شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اسرائیل: اوضاع بدی را در شمال پیش رو داریم

يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۱۴
کد مطلب: 770752
به اعتقاد یک تحلیل‌گر صهیونیست دیگر آن گونه که اسرائیل تصور می‌کند، شاهد آرامش اوضاع در مرز با لبنان نخواهد بود.
اسرائیل: اوضاع بدی را در شمال پیش رو داریم
به گزارش جهان نيوز، الون بن دیوید تحلیلگر روزنامه معاریو در یادداشتی که شنبه شب در پایگاه اطلاع رسانی این روزنامه منتشر شد، اعتراف کرد اتفاقات اخیر در شمال (فلسطین اشغالی) به ما این هشدار را می‌دهد که دیگر خبری از آن آرامشی که ما طی مدت اخیر آن را تجربه کرده ایم، نخواهد بود.

به گفته این تحلیل‌گر، در حالی آرامش بعد از جنگ دوم لبنان (جنگ 33 روزه) در حال رخت بر بستن است که نه شهرک‌های مهاجر پذیر نزدیک مرز و نه خود منطقه مرزی آمادگی چندانی برای این تقابل ندارند.

او معتقد است رخدادهای هفته اخیر را باید به سه حادثه شلیک موشک که در جریان جنگ (11 روزه) از خاک لبنان شلیک شد و نیز سلسله حوادثی که طی دو سال گذشته شاهد آن بودیم، افزود.

این تحلیل‌گر اسرائیلی بر این باور است، آن چه که در شمال (فلسطین اشغالی) شاهد آن هستیم در واقع نتیجه دست آوردی است که یحیی السنوار رهبر حماس در جریان جنگ 11 روزه کسب کرد و موفق شد، برای اولین بار طی سال‌های اخیر کرانه باختری و مناطق 1948 را هم به غزه متصل و مرتبط کرده و جنگ را صرفا محدود به غزه نکند همین امر هم باعث شد تا به تبعیت از این ‌‌ایدئولوژی گروه‌های فلسطینی موشک‌های خود را از سوریه و لبنان به سوی اسرائیل شلیک کنند.

بن دیوید در بخش دیگری از یادداشت خود تاکید کرد: آن چه که نفتالی بنت نخست وزیر این هفته آموخت، آن است که تنها موضوعی که فلسطینیان را در هر جای دنیا و بلکه مسلمانان را در چهار گوشه جهان با یک دیگر همسو می‌کند، مسئله مسجد الاقصی است، تمامی مسلمانان از جمله فلسطینیان مسجد الاقصی را نماد خود می‌دانند و این امر می‌تواند در هر لحظه و زمانی جامعه مسلمانان را در اقصی نقاط جهان از مغرب تا جاکرتا به خیابان‌ها بیاورد، از این رو شاید بتوان اینگونه ارزیابی کرد که اقدام مهاجران صهیونیست در ورود به مسجد الاقصی انگیزه اصلی برای شلیک موشک به سوی منطقه الجلیل را به وجود آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *