کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شبکه قرآن به زودی HD می‌شود

5 مرداد 1400 ساعت 14:05

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی طی بازدید از بخش‌های مختلف تولید، فنی و آرشیو شبکه قرآن و معارف سیما از فرایند HD‌ سازی این شبکه در آینده نزدیک خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، علیدادی معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما از بخش‌های مختلف شبکه قرآن و معارف سیما از جمله، استودیوهای قدر و غدیر، سرور، باکس‌های مونتاژ و آرشیو بازدید بعمل آورد و با مدیران و همکاران بخش‌های تولید و فنی گفت‌وگو کرد.

علیدادی ضمن ابراز خرسندیِ پیشرفت‌های فنی شبکه قرآن و معارف سیما، از فرایند HD سازی در چند ماه آینده این شبکه خبرداد و افزود: با توجه به عملکرد مناسب و پیگیری‌های صورت گرفته، این  فرایند در دستور کار قرار دارد و امید است با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب در استودیو و مراحل تولید برنامه که مدت‌ها است طبق استانداردهای حرفه‌ایی در شبکه قرآن انجام شده است، بتوانیم به سرعت برای مخاطبان شبکه قرآن و معارف سیما، خروجی آنتن را با کیفیت HD ارسال کنیم.

هادی صلح‌جو مدیر گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن و معارف سیما از شروع تولید تلاوت‌های جدید در این شبکه با فرمت  4K در ایام دهه امامت و ولادت  خبر داد.

پس از اعلام این خبر، هادی صلح‌جو مدیر گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن و معارف سیما نیز از ضبط تلاوت‌های قاریان بین‌المللی قرآن کریم با کیفیت 4K در این شبکه خبر داد.

مدیر گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن و معارف سیما ضمن اشاره به تخصصی بودن این شبکه در خصوص تلاوت قرآن‌کریم و بالا رفتن ذائقه مخاطب در این شبکه گفت: ضبط تلاوت‌های فاخر و با‌کیفیت از قرائت قاریان بین‌المللی قرآن‌کریم ویژه ایام ماه محرم آغاز و در ایام محرم و صفر از این شبکه پخش خواهد شد.

صلح‌جو با بیان اینکه تولید تلاوت‌ها با فرمت 4k برای اولین‌بار است که انجام می‌شود، افزود: این تلاوت‌ها را  قاریان برجسته کشور اجرا می‌کنند و از این‌رو برای تمامی مناسبت‌ها در اعیاد و شهادت ائمه معصومین (ع) و مناسبت‌های ملی و مذهبی به فراخور ضبط آن انجام می‌شود.


کد مطلب: 771042

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/771042/شبکه-قرآن-زودی-hd-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com