پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
نتایج روز سیزدهم المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛

نایب قهرمانی حسن یزدانی با شکست مقابل تیلور؛ بولدوزر برای تاریخ‌سازی چند ثانیه کم آورد/ دست رضا اطری به برنز نرسید/ غافلگیری امیرحسین زارع در نیمه نهایی

پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 771903
سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با نایب قهرمانی حسن یزدانی، عنوان پنجمی رضا اطری، حضور امیرحسین زارع در دیدار رده‌بندی و حذف مصطفی حسین‌خانی و سارا بهمنیار در کشتی آزاد و کاراته پیگیری شد.
نایب قهرمانی حسن یزدانی با شکست مقابل تیلور؛ بولدوزر برای تاریخ‌سازی چند ثانیه کم آورد/ دست رضا اطری به برنز نرسید/ غافلگیری امیرحسین زارع در نیمه نهایی
به گزارش جهان نيوز، در سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو، ورزشکاران کشورمان در رشته‌های کشتی آزاد و کاراته به مصاف حریفان خود رفتند.

در این روز، حسن یزدانی در فینال وزن 86 کیلوگرم به دیوید تیلور باخت و نایب قهرمان شد، امیرحسین زارع با شکست در نیمه نهایی وزن 125 کیلوگرم به دیدار رده‌بندی رفت، رضا اطری در دیدار رده‌بندی وزن 57 کیلوگرم شکست خورد و در رده پنجم قرار گرفت. همچنین مصطفی حسین‌خانی در کشتی آزاد و سارا بهمنیار در کاراته حذف شدند.

تصاویر و نتایج کامل مسابقات نمایندگان ایران در روز سیزدهم به شرح زیر است:

* کشتی آزاد: حسن یزدانی قهرمان المپیک 2016 ریو در فینال وزن 86 کیلوگرم برابر «دیوید تیلور» از آمریکا قرار گرفت و 4 بر 3 باخت و صاحب مدال نقره شد. وی در حالی به این مدال رسید که در ثانیه های پایانی و در حالی که پیش بود، 2 امتیاز از دست داد و شکست خورد. یزدانی در صورت قهرمانی، می‌توانست با کسب 2 طلا پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران در المپیک لقب بگیرد، اما موفق به این تاریخ‌سازی نشد.




 
* کشتی آزاد: رضا اطری ملی‌پوش وزن 57 کیلوگرم  از ساعت 15:10 در دیدار رده‌بندی به مصاف «توماس پاتریک گیلمان» از آمریکا رفت و با نتیجه 9 بر یک شکست خورد و از دستیابی به مدال برنز بازماند.


* کشتی آزاد: امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم، در دور اول با «الکساندر خوتسیانویسکی» نفر سوم جهان در سال 2019 از اوکراین مبارزه کرد و 7 بر صفر پیروز شد.

زارع در مرحله یک‌چهارم نهایی با «اگزون شالا» از کوزوو مصاف داد و در ادامه عملکرد مقتدرانه‌اش، این حریف را 13 بر 2 مغلوب کرد و گام به دیدار نیمه‌نهایی گذاشت.

ملی‌پوش کشورمان برای صعود به فینال «گنو پتریاشویلی» از گرجستان، نفر سوم المپیک 2016 ریو و دارنده 3 طلا و 2 برنز مسابقات قهرمانی جهان را پیش‌‌ِرو داشت و مقابل این آزادکار سرشناس در حالی که در تایم اول 3 بر صفر پیش افتاده بود، اما در نهایت 6 بر 3 باخت و راهی دیدار رده‌بندی شد.

بدین ترتیب زارع بعدازظهر فردا (جمعه) در دیدار رده‌بندی مقابل برنده جدال نمایندگان چین و مصر قرار خواهد گرفت.





* کاراته بانوان: سارا بهمنیار در وزن 55ـ کیلوگرم در نخستین مبارزه خود در دور گروهی برابر «سِراپ اوزچلیک» دارنده یک طلا، یک نقره و یک برنز جهان و 17 مدال رنگارنگ در لیگ‌های جهانی کاراته از کشور ترکیه رفت و با نتیجه 5 بر 4 پیروز شد. بهمنیار تاکنون مقابل این حریف به پیروزی دست نیافته بود. وی درصورت صعود از مرحله گروهی، مدال برنزش را قطعی خواهد کرد.

بهمنیار در مبارزه بعدی‌اش در مرحله گروهی مقابل «تزویان وون» از چین تایپه، دارنده 2 برنز جهان و 2 طلای بازی‌های آسیای به روی تاتامی رفت و 5 بر یک شکست خورد.
نماینده کشورمان در سومین و آخرین مبارزه‌اش در مرحله گروهی مقابل «اِوِت گورانووا» از بلغارستان دارنده مدال برنز جهان در سال 2018 قرار گرفت و 5 بر 2 مغلوب شد و نتوانست راهی مرحله نیمه نهایی شود تا بدین ترتیب نخستین نماینده کاراته ایران از گردونه مسابقات حذف شود.





 
* کشتی آزاد: مصطفی حسین‌خانی در وزن 74 کیلوگرم در دور اول با «کایل داگلاس داک» قهرمان جهان در سال‌های 2018 و 2019 از آمریکا رقابت کرد و با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد. ففینالیست شدن نماینده آمریکا، این فرصت را به حسین‌خانی می‌داد تا با حضور در جدول شانس مجدد، برای کسب مدال برنز تلاش کند، اما «کایل داگلاس داک» در دوم 11 بر صفر به حریف بلاروسی باخت تا حسین‌خانی حذف شود.
 

مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *