سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۱۳

داماد آقای رئیس جمهور عضو هیات علمی شد

يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 770829
حواشی روزهای پایانی دولت دوازدهم به سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های آن رسید تا جایی که رئیس مرکز پژوهش‌ها چند روز مانده به پایان دولت عزل شد و اسامی افرادی مانند داماد رئیس جمهور برای عضویت در هیئت علمی مرکز به وزارت علوم ارسال شده است.
داماد آقای رئیس جمهور عضو هیات علمی شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، علیرضا آزموده اردلان رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه یک هفته مانده به پایان کار دولت دوازدهم از سوی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برکنار شد. آزموده اردلان آذرماه سال 97 جای فرهاد دژپسند بر ریاست این سازمان تکیه زده بود.

با این حال بر اساس اطلاعات سایت این مرکز نامبرده هنوز به عنوان رئیس مرکز شناخته می‌شود. با وجود گذشت چند روز از این تغییر ناگهانی که با توجه به پایان کار دولت امری معمول تلقی نمی‌شود، نوبخت فردی را برای ریاست مرکز تعیین نکرده است.

این مرکز در سال 96 و با دستور نوبخت به عنوان یک بازوی پژوهشی برای سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.

از دیگر حواشی ایجاد شده برای این مرکز، موضوع اعضای هیات علمی جدید آن است که به نظر می‌رسد بدون انجام فرایند‌های مربوطه، انتخاب و تعیین شده‌اند.

پیگیری فارس از مرکز پژوهش‌های سازمان برنامه نشان می‌دهد که فرایند درخواست اعضای هیات علمی جدید به وزارت علوم رفته است.

آزموده اردلان در گفت‌‌وگو با فارس بدون بیان علت برکناری خود، تایید می‌کند که سیدحمید پورمحمدی (معاون هماهنگی اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه)، زهرا میراحسنی (رئیس اسبق مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری)، کامبیز مهدی‌زاده (داماد حسن روحانی رئیس جمهور)، علی اکبر حاجی محمدی (مشاور نوبخت و یکی از گزینه‌های وزارت راه پس از آخوندی) به عنوان اعضای هیئت علمی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری به وزارت علوم معرفی شده‌اند.

رئیس معزول این مرکز می‌گوید که نوبخت قبلا به عنوان عضو هیات علمی این مرکز درآمده است. برخی منابع دیگر هم تایید می‌کنند که نام محمدباقر نوبخت نیز در اسامی اعضای جدید هیئت علمی دیده می‌شود. با این وجود پنهان کاری و شفاف نبودن اعضای هیات علمی این مرکز باعث شده تا گمانه زنی‌های متعددی درباره آن مطرح شود.

آزموده اردلان از تشریح نحوه جذب و پذیرش و طی شدن فرایندهای اداری خودداری کرد و آن را به سایت جذب هیات علمی وزارت علوم حواله داد.

بعضی منابع در سازمان برنامه می‌گویند فراخوان هیات علمی مرکز پژوهش توسعه و آینده‌نگری به صورت عمومی انتشار پیدا نکرد و اسامی مورد نظر سازمان برنامه و بودجه به وزارت علوم ارسال و فرایند جذب بدون فراخوان عمومی انجام شده است.

بر اساس این گزارش جذب هیات علمی مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها بدین صورت است که ابتدا اعلام نیاز و فراخوان جذب به طور عمومی و فراگیر منتشر می‌شود و پس از ثبت اطلاعات متقاضیان فرایندهای بعدی و مصاحبه علمی برگزار و به وزارت علوم برای تایید ارسال می‌شود.

تغییر و تحولات روزهای پایانی دولت تدبیر و امید در این مرکز و سازمان برنامه و بودجه عادی و طبیعی نیست و قاعدتا دستگاه‌های نظارتی و وزارت علوم و نمایندگان رئیس جمهور منتخب به این مسئله ورود پیدا می‌کنند.

درباره «کامبیز مهدی زاده» بیشتر بخوانید:
آقاداماد! یاد بگیر که با مقدسات بازی نکنی
دست روزگار بود داماد روحانی شدم
تقلای داماد روحانی برای پیروزی همتی +جزئیات
ظریف و عراقچی هرجا که بودند تندیس‌شان را می‌ساختند
با تدبیر روحانی حوادث دی ۹۶ کنترل شد

حمله داماد روحانی به حجت الاسلام پناهیان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مجلس تمامی انتصابات شش ماه پایانی و مصوبات دولت در شش ماه پایانی را معلق کند و پس از بررسی دقیق تأیید یا لغو کند
حسن
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم همیتطور باشد و تمام انتصابات چند ماهه پایان دولت روحانی لغو گردد .
خراسانی
Iran, Islamic Republic of
اینقدر گفتیم موضوع هیات علمی و دانشگاه را جدی بگیرید
Iran, Islamic Republic of
میگم خودمونیم جایی چیزی نگید...
Iran, Islamic Republic of
یکی از مهم ترین مشکلات دانشگاه ها همین هیئت علمی هایی هستند که بنا به دلایل خاص غیر از توان علمی در هیئت علمی پذیرفته شدن
اگر بخواهیم رشد علمی خوبی داشته باشیم اول باید هئیت علمی دانشگاه ها با قدرت تمام پاکسازی بشه و این جایگاه به اهلش برگرده
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
.......
Germany
....
Iran, Islamic Republic of
اگر چنین اتفاقی در کشوری مثل چین رخ می داد.....
Iran, Islamic Republic of
یک سئوال . اگه فرض را بر این بگذاریم که دولت بعد احگام اینها را باطل می کند پس چرا اینها به خاطر یگماه حالا کمتر یا بیشتر خودشون رو سر زبونها می اندازند .‌
Iran, Islamic Republic of
تقریبا تو تمام دولتها از این انتصابا داشتیم چرا تعجب می کنید . امیدوارم تو دولت آینده ضوابط به جای روابط بشینه .
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
یه سرچ کنید ببنید بیشتر کدام انتصابات از کدام طیف سیاسی در راس امور هستند.
Iran, Islamic Republic of
....