جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

انتقاد نماینده ویژه رئیسی از سدسازی در خوزستان

يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 770824
نماینده ویژه رئیسی گفت: «در شرایط خشکسالی فعلی مدیریت مصارف تنها راهکار بهبود شرایط و کاهش خسارات است و در صورت عدم رعایت الگوی کشت کم مصرف، اثرات خشکسالی از منظر شدت و تداوم افزایش خواهد یافت.»
انتقاد نماینده رئیسی از سدسازی در خوزستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فرارو، نماینده ویژه ابراهیم رئیسی در بازدید از سد کرخه از سدسازی های بی رویه در استان خوزستان انتقاد کرد و گفت وزارت نیرو باید در این رابطه پاسخگو باشد.

چند روز پس از بروز بحران بی آبی در خوزستان و افزایش اعتراض های مردمی در این رابطه مقامات کشور برای بررسی مسائل مختلف به این استان سفر کردند.

در همین راستا ابراهیم رئیسی رییس جمهور منتخب نیز نماینده ای برای بررسی وضعیت آبی خوزستان اعزام کرد. محمدرضا فاتحی صبح امروز به‌منظور بررسی وضعیت سد کرخه و ارائه تکنیک‌های نوین رها‌سازی آب از حوزه آبی کرخه بازدید کرد.

او در حاشیه این سفر و در بازدید از شهرستان‌ها و روستاهای دچار تنش آبی اظهار کرد: «در حوزه مدیریت آب نیاز به کار کارشناسی و پرهیز از اقدامات غیر‌اصولی هستیم. سرمنشأ آنچه بر سر هور آورده‌اند توسعه نامتوازن است و همواره دستگاه‌های سدساز بی‌توجه به معیارهای توسعه پایدار و مصالح ملی و منافع مردم؛ به ساخت‌وساز مغایر با توسعه پرداختند.»

نماینده ویژه رئیسی گفت: «در شرایط خشکسالی فعلی مدیریت مصارف تنها راهکار بهبود شرایط و کاهش خسارات است و در صورت عدم رعایت الگوی کشت کم مصرف، اثرات خشکسالی از منظر شدت و تداوم افزایش خواهد یافت.»

فاتحی با تاکید براینکه مهم‌ترین اولویت دولت جدید تأمین حقابه تالاب هورالعظیم است و برای احیای این تالاب باید بتوانیم با مدیریت درست آب را به تالاب برسانیم، گفت: وزارت نیرو به‌عنوان مسئول مطالعه و برنامه‌ریزی و کارفرمای اصلی احداث سد در کشور، مقصر این اتفاقات است. وزارت نیرو باید درباره تبعات احداث سدهای مختلف در کشور از جمله سد کرخه و محاسبه سود و زیان آن‌ها توضیح دهد.

نماینده ویژه رئیسی در پایان با ارج نهادن به مطالبه به حق مردم خوزستان گفت: «هورالعظیم یادآور حضور بزرگ مردانی چون علی هاشمی و رشادت‌های مردم شریف این منطقه در هشت سال دفاع مقدس است. یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت نیرو در دولت سیزدهم رهاسازی آب در تالاب، تعیین حریم تالاب هورالعظیم با روش‌های نوین در مدیریت آبی کشور است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *