کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودروساز معروف چینی کم آورد!

روزنامه صمت , 2 مرداد 1400 ساعت 8:45

شرکت‌های زیادی تلاش کرده‌اند تا خودروهای چینی را به بازار ایالات‌متحده وارد کنند اما تاکنون همهٔ آنها در این راه ناموفق بوده‌اند و حالا هولدینگ خودرویی HAAH هم به این جمع اضافه شده است.


به گزارش جهان نیوز، شرکت‌های زیادی تلاش کرده‌اند تا خودروهای چینی را به بازار ایالات‌متحده وارد کنند اما تاکنون همهٔ آنها در این راه ناموفق بوده‌اند و حالا هولدینگ خودرویی HAAH هم به این جمع اضافه شده است.

این خبر عجیبی است زیرا در همین آوریل امسال بود که HAAH با شرکت «توسعهٔ فناوری خودروی شانگهای سیکار» توافقنامه‌ای را امضا کرد که قرار بود زمینه را برای عرضهٔ محصولات چری در امریکا با برندهای وانتاس و تی‌گو فراهم کند. در آن زمان گفته شد که وانتاس VX و TXL در چین تولید و تا پایان سال ۲۰۲۲ در امریکا عرضه می‌شوند. اما حالا مشخص شده که هیچ‌کدام از این برنامه‌ها عملی نخواهد شد زیرا قرار است هولدینگ HAAH اعلام ورشکستگی کند. مدیرعامل این شرکت «دوک هیل» دراین‌باره می‌گوید:

ما درحال‌حاضر راهی پیش روی وانتاس و تی‌گو نمی‌بینیم.

هیل در ادامه توضیح داده است که وخیم‌تر شدن روابط بین ایالات‌متحده و چین تأثیر بزرگی در برنامه‌های آنها داشته است زیرا واردات خودرو از چین با تعرفه‌های سنگین مواجه خواهد بود. علاوه بر این، در امریکا نسبت به محصولات چینی جَو منفی به راه افتاده است زیرا امریکایی‌ها علاقه‌ای به خرید کالا از جایی که فکر می‌کنند ویروس کرونا از آنجا آمده ندارند.



با توجه به این چالش‌ها، سرمایه‌گذاران دیگر علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در هولدینگ HAAH ندارند. این در حالی است که این شرکت برای نهایی کردن جوینت ونچر خود با شرکت «توسعهٔ فناوری خودروی شانگهای سیکار» به تزریق بودجهٔ بزرگی نیاز داشت. علاوه بر این، کسانی که قصد گرفتن نمایندگی فروش وانتاس و تی‌گو را داشته‌اند نیز دلسرد شده‌اند زیرا گفته شده ممکن است در هر نمایندگی بین ۱۰۰ تا ۱۷۵ هزار دلار از سرمایهٔ خود را از دست بدهند.

همه این‌ها در حالی است که قرار بود مدل‌های وانتاس و تی‌گو بین ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت کمتری نسبت به رقبای خود داشته باشند. علاوه بر این، برای سبد محصولات تی‌گو برنامه‌های گسترده‌ای وجود داشت و قرار بود همه‌چیز از کراس‌اوور و پیکاپ گرفته تا خودروی سواری را شامل شود.


کد مطلب: 770640

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770640/خودروساز-معروف-چینی-کم-آورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com