چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

چند نکته در رابطه با تست کرونا که همه باید بدانند!

سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 771740
به گزارش جهان نيوز: امروز مسئله تست کرونا در مراکز آزمایشگاهی خود به دغدغه‌ای بزرگ برای افراد جامعه تبدیل شده است. چرا که آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها خود کانون‌های شیوع بیماری کرونا بشمار می‌روند. بنابراین حالا به نظر می‌رسد که تست کرونا در محل زندگی راهکار بهتر و ایمن‌تری باشد.

سازمان بهداشت جهانی در ماه‌های نخست شیوع کرونا ویروس انجام تست PCR کرونا و آنتی بادی را روشی قطعی برای شناسایی افراد مبتلا و ناقل اعلام کرده بود، اما با ازدحام انسانی در آزمایشگاه‌ها بار دیگر زنجیره شیوع قوت گرفت. بنابراین آن‌ها انجام تست کرونا در محل را پیشنهاد کرده‌اند.

امروز این رویه در ایران نیز دنبال می‌شود و مردم می‌توانند بدون داشتن دغدغه ذهنی امکان ابتلا در آزمایشگاه، خدمات تست PCR کرونا را در منزل توسط مراکز خدمات آزمایشگاهی همچون هوم‌کا دریافت کنند. خوب است بدانید که هوم کا خدمات خود را در چند شهر دیگر همچون کرج و مشهد نیز ارائه می‌کند.
 
تست کرونا چه نکاتی دارد؟
به گزارش جهان نيوز امروز در ایران داخل آزمایشگاه‌ها و مراکز مجاز انجام تست کرونا در محل، تست کرونا به سه روش انجام می‌گیرد که عبارتند از تست PCR کرونا، تست سرولوژیک و تست آنتی ژن. بعد نیست بدانید که هریک از این تست‌ها چگونه انجام می‌گیرند و چه کاربردهایی دارند:
  • تست PCR
با استفاده از این تست می‌توان تشخیص داد که فرد مبتلا به کووید 19 هست یا خیر. پاسخ این تست قطعی است و فقط درصورتی که پروتکل‌های لازم جهت پاسخ درست تست رعایت نشده باشد، پاسخ تست منفی کاذب یا مثبت کاذب اعلام می‌شود. این تست با نمونه گیری از مخاط انتهای حلق و بینی انجام می‌گیرد.
  • تست سرولوژیک یا آنتی بادی
تست سرولوژیک یا آنتی بادی جهت اطلاع از ابتلای قبلی افراد به کرونا ویروس انجام می‌گیرد. تست سرولوژیک سطح ابتلا جامعه به کرونا را نیز تعیین می‌کند و از آن می‌توان برای ترسیم الگوی شیوع و حدس شرایط بیماری در آینده و روند گسترشش استفاده کرد.
  • تست رپید یا آنتی ژن
این تست در مقایسه با تست PCR دقت بالایی ندارد. از این تست در موارد اضطراری برای تشخیص سریع کرونا استفاده می‌کنند. دقت این تست بستگی به آن دارد که چه زمانی تست انجام بگیرد. ممکن است فرد در دوره نهفتگی آزمایش بدهد و تست منفی کاذب باشد. تست رپید معمولا زمانی انجام می‌گیرد که فرد مبتلا علائم بیماری را دارد. این تست معمولا پیش از روز پنجم ابتلا انجام می‌گیرد و پس از آن از دقت بالایی برخوردار نیست.

اگر فردی با شخص مبتلا در تماس بوده باشد، اما علامتی از بیماری نداشته باشد و پیش از روز پنجم تا هفتم تست رپید را انجام دهد می‌توان دریافت که بیمار شده یا نه، پس از آن دقت تشخیص پایین می‌آید. تست رپید برای شرایطی که نمی‌توان تست PCR انجام داد و یا اینکه شدت شیوع بیماری بالاست بسیار کاربردی خواهد بود.

در صورتی که فرد علائم کرونا داشته باشد اما تست رپید او منفی باشد، تست را دو روز پشت هم تکرار می‌کند و در صورتی منفی شدن مجدد باید حتما تست PCR انجام بگیرد. دقت کنید که منفی بودن تست رپید به این معنا نیست که حتما فرد در سلامت است، بنابراین باید قرنطینه و دیگر پروتکل‌های بهداشتی درمورد این بیماران لحاظ شود.
 
 تست کرونا در منزل و اهمیت آن
تست کرونا در منزل و انجام تست PCR کرونا در منزل امروز روشی مطمئن، دقیق‌تر و ایمن‌تر برای کسانی است که از ابتلای خود به کرونا ویروس اطمینان کامل ندارند و یا اینکه نمی‌خواهند در وارد محیط‌های عفونی و با احتمال ابتلای بالا شود. آزمایشگاه‌ها خود مراکزی هستند که هر روز با ازدحام بالای انسانی مواجه‌اند، بنابراین برای کسب اطلاع از سلامت یا بیماری مراجعه به آزمایشگاه چندان کار منطقی‌ای به نظر نمی‌رسد.

شما می‌توانید در منزل بمانید و تنها با یک تماس تست کرونا را در منزل انجام دهید. برای اینکار می‌توانید با مراکز خدمات آزمایشگاهی همچون هوم کا در ارتباط باشید. درضمن کارشناسان این مرکز ارائه خدمات آزمایشگاهی پاسخگوی سوالات شما درباره تست کرونا نیز خواهند بود.

تست کرونا در منزل به چند دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است:
  • افزایش دقت تست در منزل
    افزایش تمرکز تکنسین آزمایشگاهی برای انجام تست
  • کاهش سطح استرس بیمار
    عدم نیاز به جابجایی بیمار بد حال
    استریل بودن محیط خانه نسبت به آزمایشگاه
    دریافت پاسخ تست در کوتاه‌ترین زمان ممکن
    عدم نیاز به طی کردن مسافت طولانی در شهر
    صرفه‌جویی در وقت و هزینه
 
تغذیه مناسب برای مبتلایان به کرونا
مبتلایان به ویروس کرونا برای مقابله بدن با این ویروس باید در طول دوره ابتلا بدن خود را تقویت کنند. بیشتر مبتلایان به کرونا اشتهای خود را در اثر حالت تهوع و سرگیجه از دست می‌دهند و از خوردن غذا و آب آشامیدنی امتناع می‌کنند. اما ممکن است بپرسید که در این دوره برای کرونا چی بخوریم؟

تقریبا می توان گفت که غذای بخصوصی وجود ندارد که بگوییم دقیقا می‌توان کرونا ویروس را مورد حمله قرار دهد و ضعیف کند. بیمارانی که مبتلا به کرونا ویروس هستند باید با غذاهای انرژی‌زا و حاوی خواص درمانی و تقویت کننده سیستم ایمنی را تقویت کنند تا بدن سریعتر ویروس را دفع کند.

اما برای نیرو گرفتن بدن و بخصوص سیستم ایمنی برخی مواد غذایی تاثیری بیشتر دارند و می توان با مصرف آن‌ها روند بهبود را سرعت بخشید:
  • سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند: این سبزیجات سرشار از بتاکاروتن هستند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. در صورتی که بیمار اشتهای خوبی ندارد این سبزیجات را بصورت آبپز برایش آماده کنید.

    ویتامین ث: ویتامین ث یکی از مهم‌ترین و موثرترین ویتامین‌هاست که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. بخصوص برای درمان سرماخوردگی این ویتامین می‌تواند دوره بیماری را کاهش دهد. سبزیجات یا میوه‌هایی مصرف کنید که حاوی ویتامین ث است. فلفل قرمز، توت فرنگی، بروکلی، مرکبات و انبه نیز منابع ویتامین ث هستند.

    ویتامین E: ویتامین E را می‌توانید از طریق مصرف آجیل‌ و مغزیجات دریافت کنید. ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و سلول‌ها را در برابر آسیب ناشی از بیماری مقاوم می‌کند.

    زینک: زینک دیگر عامل تقویت سیستم ایمنی محسوب می‌شود. خوردن گوشت، حبوبات، کنجد و تخمه کدو سبب می‌شود که نیاز روزانه بدنتان به زینک برطرف شود.
شما می‌توانید جهت دریافت خدمات تست کرونا بدون خروج از منزل با هوم‌کا به شماره تماس 02191025595 ارتباط برقرار نمایید و یا از طریق سایت هومکا به آدرس https://www.homeca.ir/ درخواست خود را ثبت کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *