پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷

پادشاه اردن: نگرانی‌های داریم و امیدواریم آمریکا در مذاکره با ایران به آنها بپردازد

يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب: 770846
پادشاه اردن در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی گفت که کشورهای منطقه نگرانی‌هایی دارند و امیدوارند که آمریکا در مذاکره با ایران به آنها بپردازد.
پادشاه اردن: آمریکا نگرانی‌ ما درباره ایران را رفع کند
به گزارش جهان نيوز، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در مصاحبه‌ای گفت منظور وی از تشکیل هلال شیعی در منطقه توسط ایران که چند سال پیش مطرح کرده بود از تشکیل هلال شیعی از دیدگاه سیاسی بوده است.

وی که با «فرید زکریا» مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره دیدگاهش در خصوص مذاکرات احیای برجام گفت که موضع اردن همیشه طرفداری از مذاکره بوده است.

عبدالله دوم افزود که نگرانی‌های مشروعی در منطقه ما وجود دارد و آمریکایی‌ها امیدوار هستند که در این مذاکرات درباره موضوعات متعددی با ایران مذاکره کنند.  

پادشاه اردن اضافه کرد که برنامه هسته‌ای ایران بر اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس تاثیر گذاشته است و برنامه موشک‌های بالستیک ایران پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی در این مصاحبه حملات راکتی و موشکی به پایگاه‌های آمریکایی در عراق، حملات موشکی یمنی‌ها به سعودی‌ها و حملات موشکی به رژیم صهیونیستی از لبنان و سوریه را به ایران نسبت داد.

پادشاه اردن گفت: «حملات سایبری به کشورهای ما افزایش یافته و درگیری‌ها در اطراف مرزهای ما به سطح درگیری‌های دوران داعش رسیده است».

عبدالله دوم گفت می‌دانیم که گفت‌وگوها در وین تا روی کار آمدن دولت جدید در ایران به تعویق افتاده است و همانطور که گفتم ما نگرانی‌های مشروعی در منطقه داریم و امیدواریم در این مذاکرات به آنها پرداخته شود.

وی گفت البته شاهد آن هستیم که امارات متحده عربی در تعامل با ایران بوده تا تنش‌ها کاهش یابد و موضع مشابهی را نیز در مورد کویت شاهد هستیم و سلطنت عمان نیز همواره با ایران در ارتباط بوده است و اخیرا نیز شاهد گفت‌وگوهایی میان ایران و عربستان سعودی بوده‌ایم و امیدواریم که این گفت‌وگوها باعث ایجاد شرایط بهتری برای منطقه شود.

پادشاه اردن در بخش دیگری از این مصاحبه به جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پرداخت و گفت: «درگیری‌های اخیر هشداری به طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی درباره پیامدهای عدم حرکت رو به جلو بوده است».

وی اضافه کرد: «برای بار نخست از سال 1948 تا کنون شاهد جنگ داخلی در اسرائیل در درگیری اخیر بودیم و جنگ اخیر در سرزمین‌های فلسطین زنگ هشداری برای همه بود».

عبدالله دوم افزود که اخیرا با «نفتالی بنت» نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی دیدار داشته است و در حال حاضر تفاهم بهتری بین اردن و رژیم صهیونیستی وجود دارد.

پادشاه اردن گفت: «صداهایی که از اسرائیل و فلسطینیان می‌آید می‌گوید که نیازمند گام برداشتن به جلو هستیم».

عبدالله دوم تاکید کرد: «اردن سرزمین جایگزین فلسطینیانی که می‌خواهند در سرزمین خود زندگی کنند، نیست».

وی اضافه کرد: «سخنان اسرائیلی‌ها درباره ایجاد دولت فلسطین در اردن سخنی پوچ است».

پادشاه اردن به اوضاع داخلی این کشور نیز اشاره کرد و گفت: «اگر شما یکی از افراد خاندان پادشاهی باشید دارای امتیازاتی هستید که چارچوب دارد و سیاست تنها در دست پادشاه است و اعضای خاندان پادشاهی هیچ ارتباطی با سیاست ندارند».

 «عبدالله دوم» که از جمعه هفته پیش به آمریکا سفر کرده تاکنون با «جو بایدن» رئیس‌جمهور، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و تعدادی از فرماندهان ارشد آمریکا از جمله ژنرال کنت مک‌کنزی فرمانده سنتکام و «ریچارد کلارک» فرمانده نیروهای عملیات ویژه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پادشاه بی ادب اردن جنایتکار شماره یک اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات رژیم کودک کش متجاوز سعودی سکوت نمی کرد.
Iran, Islamic Republic of
در مقابل اردن تنها زور جواب می‌دهد!
Iran, Islamic Republic of
به پادشاه بی ادب اردن یاد می دهیم که چطور با دیگران رفتار کند.
Iran, Islamic Republic of
این عقب افتاده دیگه چی میگه؟کی داخل بازی دعوتش کرده؟
Iran, Islamic Republic of
داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش از طریق اردن به موصل و سایر شهرهای عراق حمله کرده است.
Iran, Islamic Republic of
چه قیافه کریهی داره خادم ملکه انگلیس. یعرف المجرمون بسیماهم. هیچوقت یادمون نمیره پدر ملعونت کنار صدام توپ به سمت ایران شلیک کرد.
Iran, Islamic Republic of
اردن از سال 2011 تاکنون مقر اصلی اعزام تروریست های خارجی به سوریه و عراق و منطقه بوده است.