پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

دستور "قالیباف" برای اصلاح فرآیند قانونگذاری

دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 770914
تنها راه موثر برای اصلاح ریشه ای امور جاری و مشکلات کشور، اصلاح آیین نامه داخلی مجلس است.
دستور "قالیباف" برای اصلاح فرآیند قانونگذاری
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس در نشست علنی امروز (دوشنبه 4 مرداد) قوه مقننه، در اخطاری با استناد به اصل 84 قانون اساسی، گفت: اکنون کمر مردم در زیر بار سنگینی گرانی ها خم شده است، یک روز نان، روز دیگر سیمان و روز دیگر خانه گران می شود و در میانه تمامی این مسائل، طرح هایی در مجلس در حال بررسی است که شاید دردی از مردم دوا نکند.

وی عنوان کرد: انتقاد من به نمایندگان و هیات رئیسه مجلس نیست، در حقیقت نسبت به چارچوب و آیین نامه داخلی مجلس انتقاد دارم، زیرا طرح های کنونی دردی از مردم دوا نمی کند، ما نیامده ایم که چنین طرح هایی را در شرایط کنونی بررسی کنیم.

نماینده مرودشت در مجلس افزود: شاهدیم دولت در روزهای آخر چه بلاهایی بر سر مردم آورده و آوردن وزیر در مجلس و ارائه یک کارت زرد مشکلی از مردم حل نمی کند، خیانت هایی در این روزهای پایانی عمر دولت در حال انجام است و ما دقایق حساس کشور را صرف طرح هایی می کنیم که تنها برخی آقایان برای مطرح کردن خود در افکار عمومی ارائه می کنند.

رشیدی کوچی تصریح کرد: ضمن احترام به نمایندگان مجلس؛ شما بیشتر نسبت به مشکلات مردم اطلاع دارید و مردم در ابتدایی ترین نیازهای خود مانده اند و امروز توقع آنها از مجلس انقلابی؛ مهار گرانی ها و کمک به آنهاست.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن وارد دانستن اخطار این نماینده گفت: این بحث به درستی مطرح شده و ما بارها نسبت به این موضوع ورود کرده ایم، از نمایندگان می خواهم تا این موضوع را جدی بگیرند، زیرا تنها راه موثر برای اصلاح ریشه ای امور جاری و مشکلات کشور، اصلاح آیین نامه داخلی مجلس است.

وی خطاب به بحرینی رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: شما اکنون طرح اصلاح فرآیند قانونگذاری را در دست دارید و هر چه سریعتر آن را به پایان رسانده تا در دستور کار مجلس قرار گیرد، البته نمایندگان نیز به این موضوع توجه داشته باشند که این طرح نیاز به دوسوم آرا دارد تا بتوانیم با تصویب آن مسائل مهم روز را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
چرا آقای قالیباف میگه اصلاح و نمیگه اصلاحات؟ .