کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر زاکانی شهردار تهران شد/ جزییات جلسه انتخاب شهردار جدید اعلام شد +توضیح درباره برخی تکذیبیه‌های منتشر شده

13 مرداد 1400 ساعت 19:43

در جلسه نهایی امروز، منتخبین شورای شهر تهران، دکتر زاکانی با کسب آرای اکثریت به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شد.


گروه سیاسی جهان نیوز: در جلسه نهایی امروز، منتخبین شمشین دوره شورای شهر تهران، دکتر زاکانی با کسب آرای اکثریت به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شد.

شهردار جدید پایتخت بر اساس 10 شاخص مد نظر شورای شهر ششم تهران ارزیابی شده و بیشترین آرای منتخبین را کسب کرده است.

ماجرای شهردار شدن زاکانی و تکذیبه‌های تکراری
در همین حال لازم به ذکر است که ، گفتگوی مهدی چمران با برخی رسانه‌ها درباره عدم قطعیت این انتخاب نیز به دلیل لزوم رای‌گیری در صحن شورای شهر پس از مراسم تحلیف اعضاست که با توجه به امضای میثاق‌نامه و پایبندی اعضا برای رای اجماعی به گزینه منتخب در جلسات داخلی، انتخاب علیرضا زاکانی در صحن شورا حتمی است.

اعضای شورای شهر پیش از این توافق کرده بودند که قبل از آغاز به کار رسمی جلسات شورا، در جلسات به هم فشرده با بررسی دقیق کارشناسی و مصاحبه با کاندیدها و رای‌گیری داخلی گزینه نهایی شهرداری را انتخاب و در صحن شورا همه ۲۱ عضو به صورت اجماعی به گزینه مشخص شده رای دهند.

 جزییات جلسه انتخاب شهردار اعلام شد
منتخبین شورای ششم شهر تهران شهردار را انتخاب کردند. زاکانی سکان اداره شهر را برعهده گرفت و در اولین جلسه رسمی برای رعایت قانون دوباره رای گیری انجام‌می شود.
 جلسه انتخاب شهردار تهران عصر امروز برگزار شد. در این جلسه انتخاب شهردار در دو مرحله انجام شد. در مرحله اول علیرضا زاکانی 9 رأی، مازیار حسینی 8 رأی و محسن پیرهادی 3 رأی را اخذ کردند.

رأی‌گیری به مرحله دوم کشیده شد و در این مرحله زاکانی با 12 رأی سکاندار اداره شهر شد.

با توجه به اینکه رأی‌گیری برای انتخاب شهردار به صورت رسمی  باید در اولین جلسه شورای شهر رخ دهد  اما منتخبین تصمیم گرفتند که قبل از آغاز به کار رسمی شهردار را انتخاب کنند و فقط در اولین جلسه رای گیری انجام شود و بارها هم در مصاحبه ها به این موضوع تاکید کردند که قطعا شهردار قبل از آغاز به کار رسمی انتخاب می شود.

در جلسه‌ امروز منتخبین شورای شهر قبل و بعد از رأی‌گیری متعهد شدند چه کسانی که به آقای زاکانی رأی داده و چه کسانی که رأی نداد‌ه‌اند هر دو گروه پشت‌سر زاکانی ایستاده و وی را حمایت کنند تا زاکانی بتواند به بهترین شکل شهری با بیش از 70 هزار میلیارد بدهی، پروژه‌های نیمه‌تمام، موضوعات اجتماعی مغفول مانده و ... مدیریت کند.

روند رأی‌گیری برای انتخاب شهردار به گونه‌ای بود که 21 منتخب به صورت مخفی رأی خود را دادند اما برخی از منتخبین رأی خود را آشکارا اعلام کردند که البته رئیس جلسه تذکر داد که بهتر است رأی‌گیری مخفی بماند.

در نهایت زاکانی به عنوان شهردار تهران سکان اداره شهر را برای چهار سال در دست گرفت و در اولین جلسه رسمی شورا هم فقط برای رعایت قانون دوباره رأی‌گیری صورت می‌گیرد.


کد مطلب: 771883

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/771883/دکتر-زاکانی-شهردار-تهران-جزییات-جلسه-انتخاب-جدید-اعلام-توضیح-درباره-برخی-تکذیبیه-های-منتشر-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com