سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۹

مشهد باید دست‌کم ۱۰ روز قرنطینه شود

جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 771296
با توجه به اوج‌گیری شمار مبتلایان موج پنجم کرونا در مشهد، قرنطینه کردن این کلانشهر برای مدت دست‌کم ۱۰ روز، راهکار مقابله با شیوع این ویروس است.
مشهد باید دست‌کم ۱۰ روز قرنطینه شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا صداقت، روز جمعه اظهار داشت: با کمال تاسف شمار مبتلایان به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در قالب موج پنجم از نوع سویه دلتا همچنان سیر پیش‌رونده و هشدار دهنده دارد.

وی بیان کرد: این در حالی است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشهد از سوی مردم به ۳۵ درصد کاهش یافته است و بی توجهی به محدودیت‌های کرونایی، باز بودن همه مشاغل، برپایی مراسم عروسی، تولد و دورهمی و عادی انگاری در این زمینه از چالش‌های مهم پیش روی کنترل کرونا به شمار می‌رود.

وی در خصوص جدی نگرفتن رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم و تبعات منفی آن، گفت: در روز‌های اخیر ۲۵ نفر از شرکت کنندگان در یک جشن تولد به کرونا مبتلا و ۱۰ نفر آنان در بیمارستان امام رضا (ع) بستری شدند که سومین نفر آنان روز گذشته جان باخت.

دکتر صداقت خاطرنشان کرد: این در حالی است که موج پنجم، جوان‌تر‌ها را بیشتر با مرگ و میر درگیر کرده است، به طوری که متوسط سن مرگ و میر در موج پنجم کرونا به طور متوسط ۶ سال پایین‌تر از موج چهارم آن است.

این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه افزود: از سوی دیگر دوره کمون سویه دلتا کوتاه و سرایت پذیری آن بسیار بالا است.

وی تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی را از چالش‌های پیش روی درمان کرونا برشمرد و گفت: بررسی‌های انجام شده در خراسان رضوی نشان داده است که مردم حتی با مشاهده علائم در مراجعه به پزشکان عمومی در مراکز ۱۶ ساعته، سه تا پنج روز تاخیر دارند.

به گفته وی، در ارجاع به بیمارستان به رغم وخیم شدن حال بیماران کرونایی، گاه تاخیر در مراجعه حتی به ۱۰ تا ۱۴ روز نیز می‌رسد.

دکتر صداقت بیان کرد: تأخیر در مراجعه به مراکز درمانی شایع‌ترین علت وخامت اوضاع بیماران کرونایی و شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر در مبتلایان شناخته شده است.

رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ادامه داد: این در حالی است که طبق بررسی‌های انجام شده بیمارستان‌هراسی، مهم‌ترین علت تاخیر از مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها شناخته شده است، به طوریکه برخی از آن‌ها به دلیل ترس و این تصور غلط که بیمارستان آلوده است و سبب مرگ بیمار می‌شود، از مراجعه به بیمارستان‌ها پرهیز می‌کنند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۲۹۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۷۴ نفر رسید.
در این مدت، ۳۴ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۵۰۶ نفر از آن‌ها بستری شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
استفاده از ماسک و رعایت موارد در مشهد خیلی پایین امده و مردم به خودشان رحم نمی کنند!!
Iran, Islamic Republic of
مردم
چیزی جز رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا را انجام نمیدهند . اگر اوضاع افتضاح است چرا ستاد ملی مصوبات خود در تعطیلی ومحدودیت ها را رعایت نمیکند
Iran, Islamic Republic of
مردم زیارت امری مستحب است اما حفظ جان واجب است لطفا از راه دور وبا حضورقلبی ارادت خود را به امام نشان دهید. زیرا حضور در مکان اما بدون توجه قلبی زیارت محسوب نمیگردد
Iran, Islamic Republic of
پرواز ها که به راه هست و قطار و تور زیارتی هم فراوان باید فرمون حالا حالا کرونا موندگاره
Iran, Islamic Republic of
تو جلسه امروز مشهد استاندار گفته ظرفیت های بیمارستانها رو بالا ببرید. !!.
Iran, Islamic Republic of
خبری از تعطیلی مشهد نیست!!؟
عباس ارجمندی
Iran, Islamic Republic of
مشاهدات این چند روز بنده: حضور زوار داخل حرم بدون ماسک و بدون تذکر، زوار خارجی بخاطر بی ارزش شدن پول ایران افراد با کمترین درآمد در کشورهای همسایه به سمت مشهد روانه شده و در بهترین هتلها اقامت میکنند، و عمدتا هیچ پروتکلی را رعایت نمیکنند
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم مسافرت، فقط با خودروی شخصی ناقل کرونا هست!!
اتوبوس- قطار و هواپیما نوچ!!!!!! تور یادم رفت!!
United States
دست مردم از کربلا کوتاه است لااقل بگذارید دست ملت به دامان امام هشتم ع برسد...