جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴۰
قالیباف در جلسه با مجمع نمایندگان استان خوزستان:

درد خوزستان منابع مالی نیست/ درد اساسی سرکش بودن نظام اداری و اجرایی کشور است/ حاضرم برای حل مشکلات مردم کفش هر کسی را واکس بزنم/ مقابل هرکسی که در رفع مشکلات مردم کارشکنی کند می‌ایستم

سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 771009
رئیس مجلس با بیان اینکه درد استان خوزستان از کمبود ظرفیت‌ها و نبود منابع مالی نیست، گفت: در بین مردم خوزستان بیش از محرومیت، احساس تبعیض وجود دارد.
درد خوزستان منابع مالی نیست/ درد اساسی سرکش بودن نظام اداری و اجرایی کشور است/ حاضرم برای حل مشکلات مردم کفش هر کسی را واکس بزنم/ مقابل هرکسی که در رفع مشکلات مردم کارشکنی کند می‌ایستم
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع نمایندگان استان خوزستان که از ساعت 5:15 دقیقه صبح امروز (سه‌شنبه 5 مردادماه) آغاز شد، با بیان اینکه با توجه به مردم وفادار این استان، من به‌اندازه کافی و فارغ از درخواست‌های مردمی و مطالبات این روزهای نمایندگان، انگیزه لازم برای پیگیری مسائل استان خوزستان را دارم، گفت: مخصوصاً این امور وقتی ثمربخش خواهد بود که هم‌افزایی کافی در دستگاه‌های مختلف برای انجام یک کار وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی و درد اساسی امروز ما در کشور سرکش بودن نظام اداری و اجرایی کشور است و ظاهراً کسی مسئول مسائل و مشکلات به‌وجودآمده نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل اخیر استان خوزستان با تأکید براین که نباید نمایندگان را از جلسات کارشناسی مربوط به حل معضلات استان خوزستان حذف کرد، خاطرنشان کرد: قطعاً نمایندگان مجلس از هر کس دیگری در انتقال پیام مردم محق‌تر هستند و نماینده می‌تواند حرف مردم را از مسئولان به‌صورت منسجم پیگیری کند.

روز گذشته جلسه‌ای در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس برگزار شد، در آن جلسه به این نکته اشاره کردم که در موضوع رفع تنش آبی 740 روستای خوزستان دو مجموعه در انجام وظایف خود کوتاهی کردند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به تعیین اعتبار هزار میلیارد تومانی برای حل بخشی از مشکلات تنش آبی خوزستان که در جریان نظارت میدانی سال گذشته از این استان نهایی شد، تأکید کرد: حداقل در بحث تخصیص این هزار میلیارد تومان که سازمان برنامه باید به این مناطق اختصاص می‌داد، سازمان برنامه و وزارت نفت کوتاهی کردند، در حالی که این مسئله با پیگیری به‌راحتی قابل حل‌وفصل بود.

وی با اشاره به موانع جدی که در نتیجه سیستم بروکراسی اداری مقابل تأمین این اعتبار ایجاد شد گفت: از شهریور سال گذشته می‌دانستیم که 740 روستای خوزستان دچار تنش و بحران آب هستند اما با برنامه‌ریزی و تصمیمات درست می‌توانستیم تا تابستان امسال با کمترین هزینه، بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم، ولی امروز با هزینه‌ای دوچندان باید این بحران را حل کنیم.

قالیباف با تصریح به این‌که "در این سیستم بروکراسی ضرورت دارد که ما با پیگیری‌های منسجم بر این بروکراسی بی‌دروپیکر غلبه کنیم" گفت: متأسفانه شاهدیم در همین رابطه یکی از مدیران سازمان برنامه بیش از 40 روز است که نامه مربوط به اعتبار هزار میلیارد تومانی را به جریان نینداخته است در حالی که در پیگیری‌های ما حتی صورت وضعیت برای صنایع نفتی نیز تعیین شده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با اشاره به وجود صنایع متعدد فعال استان خوزستان عنوان کرد: باید مشخص شود سهم این صنایع نسبت به برداشت آنها از آب خوزستان چیست، آیا این صنایع نمی‌خواهند آب استان خوزستان را با این درآمدهای هنگفت مدیریت کنند؟

وی با اشاره به افزایش  بودجه استانی و ملی استان خوزستان در قانون بودجه 1400 اضافه کرد: برای تحقق این بودجه قطعاً نیاز به پیگیری است و نمایندگان مجمع استان باید این مهم را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌هایی که در حوزه زمین‌های وقفی استان خوزستان انجام شده است گفت: در بسیاری از موضوعات از جمله مشکلات اوقافی مطرح‌شده در نشست امروز با پیگیری و بدون نیاز به بودجه، می‌توان مسائل را حل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین نظام مسائل استان‌های مختلف در مجلس عنوان کرد: با تلاش‌ها و وقتی که گذاشته شد، در زمان حاضر نظام مسائل 16 استان به‌تفکیک تدوین شده و راهکارهای کوتاه و بلند مدت برای حل مسائل استان‌ها در مرکز پژوهش‌ها و قرارگاه محرومیت‌زدایی مجلس استخراج شده است.

وی تصریح کرد: مهم نیست که من چه مسئولیتی دارم، بنده حاضرم برای حل مشکلات مردم کفش هر کسی را واکس بزنم تا مسئله‌ای از مسائل مردم حل شود خداوند به این کارها برکت می‌دهد، البته اگر فردی بخواهد در برابر حل مشکلات مردم کارشکنی کند، مقابل او می‌ایستم.

رئیس قوه مقننه کشورمان ضمن تأکید بر پرداخت حقابه به استان خوزستان یادآور شد: حقابه‌های مربوط به پروژه‌های انتقال آب 550 هزار هکتاری خوزستان باید با پیگیری نمایندگان دنبال شود و اعتبارات آن به حوزه آب خوزستان اختصاص پیدا کند.

قالیباف با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوعات ریشه‌ای و اساسی استان باید در برنامه هفتم دیده شود، اگر رقم 3 میلیارد دلاری برای خوزستان دنبال می‌شود باید مشخص شود که این ارقام به‌تفکیک از چه منابعی می‌خواهد تأمین و در چه محلی هزینه شود، حتی اگر لازم است می‌توانیم در مجلس برای این ارقام مصوبه داشته باشیم.

وی راجع به اقدامات صورت‌گرفته در شهر اهواز عنوان کرد: اقدامات صورت‌گرفته در شهر یا استان نباید به‌صورت جزیره‌ای پیش برود. اگر پولی به استان و شهر اهواز تزریق می‌شود، این اعتبارات باید به‌صورت سیستمی هزینه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل ستاد راهبری را با محوریت مجمع نمایندگان استان خوزستان در این استان ضروری برشمرد و گفت: بنده نیز به‌سهم خود این موضوع را پیگیری خواهم کرد، خوشبختانه امروز استان خوزستان یک نماینده در هیئت رئیسه و یک رئیس کمیسیون دارد و می‌تواند مسائل مربوط به استان را از طریق مجلس پیش ببرد.

قالیباف با ابراز اینکه درد استان خوزستان از کمبود ظرفیت‌ها و نبود منابع مالی نیست، اضافه کرد: جنس محرومیت استان خوزستان با برخی دیگر از مناطق قابل قیاس نیست، چرا که بین مردم خوزستان بیش از محرومیت، احساس تبعیض وجود دارد.

وی درباره حضور خود در شهر خرمشهر در زمان جنگ عنوان کرد: سال 58 در یکی از مناطق خرمشهر یک عکس یادگاری گرفتم  پس از سال‌ها در دوره‌ای که در شهرداری تهران مسئولیت داشتم، به خرمشهر رفته بودم و در همان نقطه مجدداً عکس گرفتم و وقتی به این دو عکس نگاه می‌کنم، به‌عنوان یک انقلابی در مقابل سوءمدیریت‌ها و کم‌کاری‌هایی که در این مناطق شده است هیچ پاسخی برای مردم خوزستان ندارم.

نماینده تهران در مجلس تأکید کرد: البته با پیگیری‌های منسجم می‌توانیم بسیاری از مسائل استان را حل‌وفصل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل دولت جدید و تدوین برنامه هفتم، وجود ستاد راهبردی استان خوزستان را ضروری دانست و یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که در استان باید پیگیری شود، این است که چرا با وجود حجم قابل توجه اختصاص اعتبارات برای استان خوزستان، اما خروجی کافی در استان دیده نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این مسئله از طریق دیوان محاسبات نیز به‌طور ویژه پیگیری خواهد شد تا مشخص شود اعتبارات به‌چه‌نحو هزینه شده است.

قالیباف یادآور شد: به‌صورت سیستمی نیز موضوعات مربوط به نظارت میدانی در استان خوزستان از طریق معاونت نظارت پیگیری خواهد شد تا این مسائل نیز به سرانجام برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ولی درد جیب مردم منابع مالی است!!!!!
United Arab Emirates
حاج باقر
شعار بس است. مردم به ستوه امده اند. بی ابی بی برقی مردم را کلافه کرده است....
Iran, Islamic Republic of
8 سال است که مردم هزینه بی‌تدبیری این دولت و دولتمردان را می‌پردازند...!!!!
Iran, Islamic Republic of
اینکه برخی اصلاح‌طلبان نطق می‌کنند دولت آقای رئیسی باید ظرف 100 روز اقتصاد کشور را سامان بدهد شاید منظورشان این است که در صد روز به خواسته‌های ناحق آمریکا تن داده شود. متاسفانه باید گفت این جماعت پررو جز به حقارت در مقابل دشمنان راه‌حل دیگری در چنته‌اش نیست.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نابسامانی آب و معیشت و برق در خوزستان سوغات مدیریت برای این مردم است..
Iran, Islamic Republic of
من به سهم خود از مردم شریف و نجیب و مهربان خوزستان عذرخواهی می‌کنم .....
Iran, Islamic Republic of
با توجه به شرایط خاص خوزستان ای کاش دولت تدبیر یک بار حداقل در طول این 8 سال عمر خود و در این روزهای پایانی کار خود، جلسه هیئت دولت را در خوزستان تشکیل می‌داد؟!
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
از دستگاه قضایی درخواست می‌شود با مدیرانی که عامل به وجود آمدن حوادث خوزستان شده‌اند .... به شدت برخورد نماید.
Iran, Islamic Republic of
واقعیت این است که دشمنان با پول آل‌سعود عربستان روی تجزیه ایران حساب بازکرده‌اند. بی‌جهت نیست با مشکلاتی که در خوزستان بوجود می‌آید شاهد تحرک یک گروهک تروریستی تجزیه‌طلب در جنوب کشور هستیم. البته مردم این منطقه ریشه حرکت‌های تجزیه‌طلبانه را خواهند خشکاند.
Iran, Islamic Republic of
با حوادثی که به دلیل بی‌تدبیری دولت در خوزستان بوجود آمد دل دلسوزان نظام خون شد. چرا باید یک گروهک تجزیه‌طلب بی‌ارزش بتواند فضا را متشنج کند؟
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یک دهم هزینه‌های چند ده میلیاردی را که برای آزاد راه تهران شمال و سهل‌الوصول شدن دسترسی مرفهین به مراکز تفریح‌شان شد برای حل مشکل آب خوزستان هزینه می‌کردند؟!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
میخوای آب شمال بفرستیم جنوب؟
Iran, Islamic Republic of
مسئولین کشور بویژه دستگاه سیاست خارجی باید کاری بکنند و تدبیری بیندیشند که بحرین جدا شده از ایران به پیکره میهن بازگردد.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
هند و چین وقفقاز هم زمانی مال ما بود بنظرم آنها را هم برگردانیم بهتر نیست؟
Iran, Islamic Republic of
دولت آقای رئیسی باید با تشکیل کمیته‌هایی خاص مبارزه با قاچاق و گرانفروشی را به جد در دستور کار خود قرار بدهد و بی‌وقفه پیگیری نماید.
Iran, Islamic Republic of
یکی از سنت‌های مدیریتی عجیب این دولت این است که برخی مسئولان ناکارآمد وقتی از پست و مدیریتی کنار گذاشته می‌شوند در پست‌های بالاتری قرار می‌گیرند! افرادی چون استاندار سابق خوزستان به مسئولیت استاندارد کشور می‌رسند و نماینده‌ای که اعتبارنامه‌اش رد شد حائز مسئولیت قابل توجهی در دولت می‌شود! لازم است دستگاههای مسئول با چنین مواردی برخورد کنند.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
اینو خوب اومدی البته فقط در استانداری نیست همه نهادهای کشوری و... همینه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از دولت منتخب به ویژه وزیر آموزش و پرورش آینده درخواست می‌شود نسبت به کاهش تنوع مدارس کشور (بیش از 16 نوع مدرسه وجود دارد) و نیز کاهش طول تحصیل با کم کردن تعصیلات اهتمام ویژه‌ای نمایند .
Iran, Islamic Republic of
از دولت سیزدهم درخواست می‌شود ترازو را که با جمع شدنش از نانوایی‌ها باعث شد که نانوا و مشتری مدیون یکدیگر شوند، به نانوایی‌ها برگرداند.
Iran, Islamic Republic of
مادرم در مرکز واکسیناسیون درخواست واکسن ایرانی کرده به او گفته‌اند نمی‌شود! واکسن برکت برای راننده تاکسی‌هاست! برای شما چینی داریم! آیا واقعا چنین قانونی وجود دارد؟.
Iran, Islamic Republic of
روحانی که کاری نکرد، رئیسی خوزستان را دریابد
آقای روحانی که کاری برای مردم خوزستان نکرد، حداقل آقای رئیسی مردم این استان را دریابد.
Denmark
......
Iran, Islamic Republic of
.....
جواد
Iran, Islamic Republic of
.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما باید روحانی رو به مجلس می آوردید و ازش سوال میکردید ..... .
محمد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
اقای قالیباف درد خوزستان ناکارامدی مسئولان است
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نا كارامدي يعني چه ؟
کاژمآقا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
کسانی که در مسیر حل مشکلات مردم قدم میزنند پوتین های گل الود دارند.....!!!
France
....
United States
...
Iran, Islamic Republic of
چرا مجلس نطارت ندارد وچرا قانون را اجرا نمی‌کنند .
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
15ماه از عمر مجلس دریغ از یک طرح معیشتی...گ.
Romania
امیدوارم قدم هایتان استوار باشد.