چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۳

انگلیس سفیر ایران را احضار کرد

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 771644
وزارت خارجه انگلیس سفیر جمهوری اسلامی ایران را برای دیدار با معاون وزیر خارجه این کشور در امور غرب آسیا و شمال آفریقا احضار کرد.
انگلیس سفیر ایران را احضار کرد
به گزارش جهان نيوز، وزارت خارجه انگلیس امروز صبح سفیر جمهوری اسلامی ایران را برای دیدار با «جیمز کلورلی» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا احضار کرد.

طبق اعلام لندن، اقدام وزارت خارجه انگلیس در ادامه اتهام‌زنی‌ها علیه ایران بعد از حادثه رخ داده برای نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. 

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: به دنبال حمله مرگبار ۲۹ ژوئیه (هفتم مرداد) به «مرسر استریت»، سفیر ایران در انگلیس امروز به وزارت خارجه احضار شد. 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، جیمز کلورلی در این دیدار مدعی شد که ایران باید فوراً اقداماتی که صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد متوقف کند و افزود کشتی‌ها باید بتوانند آزادانه مطابق قوانین بین‌المللی حرکت کنند.

پیش از این، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در سخنانی به اتهام زنی علیه ایران درباره کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان پرداخته و مدعی شده بود: «ما معتقدیم که این حمله عمدی، هدفمند و نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط ایران بوده است». 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تنها راه رسیدن به صلح در منطقه خاورمیانه، خروج نیروهای خارخی و به ویژه آمریکایی ها و انگلیسی ها است.
Iran, Islamic Republic of
اتهام‌زنی‌ها وزارت خارجه انگلیس علیه ایران خطرناک و تهدید آمیز است.
Iran, Islamic Republic of
ایران به آمریکا و انگلیس هشدار داد