پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

فونت فارسی و کاربردهای آن در زندگی روزمره (دانلود فونت رایگان)

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 771145
فونت فارسی و کاربردهای آن در زندگی روزمره (دانلود فونت رایگان)
در زمانی داریم زندگی میکنیم که فونت های فوق العاده ایی برای هر زبانی وجود دارد . شاید باورتان نشود ولی بعضی طراحان و دیزاینر ها از فونت ها برای اسکلت طراحی های خود استفاده میکنند . چون به طراحی های آنها نظم و ترتیب میدهد . همچنین دیگر نیازی به طراحی پایه های پروژه خود ندارند . در زبان فارسی ما فونت های بسیاری داریم که هر کدام برای کار خاصی مورد استفاده قرار میگیرند . وقتی میگیم برای کار خاصی مورد استفاده قرار میگیرند یعنی نمیتوان برای هرکاری از یک فونت استفاده کرد و هر امری در طراحی و گرافیک نیازمند فونت مخصوص به خود است . تا اینجای کار فکر میکنم متوجه اهمیت زیاد فونت ها در دنیای گرافیک و طراحی شدین . اگر میخواهید به صورت رایگان به  فونت های فارسی دسترسی پیدا کنید ، میتوانید از فونت جو که یکی از بهترین مراجع دانلود رایگان فونت های فارسی برای فارسی زبانان است استفاده کنید .

از اونجایی که شما همیشه در طراحی های خود از متن ها و فیلد های متنی استفاده می کنید ، پس داشتن دانش تایپوگرافی برای شما از نون شب واجب تره (: . یکی از ارکان مهم طراحی تایپوگرافی است . یکی از مهم ترین راه های برقراری ارتباط متون هستند که از نسل های گذشته بر جای مانده و طی قرن ها دستخوش تغییراتی شده اند . همچنین این آثار باعث بهبود و پیشرفت آدمیان شده است. در حال حاضر هزاران فونت مختلف به زبان های مختلف وجود دارد و شما میتوانید اکثر آنها را به صورت رایگان از اینترنت پیدا کنید . به طور کلی فونت ها کاربردهای فراوانی دارند که در این مقاله ، علاوه بر کاربرد فونت ها ، چندنمونه از پرکاربرد ترین فونت های فارسی را به شما معرفی میکنیم . برای اطلاع بیشتر در زمینه فونت ها و تایپوگرافی ، جهان نيوز را تا انتهای این مقاله همراهی کنید .

تایپوگرافی چیه ؟
تایپوگرافی در حقیقت : استفاده مناسب از فونت ها برای اموری مشخص میباشد ، یا به عبارتی به کاربردن صحیح فونت ها در عرصه های کاری را تایپوگرافی یا اصول تایپوگرافی میگویند .تایپوگرافی در کنار واژه های متعدد حاوی پیام های مختلفی است. انتخاب سبک فونتی که میخواهیم از آن استفاده کنیم بسیار مهم است . سازماندهی آنها می تواند به طور موثر کل طرح را تحت تاثیر قرار دهد. گام اول برای استفاده موثر از سبک حروف دانستن اصول و مبانی آن است. هر گرافیست یا تایپیستی باید اصول تایپوگرافیک را بداند و از آنها در کارهای خود استفاده کند .

6 تا از پرکاربرد ترین فونت های فارسی :
1 - فونت B mitra
این فونت یکی از رایج ترین و بهترین فونت هایی است که کاربران ویندوز و کامپیوتر استفاده میکنند . بیشتر کارهای سیستمی در ادارات با فونت های معتبری هم چون "ب نازنین " و " ب میترا " انجام میشوند .فاصله حروف در این فونت نسبت به فونت ب نازنین کمتر بوده و زیبایی بیشتری را به بیننده القا می کند .

2 - فونت ایران نستعلیق و لاله زار
نسخه بهبود یافته فونت نستعلیق همان ایران نستعلیق است که برای بسته های آفیس و فتوشاپ مورد استفاده قرار میگیرند . ازین فونت می توان برای اشعار و جملات ادبی بهره برد . فونت لاله زار دقیقا همان فونتی است که هر طراح و دیزاینری میتواند با آن چیزهای جالبی طراحی کند . همچنین با استفاده از این فونت ، به طراحی های خود زیبایی میبخشند .

3 - فونت ایران سنس

به زیباترین قسمت این مقاله رسیدیم . دقیقا همان جایی که فونت ایران سنس را به شما معرفی میکنیم ، بهترین و زیباترین قسمت مقاله وبیت است . فونت ایران سنس محبوب ترین فونت فارسی در وب و اینترنته ! این فونت در شبکه های اجتماعی ، اینترنت ، کامپیوتر ها ، تلفن های همراه ، وب و ... مورد استفاده قرار میگیرد . و یک جورایی فونت استاندارد در زمینه وب و طراحی سایت شناخته میشود . چرا که هم خوانایی بالایی دارد و هم زیبایی هر پاراگراف را دوچندان میکند . شما میتوانید فونت ایران سنس را به صورت رایگان و مستقیم از مخزن سایت فونت جو تهیه کنید . همانطور که بالاتر گفتیم ، فونت جو یکی از سایت های مرجعی است که فونت های بسیاری را میتوانید در آن پیدا کنید .

4 - فونت nasim اصلاح شده برای وب
فونت نسیم اصلاح شده فونت نازنین می باشد که برای وب سایت های رسمی مناسب تر از فونت یکان است. این فونت هم مانند دیگر فونت ها (وابسته به سلیقه مدیر وبسایت ) در این زمینه مورد استفاده قرار میگیرد . جالب است بدانید که نسیم در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، کاربرد فراوانی دارد .

5 - فونت وزیر(vazir) برای وب و ویندوز
وزیر ، فونتی بسیار زیباست که جایگزین مناسبی برای فونت های پر کاربرد در وب می باشد. درواقع فونت وزیر یکی از فونت های رایج در زمینه وب ، دنیای اینترنت و و.. است . این فونت را شما میتوانید به صورت رایگان از اینترنت پیدا کنید . یعنی قرار نیست هزینه ایی بابت این فونت زیبا بکنید . پیشنهاد ما به شما استفاده از سایت فونت جو است ، چرا که هم فونت وزیر در آن قابل دسترس همگان قرار دارد و هم قرار نیست هزینه ایی بابت هیچ فونتی بدهید .

6- فونت fontawesome برای ویندوز و وب
طراحان وب با این فونت به خوبی آشنا هستند اما این دلیل نمی شود که در ویندوز کارایی نداشته باشد! بسیاری از فایل های پاورپوینت یا فتوشاپ نیز ازین فونت برای ایجاد شکل ها و آیکون های مختلف بهره می گیرند. لازم است بدانید برای استفاده از فونت های "fontawesome" باید به این سایت مراجعه کنید . سپس فونت خود را انتخاب کنید . پس از انتخاب فونت و آیکون موردنظر خود بروی آن کلیک کنید . حالا به شما لینکی میدهد که میتوانید از آن به صورت CDN استفاده کنید . ( به همین راحتی )

جمع بندی :
اگر شما کاربر فضای مجازی هستید و یا در دنیای بی کران اینترنت کسب درامد میکنید ، باید بگم که مسئله فونت در هرجایی به دردتان میخورد . واقعا بین دانشجویی که از فونت های زیبا و خوانا استفاده میکند و دانشجویی که از فونت فارسی استفاده نمیکند و یا دانشی راجب آن ندارد ، فرق های بسیاریست . پس سعی کنید همیشه در حد مطلوب به یک سری امور دانش داشته باشید . برای کسب دانش و اطلاعات بیشتر درباره فونت ها و نحوه استفاده از آنها ، به سایت فونت جو مراجعه کنید . در این وبسایت میتوانید هم فونت های دلخواه خودتون رو به صورت رایگان پیدا کنید و هم درمورد فونت ها مقالات متنوعی بخوانید .
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *