جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱۷
مالک شریعتی نماینده مردم تهران؛

حوزه نرم‌افزاری شهر تهران متناسب با آرمان‌های انقلاب توسعه پیدا نکرده/ شهردار آینده تهران باید «انقلابی» باشد

پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب: 770561
نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: انتخاب شهرداری که صرفاً از جنبه‌های اجرایی و عمرانی قوی است، پاسخگوی نیازهای امروز تهران نیست؛ فردی که در راس شهرداری تهران قرار می‌گیرد باید انقلابی باشد.
حوزه نرم‌افزاری شهر تهران متناسب با آرمان‌های انقلاب توسعه پیدا نکرده/ شهردار آینده تهران باید «انقلابی» باشد
به گزارش جهان نيوز، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر تهران بیشتر از کالبد، نیازمند توجه به روح و محتوا است، اظهار داشت: سرنوشت شهر و شهرداری برای مردم تهران بسیار مهم است. در سال‌های گذشته عمده کاری که در تهران انجام شده ناظر به کالبد شهر یعنی فضای مبلمان شهری، پل، تونل و بزرگراه بوده است. در این زمینه شهرداران مختلف کم و زیاد خدماتی را انجام داد‌ند و از جمله دوران دکتر قالیباف خدمات بسیار ارزنده و زیادی صورت گرفته است. اما آنچه مجموعا در تمام ادوار گذشته کمتر به آن توجه شده روح شهر است.

‌وی ادامه داد: در مقابل کارهای سخت افزاری، حوزه نرم‌افزاری اداره شهر متناسب با آرمان‌های انقلاب توسعه پیدا نکرده است و ضعف جدی در این حوزه مشاهده می شود. در حال حاضر زمانی است که از لحاظ کار سخت افزاری کار زیادی باقی نمانده است. البته همچنان باید خدمات عمومی و ساخت و ساز ازجمله در بافت فرسوده مدنظر قرار بگیرد. اما آنچه بیشتر مورد نیاز است رسیدگی به جنبه روحی و روانی در حوزه خدمات شهری و فرهنگی است. این کارها به منزله روح شهر است و باید شهردار آینده تهران به آن توجه کند.

‌این نماینده مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید باتوجه به آرمان‌های انقلاب، نمادسازی و الگوسازی برای تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایجاد شود که نماد انقلاب اسلامی ایران نیز باشد که اکنون متاسفانه چنین نیست؛ خصوصا چند سال اخیر لطمات زیادی از سیاسی کاری و عدم خدمت‌رسانی به تهران و مردم پایتخت وارد شده است.

‌شریعتی تصریح کرد: از لحاظ جنبه های نرم افزاری در شهر تهران کاستی‌های زیادی مشاهده می‌شود. بنابراین این ضرورت را ایجاب می‌کند که در این دوره که جریان انقلابی توانسته اقبال مردم را متوجه خود کند، شهرداری انتخاب شود که هم از جنبه‌های فکری و اندیشه‌ای و سوابق، یک فرد انقلابی و متناسب با انتظار مردم باشد و هم از جنبه جسارت و شجاعت و توانمندی در ورود به این عرصه‌ها و تقویت مولفه‌های مورد نیاز گام دوم انقلاب بتواند کارهای جدی را انجام دهد. 

‌وی ادامه داد: باید شهرداری برای تهران انتخاب شود که کارآمد، انقلابی، تحول‌خواه، عدالت‌طلب، پاک‌دست و فساد‌ستیز باشد چون در بدنه شهرداری زمینه‌ها و بسترهایی برای ایجاد فساد اداری و اقتصادی وجود دارد و متاسفانه در دوره‌هایی این اتفاق زیاد افتاده است. شهردار جدید تهران باید با روحیه انقلابی، عدالت‌طلبی و انگیزه و توان جهادی مدیریت شهر را بر عهده بگیرد.

‌‌عضو مجمع نمایندگان تهران در پاسخ به اینکه آیا صلاح است که یک تکنوکرات ‌شهردار تهران شود؟، گفت: نیاز امروز تهران به افرادی است که بتوانند از ظرفیت افراد مختلف با توانمندی‌های مختلف مورد نیاز شهر استفاده کنند اما خودشان باید جامعیت انقلابی داشته باشند. باید از همه افراد از جمله متخصصان و کسانی که بیشتر تجربه کار عمرانی و خدمات عمومی شهر دارند، استفاده کند اما این موضوع همه نیاز شهر نیست و نیاز جامعیت بیشتر وجود دارد.

‌شریعتی تاکید کرد: باید فردی شهردار تهران شود که بتواند از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند. برآیند کلی، جهت‌گیری شهر و الگوسازی که مورد نیاز جامعه است، تمدن‌سازی اسلامی است. الگوسازی شهر باید براساس آرمان‌های انقلاب و مواردی که در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته، باشد.

‌او خاطرنشان کرد: انتخاب شهرداری که صرفا از جنبه‌های اجرایی و عمرانی قوی است، پاسخگوی نیازهای امروز تهران نیست. فردی که در راس شهرداری تهران قرار می گیرد باید انقلابی باشد و این فرد می‌تواند از توانمندی‌های فنی و تکنوکراسی به‌عنوان مدیریت‌های زیر‌مجموعه استفاده کند. امروز علاوه بر کارهای عمرانی و خدماتی در شهر تهران نیازهای مختلفی وجود دارد و یک جامعیتی باید وجود داشته باشد که از توان همه استفاده شود. پروژه های عمرانی گرچه لازم است اما کافی نیست و پاسخگوی همه نیازهای مردم تهران نیست و باید فردی انتخاب شود که از همه افراد و توانها استفاده کند. این فرد باید چهره ای ملی باشد، رویکرد انقلابی، آرمانخواهی، ساده زیستی، عدالت طلبی، کارآمدی و فسادستیزی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
شهردار جدید باید ۲ آتشه انقلابی باشد و انقلابی در شهرداری بپا کند که سابقه نداشته باشد....
United Arab Emirates
فعلا که سامانه شفافیت انقلابی در شهرداری به پا کرد. باید دید جمعش می کنید یا چندین برابر توسعه لش خواهید داد. ناظر خواهیم بود
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کلا این اقای مالک شریعتی هنوز از راه نرسیده در همه عرصه ها در حال درخشیدن است بخصوص مصاحبه و توئیت و سخنرانی
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
چیکارش دارین بنده خدا رو
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
از بازدیدهای میدانی مجلس انقلابی بعد از انتخابات دیگر خبری نیست!
بنی فاطمه
Russian Federation
این جبهه گیری مالک شریعتی که از اعضای اصلی و ارکان ستاد حاج علی زاکانی بوده رو وقتی کنار اخبار بد و منفی از جمع بندی ها درباره کابینه رییسی مبنی بر کنار گذاشتن حاج علی زاکانی از دولت آینده رو کنار هم میگذاریم یعنی منظور از شهردار انقلابی یعنی علی زاکانی.برای تهران خیلی خوبه....!!!!!!!!!
United Arab Emirates
اول کار کنید و بعد وعده و شعار بدهید. بهتر نیست ؟
Iran, Islamic Republic of
سلام.طبق قانونین که تصویب شده! تهران باید منتقل بشه،.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
خیلی وقته تهران به شمال منتقل شده
Iran, Islamic Republic of
خود ایشان در حوزه شهری چه رزومه ای دارند؟!
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافق فرمایش این برادر بزرگوار هستم می بایستی جوانی جهادی، مومن و انقلابی سکان اداره شهر تهران رو به عهده بگیرد و سرمنشا تحول در شهر تهران باشد.
United States
حتما منظورتان این است ،همیشه انقلابی باشد .
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
ای مالک وقتی به مجلس رسیدی توئیت زیاد نزن .....!!!!
Iran, Islamic Republic of
.....