جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۲۰

مرحوم محمدحسین فرج‌ نژاد که بود؟ +تصاویر

پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 770512
مرحوم فرج نژاد درباره جریان زرسالار جهانی یهودی و رسانه های این جریان دغدغه جدی داشت و دراین زمینه کار علمی کرده و بسیار مسلط بود.
مرحوم محمدحسین فرج‌ نژاد که بود؟ +تصاویر
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، روز گذشته محمد حسین فرج نژاد فعال حوزه فرهنگ کشور در اثر سانحه تصادف درگذشت.

ایشان از جمله محققین و پژوهشگران برتر کشور در حوزه رسانه بودند و آثار فاخری همچون «دین در سینمای شرق و غرب» و «اسطوره‌های صهیونیستی سینما» از خود به یادگار گذاشتند.

محمد حسین فرج نژاد، عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم، از اساتید سواد رسانه و فعالان عرصه پژوهش در حوزه صهیونیسم پژوهی بود که بر اثر سانحه رانندگی همراه با همسر و فرزندانشان به رحمت خدا رفتند.

مرحوم فرج نژاد متولد ۱۳۵۹ و اهل شهر ابرقو در استان یزد و به شدت فعال بود. به روایت یکی از دوستان نزدیکش،   او یک لحظه آرام و قرار نداشت. یک نیروی حزب الهی که در مسیر ترویج انقلاب یک لحظه آرام و قرار نداشت و بسیار پرکار بود.   او به شدت متواضع و خوش‌ برخورد بود و علی رغم اینکه یک دانشمند و محقق بود اما هیچ‌گاه در برخوردهایش احساس غرور و تکبر نداشت.
 

مرحوم فرج نژاد با اینکه سالها در حوزه قم سکونت داشت و مشغول درس طلبگی بود، ولی زادگاهش را هم فراموش نمی‌کرد و مدام با یزد ارتباط داشت و رفت و آمد می‌کرد. او در شهر یزد تشکیلات بزرگ تبلیغی و فرهنگی ایجاد کرده بود و جوانان دانشجو و طلبه را در آنجا آموزش میداد و برنامه های منسجم و اردوهای آموزشی و تفریحی داشت که برنامه های برای آموزش به جوانان تدارک دیده بود که خیلی مفید بود و اساتیدی را از قم و تهران دعوت می‌کرد و دوره های بسیار غنی ای برای جوانان بود.

آن مرحوم درباره جریان زرسالار جهانی یهودی و رسانه های این جریان دغدغه جدی داشت و دراین زمینه کار علمی کرده و بسیار مسلط بود.

به شهادت نزدیکان مرحوم فرج نژاد، او زندگی بسیار ساده ای داشت و وضع مالی اش هم خوب نبود. هر چه هم پول به دستش صرف چاپ کتابهایش و کارهای فرهنگی اش در مسیر ترویج اندیشه انقلاب اسلامی می‌کرد.

ایشان از جمله محققین و پژوهشگران برتر کشور در حوزه رسانه بودند و آثار فاخری با موضوع رسانه‌های گروهی و صهیونیسم، از خود به یادگار گذاشت همچنین پروژه های پژوهشی بسیاری را نیز در مراکز علمی پژوهشی کشور تعریف کرد و نویسندگان دیگر زیر نظر و با راهنمایی و مشاوره او مطالعات را به ثمر رساندند. مهمترین تألیفات، این کتابهاست:

1. اسطوره‌های صهیونیستی در سینما، محمدحسین فرج‌نژاد، تهیه‌کننده: موسسه فرهنگی هلال و مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، ناشر: هلال‏ ‏، تهران، اول، ۱۳۸۸، ‏ ۳۳۶ص. (این کتاب در سال های ۱۳۹۵-۱۳۹۸ تجدید چاپ شده است.)

2. تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، تالیف: محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی، دانشگاه جامع امام‌حسین (ع)، موسسه چاپ و انتشارات‏ ، تهران، ‏ ۱۳۹۶، ۳۶۵ص.
 

 
3. دین در سینمای شرق و غرب؛ مکاتب شرقی (هندو، بودا، لامائیسم، ...)، محمدحسین فرج‌نژاد و دیگران، ناشران: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، و مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اول‏ ، ۱۳۹۶،  ۷۵۱ص.
بسیاری از دوستانش به او گفته بودند که ماشین بخرد و موتور خطرناک است. چند سال بود که قصد کرده بود یک ماشین بخرد ولی توان مالی اش را نداشت و به ناچار با همان موتور رفت و آمد می‌کرد. و در نهایت هم با همان موتورسیکلت و همراه همسر و فرزندانش در تصادف با یک دستگاه 206 جان باختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
خداااااااا رحمتشون کنه
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشون کنه ان شاء الله
Iran, Islamic Republic of
عوضش آقازاده ها و فوتبالیستهای پرادعا و سلبریتی های نان به نرخ روز از امکانات فراوان برخوردارند....
Iran, Islamic Republic of
ایشون یه نخبه علمیه بودند اما یه مشکلی است که در تموم دنیا افراد مثل ایشون حداقل در یه رفاه نسبی هستند چرا که سرمایه های این انقلاب اند اما متاسفانه ایشان باید پنج نفره سوار موتور بشن و در ورودی شهرک پردیسان قم با یه 206 تصادف کنند و فوت کنند ....
United States
توفیق داشتم در چند سخنرانی ایشون حضور داشته باشم به جرات میگم آدمی به اطلاعات وهوش وذکاوت ایشون تا الان ندیدم. برجسته ترین استاد صهیونیست شناسی....
طه.
Iran, Islamic Republic of
ابن سینای زمان خودشون بودند
حسن
Iran, Islamic Republic of
عاقبت بی احتیاطی و عدم توجه به قوانین میشه این دیگه
حسام
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشان کند و صبر به بازماندگان این غم بزرگ بدهد.
Iran, Islamic Republic of
ماجرا ظاهرا به قصد شهید کردن بوده
هم ماشین آتش گرفته هم موتور در حالی که سرعت زیاد هم در آن قسمت تصادف امکان نداشت
بشدت مشکوکه
Canada
..
Iran, Islamic Republic of
لااله الا الله خدا به خانوادش صبر بده
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند .... اما اینها در رسانه ها دیده نمی شود
عروج مظلومانه و عاشقانه یک خانواده
روحشان شاد و غریق و قرین رحمت خداوند متعال
همون روز نماز ظهر کنارش بودم....
Canada
خدا بیامرز چرا زن و سه تا بچه رو انداختی ترک موتور..
Iran, Islamic Republic of
تلنگر سنگینی بود....
اینا کجا هستن و من کجام؟!
اینا عمرشونو پای چی میذارن و....
خدایا عاقبتمونو بخیر کن
علی مشهدی
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد و راهش پر رهرو باد……
Iran, Islamic Republic of
ای بابا خداوند رحمان الرحیم انشا... همه این عزیزان را بیامرزد و به بازماندگانشان صبر و اجر عنایت فرماید
سرور
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر صهیونیسم.
خدا رحمتشان کند. اما به نطر بنده بهتر است دوستان عزیز در مورد فرقه فاسد و صهیونیستی کابالا کتاب و مقاله های خوب بخوانند. از جمله کتاب آن مرحوم که باقیات صالحات است انشاالله.
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
عجب جواهری بودن ایشون. متاسفانه من هم که یزدی هستم توفیق استفاده از حضور ایشون رو نداشته بودم. واقعا تسلیت به امام زمان بابت این مصیبت
United States
امان از فقر و گرانی که نویسنده ی حوزه باید ۵ نفری سوار موتور بشود!!!!