جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خوزستان قربانی وعده های انتخاباتی اصلاح طلبان

نورالدین قدیمی
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 770545
مشکل آب در خوزستان و اعتراضات مردمی به سوء مدیریت مسئولان دولتی برای رفع مشکلات مردم در برخی از شهرستانهای این استان ، خبر اول روزهای اخیر بوده و می باشد.
جهان نيوز - نورالدین قدیمی: برخی کارشناسان علت کم آبی خوزستان را ریشه ای می دانند و معتقد هستند که مربوط به یک دوره مدیریتی خاص نمی باشد ولی برخی دیگر ، سوء مدیریت و عدم عمل به وعده های مسئولان دولتی  و فراموشی وعده خود به مردم در دوران حسن روحانی را علت اصلی بروز این مشکلات می دانند.

در این میان اما موضوع مهم ، وعده های عمل نشده برای رفع مشکل آب خوزستان در دولتهای اصلاحات و اعتدال می باشد.

جالب است که محمد خاتمی  لیدر جبهه اصلاحات به جای عذرخواهی از 8 سال مدیریت دوران خودش و نیز  8 سال حضور دولت اشرافی مورد حمایت جریان اصلاحات ، در بیانیه‌ای آتش بیار معرکه شده و اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مسلم شهروندان و مردم دانسته و تاکید کرده است که باید جلوی برخوردهای خشونت‌آمیز گرفته شود و از گلوله استفاده نشود.

 خاتمی پس از پیروزی در انتخابات سال ۷۶ در حالی که سفرش را به خاطر دیسک کمر به خوزستان لغو کرده بود ، به مردم این استان وعده داد تا مساله آب را حل کند ؛ وی در پیامی خطاب به مردم خوزستان گفت: برای من دردآور است که خوزستان در کنار پرآب‌ترین رودخانه‌های کشور و در کنار خلیج فارس هنوز از بی‌آبی و آب ناسالم رنج می برد. من در اینجا به شما مردم عزیز قول می دهم که به یاری خداوند در طی یک سال آینده ، مشکل آب را در خوزستان حل  کنم.

️بعد از آن وعده پوچ؛ مساله خوزستان در دولت اصلاحات فراموش شد و اصلاح طلبان به جای پرداختن به وضعیت معیشتی مردم ، مشغول دعواهای سیاسی و اقدامات ساختارشکنانه چون جمع‌آوری امضاء برای رفراندوم قانون اساسی  شدند. جالب آنکه خاتمی دوباره در آستانه انتخابات سال ۱۳۸۰ یاد مردم خوزستان افتاده و در سفر به این استان بار دیگر وعده‌های قبلی را تکرار کرد ولی پس از پیروزی در آن انتخابات ، بار دیگر خلف وعده کرده و پاسخ به مطالبات مردم را فراموش کرد. اصلاح طلبان پس از پیروزی مجدد به جای تلاش برای عمران کشور در مجلس تحصن کرده و نظام را به جنگ علنی فراخواندند.

جااب است بدانیم که محمد خاتمی در حالی در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان بیانیه صادر کرده است که در تمامی مدتی که غربی‌ها پای خودشان را روی گردن مردم ایران گذاشته بودند ، حتی یک بیانیه در مخالفت با تحریم‌ها صادر نکرد.

 البته این طبیعت اصلاح طلبان است و کافی است که کوچکترین  اقدام ضدامنیتی در منطقه‌ای از کشور روی دهد تا سر و کله لیدرها و افراطی‌های این قبیله سیاسی برای انجام اقدامات شیطنت‌آمیز و دمیدن بر آتش معرکه پیدا شود.

حسن روحانی نیز از موضوع مشکل آب در خوزستان نهایت استفاده انتخاباتی را به عمل آورد و در آبان ماه 92  در دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان یکی از مشکلات بزرگ استان خوزستان را موضوع آب عنوان کرد و گفت : بحث‌های اصولی درخصوص اقدامات اساسی در زمینه تأمین آب استان در شورای عالی آب به انجام رسیده که باید به مسأله حق آبه کارون و تأمین آب مورد نیاز به ویژه آب شرب مردم توجه ویژه‌ شود. البته معضل آب اختصاص به استان خوزستان ندارد و برای حل مشکل آب موضوع بهره‌وری آب مورد استفاده در بخش کشاورزی جزو اولویت‌ها باید باشد.

دیماه 92 نیز مردم خوزستان شاهد وعده دوباره در خصوص تامین آب این استان از سوی روحانی بودند. وی در جمع مردم اهواز  گفت: ان‌شاءالله آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل خواهد شد و برای خرمشهر و آبادان تلاش پیگیر می‌شود تا در زمانی کوتاه آنها هم به ثمر نهایی برسد.

البته این وعده حسن روحانی نیز مانند هزاران وعده برزمین مانده، به مرحله عمل نرسید.
روحانی همچنین اردیبهشت 96 و در جریان سفر انتخاباتی خود به خوزستان گفت : ما درخصوص آب خوزستان قدم‌هایی را برداشتیم و باید گام‌های بیشتری برداریم. اولین مصوبه سال 96 تامین آب خوزستان بوده است. ما در دولت دوازدهم این طرح‌ها را به ثمر می رسانیم.

وی در همان سخنرانی ، از اختصاص 15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل آب خوزستان خبر داد که طبق اعلام یکی از نمایندگان اهواز در مجلس ، این اعتبار هرگز به خوزستان واگذار نشد و...

و امروز هم در حالی که دولتی های اعتدالی و قبیله اصلاح طلب در حال نمک پاشی به رخم خوزستان هستند ، گروههای جهادی و بسیج مردمی در کنار سپاه و ارتش و بنیاد برکت و ... در حال تلاش برای رفع مشکل هم وطنان عزیز خوزستانی هستند که در آینده نزدیک ، این اقدامات نیز نتیجه خواهد داد ولی  زخمی که اصلاح طلبان و دولتهای موردحمایتشان بر پبکر حوزستان وارد کردند و نمکی که بر این زخم پاشیدند ، هرگز فراموش نخواهد شد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *