سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱
وقتی «نورین» چراغ راه ورزشکاران شد

مشت محکم بر دهان رژیم صهیونیستی از توکیو

شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 770656
ورزشکار الجزایری با اقدام خود در اولین روز المپیک توکیو نشان داد که مدال انسانیت و شرافت بالاتر از هر مدال دیگری است.
مشت محکم بر دهان رژیم صهیونیستی از توکیو
گروه ورزش جهان نيوز: المپیک 2020 از روز گذشته استارت خورد تا ورزشکارانی که برای 5 سال شبانه روز تلاش کردند که برای این مسابقات آماده شوند و برای کشورهایشان افتخار آفرینی کنند، وارد صحنه شوند.

در وصف اهمیت المپیک این کافی است که بسیاری معتقدند مهمترین تورنمنت ورزشی دنیا است. در نتیجه مدال آوری در آن به منزله ماندگار شدن ورزشکار در اذهان کشورش به عنوان قهرمان ملی و ثبت نامش در تاریخ مدال آوران جهان خواهد بود.

* قربانی کردن مدال المپیک در ازای حمایت از مظلوم
با توصیف اهمیت المپیک اما یک ورزشکار مسلمان از الجزایر در اولین روز مسابقات به کل دنیا ثابت کرد که مدال انسانیت بالاتر از مدال رنگارنگ چنین رویدادی است.


فتحی نورین جودوکار الجزایری است که خودش را به عنوان «قهرمان آزادی خواه و حامی مظلومان» از تریبون جهانی المپیک معرفی کرد. کسی که قهرمان قاره آفریقا بود و شانس گرفتن مدال در توکیو بود، از مدال رنگارنگ جهانی گذشت تا به کل دنیا نشان دهد انسانیت بالاتر از هر مدال خوش رنگی است.

* تصمیم قاطع در قبال بازی نکردن مقابل صهیونیست ها
نورین وقتی متوجه شد در مرحله اول باید با جودکار سودانی بازی کند و در مرحله دوم به احتمال قوی به نماینده رژیم صهیونیستی می خورد، بدون تردید و با قاطعیت، تصمیم خود را گرفت تا مسیرش را انتخاب کند.

مسیر اول بازی با نماینده رژیم صهیونسیتی و وارد شدن به مسیرعادی سازی روابط با ظالم بود که این روزها کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل امارات، بحرین و در راس آنها عربستان در تلاش هستند تا با رژیم غاصب روابطشان را عادی کنند.

اما مسیر دوم و بسیار سخت فراموش کردن 5 سال تلاش برای گرفتن مدال بود. شاید در نگاه اول تصمیم این جودوکار الجزایری بسیار آسان به نظر برسد ولی پشت این تصمیم بزرگ تلاش های شبانه روزی وجود دارد که در آرزوی کسب مدال المپیک است.


اما فتحی در دلش ذره ای شک نکرد چون پیش از این دوبار حاضر به مواجه شدن با ورزشکار رژیم صهیونیستی نشد و هر دوبار طعم از دست دادن مدال را چشید ولی این بار در بالاترین سطح یعنی المپیک باید این تصمیم سخت را می گرفت. اما این ورزشکار برای سومین بار تردید نکرد و از مسابقات المپیک انصراف داد.

* «نورین» چراغ راه ورزشکاران مسلمان و آزادی خواه 
درسی که این ورزشکار الجزایری در آغاز المپیک توکیو به ورزشکاران حهان داد، این بود که نباید مقابل تجاوزگر سر خم کرد و با بازی مقابل رژیم صهیونیستی در تجاوزهای وحشی گرایانه نظامیان صهیونیست سهیم شد.

نورین مدالش را قربانی کرد تا فلسطین پیروز شود. از همه مهم تر، این اقدام ورزشکار الجزایری هشدار به کشورهای عربی ذلیل مثل امارات، بحرین و عربستان بود که این روزها در تلاش هستند روابط خود را با رژیم غاصب صهیونیستی عادی کنند.

پیام ورزشکار الجزایری از تریبون المپیک به کل دنیا این بود که قضیه فلسطین هیچگاه برای آزادیخواهان و مسلمانان دنیا بی اهمیت نمی شود و همیشه فلسطین و مسجد الاقصی در قلب مسلمانان جای دارد و برای حفظ این آرمان حتی از مدال پرافتخار المپیک هم باید گذشت.


بخشی از صحبت های جودوکار الجزایری به نوعی چراغ راهی برای دیگر ورزشکاران مسلمان و آزاده در مواجه با نمایندگان رژیم صهیونیستی است. او گفت: "درست است که این مسابقات، المپیک است و اهمیت زیادی دارد ولی خداوند به خاطر این تصمیمم در آینده جبران خواهد کرد. قضیه فلسطین بالاتر از همه چیز است. وظیفه دینی و انسانی ماست که در مواجهه با ورزشکاری که پرچم اسرائیل را حمل می کند، انصراف دهیم."

* مدال انسانیت به جای مدال المپیک
جودوکار الجزایری با تصمیم ارزشمندترین مدال جهان را به دست آورد. «مدال انسانیت» بالاتر از مدال رنگارنگ المپیک است و هیچگاه نباید ظالم را تایید کرد و در صورت تایید این رژیم غاصب به نوعی در جنایت های صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین در چند دهه اخیر شریک خواهیم شد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امید بخدا که بقیه مسلمین هم به خود بیایند و این حرکت فراگیر شود