پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۴

انتقاد حریرچی از تعطیلی شش روزه تهران و کرج

يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 770770
در همین تعطیلات ۶ روزه رعایت دستورالعمل‌ها در تهران و البرز به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.
انتقاد حریرچی از تعطیلی شش روزه تهران و کرج
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت اظهار کرد: یک از هم گسیختگی اجتماعی در رعایت دستورالعمل‌ها ایجاد شده و هرکسی به دلیلی رعایت نمی‌کند.

او افزود: در همین تعطیلات ۶ روزه رعایت دستورالعمل‌ها در تهران، البرز، قم، مازندران و گیلان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است. 

حریرچی ادامه داد: در استان تهران در هر ساعتی از شبانه روز که به رستوران‌های سطح شهر مراجعه کنیم، مملو از مردم است و همه در حال غذا خوردن هستند و هیچ کس ماسک ندارد.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: یکی از عوامل کاهش سطح رعایت دستورالعمل ها، عدم اعمال مقررات توسط مسئولان اجرایی است.

او ادامه داد: تعطیلی‌ها و  محدودیت‌هایی که قبلاً انجام می‌شد، بسیار موثر بود اما این تعطیلی ۱۶ روزه فایده ای نداشت و حتی یک اثر مضر نیز داشت؛ می توان گفت محدودیت ها در این بازه زمانی، دور زده شد و تردد در سطح شهر ۵ درصد افزایش یافت.

حریرچی در مورد سویه جهش یافته دلتا و افزایش آمار ابتلا در کشور بیان کرد: ما با یک روند کاملاً صعودی مواجه هستیم و تعداد موارد سرپایی هفتگی ما به بالای ۱۴۲ هزار نفر رسیده است یعنی ما روزانه بیش از ۲۰هزار مورد مثبت داریم.

هر ۶ دقیقه یک ایرانی فوت می‌کند
او افزود: تعداد بستری های مثبت ما نیز حدود ۱۶ هزار و ۹۰۰ نفر شده یعنی روزی ۲۴۰۰ بستری مثبت داریم و مجموع موارد بستری ما روزانه به ۵۰۰۰ نفر می رسد. در مورد موارد مرگ و میر نیز دیروز ۲۵۹ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم، یعنی در کمتر از ۶ دقیقه یک ایرانی فوت می‌کند.

در حال تکمیل...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با این تصمیم ، مردم به مسافرت رفتند و وضعیت بقیه شهرها بدتر شد
Iran, Islamic Republic of
وقتی مردم اعتقادی به ماسک و رعایت بهداشتی ندارند از کس دیگری کاری برنمی آید!
Iran, Islamic Republic of
وقتی مسافرت فقط با ماشین ممنوع است مردم به سمت وسایل نقلیه عمومی می روند!
Iran, Islamic Republic of
کسی که از جریمه نمی ترسد و جریمه فایده ای ندارد باید فکر دیگری کرد.