کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سایه سنگینِ کرونا بر کلبه عموپورنگ

6 مرداد 1400 ساعت 0:13

چه کسی قرار است پاسخگوی واکسیناسیون در صدا و سیما باشد، در حالی که نامه تهیه‌کننده "خندوانه" و پیگیری‌ها از "کلبه عموپورنگ" گویا است که چه اتفاقی در حال وقوع است.


به گزارش جهان نیوز، این روزها  از برخی برنامه‌های پربیننده و در حالِ تولید صداوسیما خبر می‌رسد که هنرمندان و عواملش درگیرِ کرونا شده‌اند.

به گزارش تسنیم، چندی پیش از "کلبه عموپورنگ" خبر رسید امیر سهیلی و سپند امیرسلیمانی مبتلا شدند؛ پروژه‌ای که پیش‌تر از آن عوامل و هنرمندانش در سکوتِ خبری، درگیر این بیماری شده بودند و شاید تنها کرونایی شدنِ سپند امیرسلیمانی حاشیه‌ساز شد.

این بار کرونا به سراغِ امیرمحمد متقیان رفته که نقش مترسک را در مجموعه "کلبه عموپورنگ" برعهده دارد.

البته سپند امیرسلیمانی هم به تازگی از کرونا رهایی پیدا کرده که هنوز عوارضِ این بیماری دست‌ از سرِ این بازیگر برنمی‌دارد و جراحی سنگینی را در پیش خواهد داشت.

امیرسلیمانی مدتی است به علتِ بیماری، غایب این مجموعه است و متقیان هم در چند روز گذشته مبتلا شده و پیگیری‌ها نشان می‌دهد وضعیتِ فعلی او خوب است. 

ابتلای هنرمندان و عواملِ برنامه‌های روتینِ تلویزیون هر روز جدّی‌تر می‌شود. نامه قابل تأمل سیدعلی احمدی تهیه‌کننده برنامه "خندوانه" و البته حواشی واکسیناسیون در صداوسیما، گویای همین نکته است.

چه کسی بر روی واکسنِ اهالی رسانه ملّی نظارت کرده که پروژه‌های در حال تولید که بیشتر از برخی برنامه‌ها و سریال‌ها خطرناک‌ترند، یا سهمیه‌های حداقلی داشتند و یا اصلاً سهمیه‌ای به آن‌ها تعلق نگرفته است. 

وقتی رامبد جوان و چندین نفر در "خندوانه" کرونا می‌گیرند و احمدی تهیه‌کننده در یادداشت خود می‌نویسد بیش از 150 نفر درگیرِ ساخت دو پروژه تلویزیونی "خندوانه" و "حالا بر عکس"اند و تنها 10 سهمیه واکسن به این دو پروژه تعلق گرفته است.

این سؤال پیش می‌آید پس سهمیه‌ها را به چه کسانی و چه پروژه‌هایی اختصاص داده‌اند؟

چون پروژه‌ای مثل "کلبه عموپورنگ" که از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده تا بعد از محرم و صفر هم همین‌طور به صورت روتین ادامه خواهد داشت چرا نباید عوامل و هنرمندانش واکسینه شوند و باید به یک سریال و پروژه‌ یکی دو ماهه، سهمیه واکسن تعلق بگیرد؟

البته این در حالی است که خبر واکسیناسیون  3 هزار نفر در صداوسیما و  پیشنهاد تزریق واکسن هنرمندان خارج از جدول زمانبندی، با انتقادات شدید در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. همان موقع نامِ مسلم آقاجانزاده آمد که خارج از سهمیه واکسینه شده‌اند و بعدهاً مشخص شد این خبرها واقعیت نداشته است

پیگیری‌ها از مسلم آقاجانزاده تهیه‌کننده "کلبه عموپورنگ" نشان می‌دهد هیچ‌کدام از عوامل این مجموعه تلویزیونی واکسن نزده‌اند و متأسفانه پروژه‌های دو ماهه که تمام شده‌اند واکسینه شده‌اند. 

او همچنین می‌گوید: مخاطب ما کودک چشم و دل‌پاکی‌اند که همیشه منتظرِ برنامه‌اند و ما درنظر گرفتن همه این مشکلات و پروتکل‌ها، همیشه سعی کرده‌ایم آن‌ها را منتظر نگه نداریم. چرا که وسیله سرگرمی و دیداری خیلی از بچه‌های قشر متوسط و محروم و در واقع عشق‌شان همین تلویزیون است. 

معلوم نیست چه کسانی رویِ اختصاصِ واکسن به گروه‌های برنامه‌ساز و سریال‌ساز در تلویزیون نظارت داشته‌اند که سهمیه درستی به کارهای در حال تولیدی مثلِ "خندوانه" یا همین "کلبه عموپورنگ" اختصاص داده نشده که کرونا سایه‌اش هر روز بر سرِ برخی از برنامه‌های روتینِ تلویزیون مثلِ این برنامه حوزه کودک و نوجوان شبکه دو سیما، سنگین‌تر می‌شود.

اما گلایه‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود بحثِ بودجه و دستمزدِ عوامل و هنرمندان هم پیش می‌آید که با وجود پیگیری‌های مدیر شبکه و دستورِ رئیس صداوسیما هنوز هیچ اتفاقی برای این پروژه نیفتاده است. گروهی که بیش از 20 سال سابقه کاری در تلویزیون دارند؛‌ چه در برنامه‌های ترکیبی زنده و چه کارهای نمایشی ثابت کردند که می‌توانند برای کودک و نوجوان و حتی خانواده‌ها خوراک‌های خوب و سرگرم‌کننده و جذابی داشته باشند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد "کلبه عموپورنگ" بدونِ سپند امیرسلیمانی و به تازگی امیرمحمد متقیان، فیلمبرداری‌اش را سخت‌تر از گذشته با پروتکل‌های جدّی‌تر ادامه می‌دهد تا این دو هنرمند اضافه شوند.

در حال حاضر داستان بدون این دو کاراکتر تغییر می‌کند تا ایام محرم و صفر باید دید که با اضافه شدنِ دوباره سپند امیرسلیمانی و امیرمحمد متقیان بعد از رهایی کامل از کرونا، وضعیتِ "کلبه عموپورنگ" به کجا خواهد رسید؟

آیا تلویزیونی‌ها با حمایت مالی و معنوی از ساختِ چنین مجموعه‌هایی در حوزه کودک و نوجوان، باعث می‌شود گروه قدیمی پورنگ در صداوسیما باقی بمانند یا آن‌ها هم مثلِ برخی از برنامه‌سازها به VODها کوچ کنند؟


کد مطلب: 771078

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/771078/سایه-سنگین-کرونا-کلبه-عموپورنگ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com