جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

علت متفاوت بودن عوارض تزریق واکسن کرونا

پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 770518
دلیل تفاوت عوارض تزریق واکسن کرونا در افراد مختلف متفاوت عمل کردن سیستم ایمنی بدن در برابر هرگونه ماده خارجی از جمله واکسن است.
علت متفاوت بودن عوارض تزریق واکسن کرونا
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، بسیار پیش آمده که افراد پس از دریافت واکسن کرونا به دنبال بروز عوارضی مانند تب، بدن درد و سردرد در خود هستند تا از عملکرد موثر سیستم ایمنی خود در ایجاد حفاظت علیه ویروس مطمئن شوند.

این درحالی است که باید توجه کرد که سیستم ایمنی بدن با دو مکانیسم متفاوت در برابر هرگونه ماده خارجی از جمله واکسن عمل می‌کند؛ یکی سیستم ایمنی ذاتی که بلافاصله وارد میدان می‌شود و دوم سیستم ایمنی اکتسابی که روز‌ها تا هفته‌ها طول می‌کشد تا علیه ماده خارجی فعال شود.

بر اساس اعلام سامانه آموزش آنلاین سازمان نظام پزشکی، عوارضی که بلافاصله پس از تزریق پیدا می‌شوند حاصل عملکرد سیستم ایمنی ذاتی بوده که این عملکرد هم فرد به فرد متفاوت است.

این در حالی‌ست که ایمنی طولانی‌مدت به دنبال فعالیت سیستم ایمنی اکتسابی و لنفوسیت‌ها است و بنابراین مستقل از میزان بروز عوارض در روز پس از تزریق است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *