم در تجهیز حمل و نقل عمومی کاستی‌هایی داشته است همچنین بر اساس نظرسنجی‌های مردمی رسیدگی به آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی بیشترین درخواست را داشته که متاسفانه به دلیل کرونا بسیاری از این اهداف محقق نشد.

رئیس شورای شهر پنجم خاطرنشان کرد: از اعضای شورای ششم خواستاریم برای توسعه مترو که در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زحمت زیادی برای آن کشیده شده و بیش از نیمی از آن ساخته شده، اقدامات لازم را انجام دهند.

چمران رسما رئیس شورای‌‌شهر تهران شد
در انتخابات هیئت‌رئیسه شورا، مهدی چمران با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس شورای‌شهر تهران انتخاب شد.

همچنین اعضای جدید شورا سوگند یاد کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شجاع
Iran, Islamic Republic of
مبارک باشد
United States
آقای زاکانی و مسئولین قوه قضائیه، به داد پرونده هایی که بیش از یکسال در بنیاد مسکن معطل و بلاتکلیف مانده برسید.