کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور

8 مرداد 1400 ساعت 11:00

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.


به گزارش جهان نیوز،فریبا گودرزی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: امروز برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و همینطور اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و برای مناطق مستعد خیزش گردوخاک را خواهیم داشت.


وی ادامه داد: البته تا اواسط هفته آتی این بارش‌ها با شدت کمتر ادامه پیدا می‌کند ضمن اینکه از امروز تا روز سه شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. در این مدت در برخی مناطق سمنان، شرق، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد در بعضی ساعات افزایش پیدا می‌کند که خیزش گردوخاک را هم خواهیم داشت و سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. در چند روز آینده دریای عمان به خصوص در نواحی شرقی مواج خواهد بود.
 
 این کارشناس سازمان هواشناسی اذعان داشت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

گودرزی درمورد آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران برای امروز آسمانی نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد داشت. بیشینه دمای هوای تهران سی و پنج درجه سانتیگراد است. البته در ساعت‌های بعد از ظهر امروز در ارتفاعات تهران بارش‌های پراکنده‌ای رخ خواهد داد. برای شهر‌های جنوبی و غربی استان هم باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.


کد مطلب: 771279

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/771279/رگبار-رعد-برق-برخی-نقاط-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com