جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
نتایج روز پنجم المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛

روز ناکامی تیراندازان ایران/ عملکرد خوب طلایی کاروان برای کسب مدال کافی نبود/ نایب قهرمانی تکواندوی تیمی ایران در المپیک

سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 770967
پنجمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با ناکامی تیم‌های میکس تپانچه و تفنگ بادی ۱۰ متر ایران از کسب مدال و نایب قهرمانی تکواندوی تیمی ایران در المپیک پیگیری شد.
روز ناکامی تیراندازان ایران/ عملکرد خوب طلایی کاروان برای کسب مدال کافی نبود/ نایب قهرمانی تکواندوی تیمی ایران در المپیک
به گزارش جهان نيوز، در پنجمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو، ملی‌پوشان تیراندازی در دو بخش میکس تپانچه بادی 10 متر و میکس تفنگ بادی 10 متر به‌نمایندگی از کاروان ایران با حریفان رقابت کردند که هر دو تیم ناکام ماندند و موفق به کسب مدال نشدند. تیم ملی تکواندوی کشورمان هم به مدال نقره بخش میکس تیمی المپیک که در این دوره به صورت نمایشی برگزار شد، دست پیدا کرد.

* بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تایید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای نخستین بار رقابت‌های تیمی مشترک تکواندو به صورت آزمایشی در بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد؛ تیم ایران و چین از طریق رقابت‌های جام جهانی و هنرهای رزمی سهمیه حضور در این رویداد را بدست آورده بودند و با اعلام فدراسیون جهانی تیم‌های ساحل عاج، روسیه و ژاپن نیز حضور داشتند.

مبارزات فینال این دوره از مسابقات، بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه – پنجم مردادماه) میان ایران و چین برگزار شد که این دیدار با برتری 41 بر 22 هوگوپوشان چین به پایان رسید و تیم کشورمان نایب قهرمان شد.

تیم ملی تکواندو ایران با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و ملیکا میرحسینی به مصاف رقبای خود رفت. هدایت این نفرات برعهده وحید عبداللهی به عنوان سرمربی است. آرش فرهادیان نیز به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد.

ملی‌پوشان تکواندو کشورمان که در گروه اول این رقابت‌ها قرار داشتند، روز گذشته موفق شده بودند تیم ژاپن را با نتیجه 52 بر 31 مغلوب خود کرده و به فینال برسند. چین، ساحل عاج و روسیه نیز در گروه اول قرار داشتند که از این گروه چین با دو پیروزی برابر حریفان خود توانسته بود جواز حضور در فینال را بدست آورد.

طبق مسابقات قبلی که به این شیوه برگزار شده است؛ هر تیم می‌بایست حداقل 4 و حداکثر 5 تکواندوکار در ترکیب خود داشته باشد که یک ورزشکار به عنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود و 2 هوگوپوش مرد با یکدیگر و 2 تکواندوکار زن نیز با هم مبارزه می کنند.


* تیم میکس تفنگ بادی 10متر ایران با ترکیب مهیار صداقت و نجمه خدمتی، از ساعت 8:45 رقابت خود با حریفان در مرحله اول را آغاز کرد. این تیم با 624.9 امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفت و موفق به صعود به مرحله دوم نشد. تیم‌های اول تا هشتم جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کردند.
 



* تیم میکس تپانچه بادی 10متر متشکل از جواد فروغی و هانیه رستمیان رقابت خود در مرحله اول را انجام دادند. تیم دونفره کشورمان در این مرحله با امتیاز 575 در رده هشتم ایستاد و به‌عنوان آخرین تیم جواز صعود به مرحله دوم را به دست آورد. در پایان مرحله دوم، تیم‌های اول و دوم برای مدال طلا و تیم‌های سوم و چهارم برای کسب مدال برنز رقابت خواهند کرد.

تیم میکس ایران در مرحله دوم امتیاز 382 را به ثبت رساند و در رده پنجم قرار گرفت تا شانس کسب مدال را از دست بدهد. در این مرحله فروغی 196 امتیاز و رستمیان 186 امتیاز به دست آوردند.
 


مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *