جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

منافع ملی از نگاه رئیس جمهور تعریف دیگری دارد

جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۱۹
کد مطلب: 770565
ابراهیم عزیزی در واکنش به اظهارات امروز رئیس جمهور مبنی بر برداشته شدن تحریم ها در صورت عدم تصویب قانون هسته ای گفت: لازم است آقای روحانی پیش از اینگونه اظهارنظرات، از نظر مسئولان وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی آگاهی کامل داشته باشد.
منافع ملی از نگاه رئیس جمهور تعریف دیگری دارد
به گزارش جهان نيوز، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، درباره ادعای امروز رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر قانون هسته ای مجلس نبود، تحریم ها تا عید 1400 برداشته شده بود، گفت: لازم است آقای روحانی زمانی که می خواهد در رابطه با موضوعات مهمی مثل برجام اظهار نظر کند حتما  از وزیر امور خارجه و مسئول مذاکرات هسته ای و رئیس سازمان انرژی اتمی مشاوره بگیرد و از نظرات آنها  آگاهی کامل داشته باشد. 

وی با بیان اینکه  به نظر می آید که اظهارات رئیس جمهور فاقد یک رویکرد منطقی و منطبق بر منافع ملی است، تصریح کرد: مسئولان سیاست خارجی و مدیران سازمان انرژی اتمی برخلاف آقای روحانی معتقدند که قانون هسته ای مجلس سد محکمی در مقابل زیاده خواهی آمریکایی ها و اروپایی ها بوده و مانع از  تاراج دستاوردهای بزرگ هسته ای ایران شده است. 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجلس این بوده که با تصویب قانون لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی در کنار حفظ منافع ملی و رشد و ارتقای صنعت هسته ای،  زمینه را برای ادامه  مذاکرات تیم مذاکره کننده کشورمان فراهم کند اما در عین حال یکی از اهداف اصلی این قانون جلوگیری از زیاده خواهی آمریکا و اروپایی ها بوده است.

عزیزی گفت: اینکه آقای روحانی ادعا دارد آقای ترامپ عامل اصلی به بن کشیده شدن برجام بوده،  خوب است که به مردم بگوید که در دوران  پساترامپ چه تغییری در وضعیت تحریم ها اتفاق افتاده است. بنابراین پیشنهاد ما به آقای روحانی این است که در این مدت کوتاه باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم تا می تواند از اظهارنظرهای اینچنینی خودداری کند چرا که تجربه نشان داده است که هرچه ایشان حرف نزند در نهایت به نفع ملت تمام می شود و  سخنان ایشان  تنها دشمنان ملت ایران را شادمان می کند و ملت بزرگ ایران را مثل همیشه ناراحت و نگرانی می سازد. 

وی افزود: آقای رئیس جمهور به جای دلسوزی برای طرف های مقابل ایران در برجام بهتر است فکری به حال مسائل و مشکلات داخلی کشور کند البته که دیگر فرصتی هم برای حل و فصل مشکلات داخلی برای ایشان باقی نمانده، ضمن اینکه اساساً ما انتظاری هم برای حل مشکلات از ایشان نداشته و نداریم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه اظهارات امروز آقای روحانی با متن گزارش وزارت خارجه درباره برجام تناقض دارد،  تاکید کرد: در هیچ یک از بخش های این گزارش مطلبی مبنی بر اینکه قانون هسته ای مجلس مانعی بر سر راه مذاکرات وین بوده وجود ندارد، ضمن اینکه متن قانون هسته ای نیز در دسترس همگان قرار دارد.

سوال ما از آقای روحانی این است که کجای این قانون اشاره ای به ممنوعیت مذاکره برای احیای برجام شده است، البته تاکید قانون مجلس حفظ منافع ملی در مذاکرات بوده است که به نظر می رسد از دید آقای روحانی منافع ملی تعریف دیگری دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *