کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد حریرچی از تعطیلی شش روزه تهران و کرج

3 مرداد 1400 ساعت 9:17

در همین تعطیلات ۶ روزه رعایت دستورالعمل‌ها در تهران و البرز به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت اظهار کرد: یک از هم گسیختگی اجتماعی در رعایت دستورالعمل‌ها ایجاد شده و هرکسی به دلیلی رعایت نمی‌کند.

او افزود: در همین تعطیلات ۶ روزه رعایت دستورالعمل‌ها در تهران، البرز، قم، مازندران و گیلان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است. 

حریرچی ادامه داد: در استان تهران در هر ساعتی از شبانه روز که به رستوران‌های سطح شهر مراجعه کنیم، مملو از مردم است و همه در حال غذا خوردن هستند و هیچ کس ماسک ندارد.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: یکی از عوامل کاهش سطح رعایت دستورالعمل ها، عدم اعمال مقررات توسط مسئولان اجرایی است.

او ادامه داد: تعطیلی‌ها و  محدودیت‌هایی که قبلاً انجام می‌شد، بسیار موثر بود اما این تعطیلی ۱۶ روزه فایده ای نداشت و حتی یک اثر مضر نیز داشت؛ می توان گفت محدودیت ها در این بازه زمانی، دور زده شد و تردد در سطح شهر ۵ درصد افزایش یافت.

حریرچی در مورد سویه جهش یافته دلتا و افزایش آمار ابتلا در کشور بیان کرد: ما با یک روند کاملاً صعودی مواجه هستیم و تعداد موارد سرپایی هفتگی ما به بالای ۱۴۲ هزار نفر رسیده است یعنی ما روزانه بیش از ۲۰هزار مورد مثبت داریم.

هر ۶ دقیقه یک ایرانی فوت می‌کند
او افزود: تعداد بستری های مثبت ما نیز حدود ۱۶ هزار و ۹۰۰ نفر شده یعنی روزی ۲۴۰۰ بستری مثبت داریم و مجموع موارد بستری ما روزانه به ۵۰۰۰ نفر می رسد. در مورد موارد مرگ و میر نیز دیروز ۲۵۹ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم، یعنی در کمتر از ۶ دقیقه یک ایرانی فوت می‌کند.

در حال تکمیل...


کد مطلب: 770770

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770770/انتقاد-حریرچی-تعطیلی-شش-روزه-تهران-کرج

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com