جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۹

حمایت وزارت خارجه آمریکا از اغتشاش و آشوب در خوزستان

پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 770505
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمایت از آشوب و ناآرامی در استان خوزستان، گفت واشنگتن در حال پیگیری دقیق گزارش‌ها در این منطقه است.
حمایت آمریکا از اغتشاش و آشوب در خوزستان
به گزارش جهان نيوز، دولت آمریکا طبق روال همیشگی خود در حمایت از اغتشاش و آشوب در جمهوری اسلامی ایران، این‌بار نیز از برهم‌زدن نظم و امنیت در استان خوزستان توسط اغتشاشگران حمایت کرد.

بر اساس گزارش فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه با حمایت از آشوب و ناآرامی در استان خوزستان، گفت واشنگتن در حال پیگیری دقیق گزارش‌ها در این منطقه است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، پرایس طی نشست خبری روزانه گفت: «ما در حال پیگیری دقیق گزارش‌ها از اعتراضات در استان خوزستان در ایران هستیم... ما از تجمعات و اعتراضات ایرانی‌ها حمایت می‌کنیم».

در حالی که دولت‌های واشنگتن در سالیان گذشته بارها تظاهرات مردم این کشور علیه مشکلات مختلف از جمله نژادپرستی، خشونت افسارگسیخته پلیس و جنگ‌افروزی متمادی آمریکا در کشورهای دیگر را با مشت آهنین و بیشترین شدت سرکوب کرده، سخنگوی وزارت خارجه این کشور درباره ایران مدعی شد: «ایرانی‌ها مانند هر مردم دیگری حق دارند اعتراض کنند و از نیروهای امنیتی یا بازداشت نترسند».

پرایس در حالی مدعی مسالمت‌آمیز بودن برخی تجمعات در خوزستان شده و اغتشاشگران را مردم ایران می‌نامد که به گفته سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه، در پی تیراندازی آشوبگران در حوادث روز سه‌شنبه، یک جوان خوزستانی کشته و ۱۴ نفر از پرسنل نیروی انتظامی مجروح شدند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره سفر «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا به عمان و احتمال گفت‌وگو درباره ایران نیز اظهار داشت: «عمان نقش مهمی برای میانجی‌گری در منطقه ایفا کرده است. ما اطلاعات بیشتری درباره سفر و تعاملات او (شرمن) در عمان زمانی که موعد آن نزدیک‌تر شد، ارائه می‌کنیم».

پرایس همچنین افزود: «ولی ما قطعا درخصوص گستره‌ای از اولویت‌های منطقه‌ای با عمان همکاری نزدیکی داشته‌ایم. ایران یکی از آنهاست، یمن مورد دیگر است. وقتی که زمان آن برسد، جزئیات بیشتری درباره این سفر ارائه می‌کنیم».

پیش از این نیز خبرگزاری رویترز با اشاره به سفر سوم و چهارم مرداد وندی شرمن قائم مقام وزارت خارجه آمریکا به چین گزارش داد، وی در این سفر درباره مسائلی از قبیل ایران رایزنی می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و گروه تروریستی ضد انقلاب از سال 1357 تاکنون درباره ایران یک هدف دارند.
آمریکا و گروه تروریستی منافقین از سال 1357 تاکنون درباره ایران یک هدف دارند.
Iran, Islamic Republic of
حمایت آمریکا از اغتشاشات در خوزستان بدون پاسچ نخواهیم گذاشت
Iran, Islamic Republic of
کار شیطان همین است اختلاف انداختن و از آب گل آلود ماهی گرفتن
Iran, Islamic Republic of
یادمه وقتی 90 درصد بحرین علیه شاه بحرین قیام کردند ، از شاه بحرین دفاع کرد
Iran, Islamic Republic of
در کل دنیا کارشان همین است حمایت از دزدی جنایت قتل و غارت و ....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا کشوری است که ازسال 1980 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا، اسرائیل، داعش، هر سه از سال 2011 تاکنون درباره ایران یک هدف دارند.
Iran, Islamic Republic of
واکنش عضو مجلس خبرگان به اعتراضات خوزستان: انگلستان، عربستان و آمریکا مردم را تحریک به ناامنی و هیاهو می‌کنند