پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲۳

موج پنجم کرونا و نگرانی‌های داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد/ ۱۱ توصیه سازمان سنجش

پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 770526
این روزها با فعالیت موج پنجم کرونا و افزایش تعداد مبتلایان کرونایی، تعدادی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد خواستار تعویق مجدد این آزمون هستند.
درخواست تعویق کنکور کارشناسی ارشد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در سال 99، آزمون‌های متعددی به دلیل شرایط کرونایی و عدم آمادگی داوطلبان و زیرساخت‌های برگزاری آنها، به تعویق افتاد و این روند در برخی آزمون‌ها به چند بار کشیده شد. در آغاز سال 1400 هم آزمون کارآموزی وکالت و بعد از آن، آزمون کارشناسی ارشد به تعویق افتاد اما در ادامه، دست فرمان تعویق آزمون‌ها تغییر کرد.

طبق زمان‌بندی فرایند آزمون کارشناسی ارشد که در دفترچه راهنمای این آزمون درج شده است، زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، روزهای ششم و هفتم خرداد بود ولی سازمان سنجش 18 اردیبهشت اعلام کرد که با توجه به تصمیم جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ 16 اردیبهشت 1400 و به دلیل حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا این آزمون در تاریخ های  5 ، 6  و 7 خرداد ماه 1400 برگزار نمی‌شود و برگزاری آزمون مذکور به تاریخ‌های 6 ، 7 و 8 مرداد ماه 1400 موکول شده است.


در شرایطی اردیبهشت ماه، برگزاری آزمون کارشناسی ارشد از خرداد به مرداد، موکول شد که دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم به رغم تمام گلایه‌ها و اعتراض‌ها نسبت به برگزاری حضوری امتحانات‌شان، در خرداد ماه امتحان دادند.

ناگفته نماند که در این مدت، آزمون‌های متعددی چون آزمون مدارس استعدادهای درخشان، مرحله اول المپیادهای دانش‌آموزی، کنکور سراسری 1400 و المپیادهای دانش‌آموزی و ... برگزار شد اما نکته حائز اهمیت این است که در حال حاضر در پیک پنجم کرونا هستیم و این موضوع دلیل اصلی نگرانی داوطلبان این آزمون است.

هر چند که در همین ایام پیک پنجم کرونا یعنی روز جمعه اول مرداد، قرار است آزمون مشمولان استخدامی آموزش و پرورش اعم از آموزشیاران نهضت سواد آموزی، معلمان قرآنی و طرح امین برگزار شود. تعدادی از داوطلبان این آزمون هم نسبت به برگزاری این آزمون در پیک کرونا گلایه‌مند هستند.


*گلایه‌های داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد
داوطلبانی که درخواست تعویق زمان آزمون کارشناسی ارشد را دارند، عمده دلیلشان، وضعیت پیچیده پیک پنجم کروناست.

یکی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد به خبرنگار فارس گفت: وضعیت کرونا بسیار نگران کننده است و هر روز خبری که می‌رسد، نگرانی را بیشتر می‌کند؛ متأسفانه تعداد زیادی از مردم درگیر این بیماری شدند و در چنین شرایطی توقع می‌رود که آزمون با تأخیر برگزار شود.

وی افزود: این تعویق می‌تواند تا زمان واکسیناسیون تعداد قابل توجهی از مردم صورت گیرد تا داوطلبان با خیالت راحت سر جلسه حضور یابند.

یکی دیگر از داوطلبان اظهار کرد: بنده نگرانی از بابت اینکه خودم مبتلا بشوم، ندارم اما دو فرزند کوچک دارم و چون عنوان می‌شود ویروس جدید دلتا، کودکان را هم درگیر می‌کند، نگران آنها هستم و تقاضا دارم حداقل زمانی دیگر کنکور برگزار شود تا با دلهره سر جلسه کنکور نروم.


* کارت آزمون کارشناسی ارشد از یک‌شنبه توزیع می‌شود
به رغم تمام گلایه‌ها، سازمان سنجش اعلام کرده است که آزمون کنکور ارشد در نوبت صبح روزهای چهارشنبه 6 مرداد ماه، پنجشنبه 7 مرداد ماه و جمعه 8 مرداد ‌ماه سال 1400  برگزار می‌شود.

قرار است کارت شرکت در آزمون از روز یک‌شنبه سوم مرداد 1400 بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گیرد.
شروع فرآیند برگزاری آزمون نیز از ساعت 8 صبح است و درهای حوزه‌های امتحانی رأس ساعت 7:30 بسته خواهد شد؛ سازمان سنجش از داوطلبان خواسته است برای‌ پاسخگویی‌ به‌ سؤالات‌ تستی‌ و درج‌ آن‌ در پاسخنامه، منحصراً از مداد سیاه‌ نرم پررنگ‌ استفاده‌ شود.


* جلوگیری از تقلب در کنکور
در کنکور سراسری، مواردی از تقلب دیده شد و نگرانی‌هایی از بابت تقلب در کنکور کارشناسی ارشد وجود دارد.

بر همین اساس سازمان سنجش اعلام کرد: همراه داشتن هر گونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه­‌های حافظه‌دار از جمله تلفن همراه (حتی بصورت خاموش)، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری موجب محرومیت از شرکت در آزمون می‌­شود.

همچنین اکیداً توصیه شده است داوطلبان حتی از نت‌برداری و یادداشت کردن جواب پاسخ‌ها برای اطلاع خود جداً پرهیز کنند؛ ضمن اینکه تأکید شده است داوطلبان از رد و بدل کردن هر گونه وسیله (از قبیل لوازم التحریر و ... ) و همچنین خارج کردن اوراق امتحانی از قبیل پاسخنامه، دفترچه آزمون و یا کارت شرکت در آزمون از جلسه امتحان خودداری‌ کنند؛ در غیر این صورت‌ به‌ عنوان‌ متقلب‌ و متخلف‌ تلقی‌ و با وی‌ برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری‌ رفتار خواهد شد.


* 11 توصیه سازمان سنجش به داوطلبان کارشناسی ارشد
قرار است دستورالعمل بهداشتی، فاصله­‌گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی در کنکور کارشناسی ارشد رعایت شود اما سازمان سنجش به داوطلبان توصیه‌هایی دارد.

1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 6:30 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنید.

3- از تردد بی ­مورد در محل آزمون جدا خودداری کنید.

4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنید.

5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

6- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

7- از تماس دست­‌ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا خودداری کنید.

8- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید).

9- در صورت داشتن سؤال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنید.

10- به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

11- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می­‌شود نظیر صندلی‌‌ها، دستگیره در­ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.
 

* داوطلبان کرونایی چه کنند؟
داوطلبانی که دچار بیماری کرونا شده‌اند اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند، باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا یعنی تأییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند.

سازمان سنجش اعلام کرده است که با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است و داوطلبان کرونایی براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

پیگیری خبرنگار فارس از سازمان سنجش حاکی از این است که این سازمان بر طبق برنامه اعلام شده، در نظر دارد، آزمون کارشناسی ارشد را برگزار کند مگر اینکه ستاد کرونا، تصمیم دیگری را اخذ کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از ستاد کرونا خواهشمندیم آزمون ارشد رو به تعویق بندازن خیلی از مردم درگیر بیماری هستن لطفا رسیدگی نمایید

کاربر
Iran, Islamic Republic of
با این وضع میخوان آزمون برگزار کنن؟
]
Iran, Islamic Republic of
سلام.به نظرم کنکور ارشد رو به تعویق بیندازید.از ستاد کرونا خواهشمندیم زودتر فکری بکنند
.
United States
خواهش میکنیم از جوانان مظلوم کشور حمایت کنید. شیوع کرونا هر روز داره بیشتر میشه و روزی ۲۷ هزار مبتلا داریم ..
.
United States
خون شما ارشدی ها مگه از سراسری ها رنگین تره
تازه شما عده تون هم کمتره انشالله با پروتکل های بهداشتی و تدابیر سازمان سنجش مشکلی پیش نمیاد...
Iran, Islamic Republic of
رنگین تر که نیست ولی تعداد متاهلین ارشد بیشتره..پس احتمال گسترش بیماری بیشتر میشه.
Iran, Islamic Republic of
اون موقع اوضاع شهرهای ایران قرمز نبود اکثرا زرد بود
Iran, Islamic Republic of
.
تصمیم گیری آزمون کنکور با ما نبوده
United Arab Emirates
زمان ازمون کارشناسی تعداد شهرای قرمز مثل الان نبود.خبرارو یه چک بکنید متوجه وخامت اوضاع بشید.
Iran, Islamic Republic of
اون موقع کشور زرد بود الان قرمز...
Iran, Islamic Republic of
اهاا خوب چون کارشناسی برگزار شد(حالا چه غلط چه درست) باید ارشدم برگزار بشه؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
از ستاد ملی کرونا خواهشمندیم کنکور کارشناسی ارشد را به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق بیندازید.
با سپاس فراوان از زحمات شما
Iran, Islamic Republic of
ازمون بهداشت ان چنان تعریفی نبود من الان تو قرنطینه ام که والدینم خدایی نکرده نگیرند لطفا تعویق بدید .
آقایی
Iran, Islamic Republic of
درود دوست گرامی و عزیزم🙏🏻🌸
متاسفانه درین روزهای مرگ و میر کرونا سازمان سنجش می خواد کنکور ارشد برگزار کنه!!! 😳
با زدن گزینه حمایت می کنم در سایت زیر خبرگزاری رسمی کشور، فارس من، که فقط یک دقیقه👌🏻وقتتون رو می گیره.
مطهر
Iran, Islamic Republic of
آخه مگه میشه به صندلی دست نزد وقتی می خوان عکس رو مطابقت داد که باید ماسک رو برداشت تو رو خدا کنکور رو به تعویق بندازید به خاطر خونواده هامون لطفا
Fakhari
Iran, Islamic Republic of
آزمون ارشد واجب تر از کنکور سراسری که نیست . پارسال کنکور سراسری ۳۰ مرداد برگزار شد و مشکل خاصی هم به وجود نیومد.
لطفا امسال هم کنکور ارشد رو تا ۳۰ مرداد تعویق بندازید .
شرایط بحرانیه

حداقل تا اون موقع والدینمون واکسینه شدن.
Iran, Islamic Republic of
تعویق_کنکور_ارشد
لطفا رسیدگی کنید
Iran, Islamic Republic of
لطفا برای ارشد تعویق بدین تا وضعیت کمی بهتر بشه
ما نگران هستیم
من آزمون وزارت بهداشت رو شرکت ‌کردم و هیچ پروتوکلی رعایت نشده بود
Iran, Islamic Republic of
منم بخاطر دوتا بچه کوچیکی که دارم خیلی نگرانم
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشین..لطفا آزمون ارشدو ب تعویق بندازین استان من تقریبا کلا قرمز هستش...دیگه نگرانی ابتلا به کرونارو برامون نزارین لطفا...

ممنونم🌼🌹
ناشناس
United States
به علت شرایط وخیم کرونایی و تعداد نفرات بالا در کنکور ارشد،همچنین سرعت انتقال بالای ویروس جدید و تسریع در واکسیناسیون ،اقتضای عقل و لزوم حفظ سلامتی داوطلبان و خانواده های انها و کنترل پیک جدید تا مساعد شدن ازمون،تعویق کنکور هست! همچنان که در کنکور علوم پزشکی نیز حدود 30 چهل درصد داوطلبان شرکت نکرده بودند .
Iran, Islamic Republic of
حداقل تا دو سه هفته دیگه پدر و مادرهامون واکسن زدن و خیالمون از بابت اونا راحته اگه ی وقت سرجلسه کرونا بگیریم.ازمون با بقیه تجمعات متفاوته.سه چهار ساعت پیوسته در محیط هستی و ذهن‌ هم درگیر سوالاته.ممکنه ماسک بره کنار.و اصلا تحمل ماسک توی این هوا سخته
زهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام.من خودم اطرافیانم کرونا گرفتن.خودمم مشکوک به کرونا هستم ولی حال عمومی ام خوبه.به نظر شما من وامثال من توی این شرایط سرجلسه حضور پیدا کنیم خطرناک نیست؟؟؟؟...