کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین شماره ۱۰‌های دنیای فوتبال +تصاویر

باشگاه خبرنگاران , 31 تير 1400 ساعت 9:14

پیراهن شماره ۱۰ در هر باشگاهی بر تن یکی از ستاره‌های آن تیم است.


به گزارش جهان نیوز، در فوتبال پیراهن شماره ۱۰ از اهمیت زیادی برخوردار است و معمولا ستاره هر تیمی پیراهن شماره ۱۰ را بر تن می‌کند.

برخی از بهترین بازیکنانی که تاکنون مستطیل سبز به خود دیده، این پیراهن را بر تن کرده‌اند. معمولا پیراهن شماره ۱۰ را هافبک‌ها یا مهاجمان می‌پوشند.

بسیاری از بازیکنان شناخته شده در حال حاضر با پیراهن شماره ۱۰ بازی می‌کنند. این پیراهن یکی از مهم‌ترین پیراهن‌های هر تیمی است و معمولا قبل از امضای قرارداد، برای راغب کردن بازیکنان به آن‌ها پیراهن شماره ۱۰ پیشنهاد داده می‌شود.

در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به ۵ بازیکن برتری که شماره ۱۰ تیم‌های خود را بر تن می‌کنند.

۱- لیونل مسی
لیونل مسی
از نظر قانونی در حال حاضر بازیکن بارسلونا نیست، اما گفته می‌شود که مذاکرات او با باشگاه برای تمدید قرارداد به خوبی پیش رفته است و به زودی توافق جدیدی با بلوگرانا حاصل خواهد شد.

مسی پس از آقای گلی در لالیگا و قهرمانی با تیم ملی آرژانتین از تعطیلات تابستانی خود لذت می‌برد. او بهترین بازیکن کوپا آمریکا بود و پس از به صدا درآمدن سوت پایان بازی فینال، نخستین جام ملی خود را برای آلبی سلسته کسب کرد.

با اضافه شدن بازیکنانی مانند سرخیو آگوئرو و ممفیس دیپای به تیم، مسی قصد دارد قراردادش را تمدید کند. در این صورت بارسلونا می‌تواند فصل بهتری را تجربه کند.



۲- هری کین
بازی‌های هری کین در آخرین مراحل یورو ۲۰۲۰ برای انگلیس فوق العاده بود. کین بدون شک بهترین فصل زندگی حرفه‌ای خود را در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ تجربه کرد. او ۳۵ بازی در لیگ برتر انجام داد و ۲۳ گل به ثمر رساند و ۱۴ پاس گل داد. بازیکن ملی پوش انگلیس فصل اخیر را به عنوان بهترین گلزن و همچنین بهترین پاسور لیگ برتر به پایان رساند.

با این وجود تاتنهام جایگاه خوبی در جدول به دست نیاورد و اگر به لطف بازی‌های خوب کین نبود، جایگاه این تیم بدتر هم می‌شد.

طبق گزارش‌ها کین می‌خواهد باشگاه فعلی خود را ترک کند، زیرا این بازیکن ۲۷ ساله مشتاق بازی در تیمی است که در آن قهرمانی های زیادی را تجربه کند.

از باشگاه‌های منچسترسیتی، چلسی و منچستریونایتد به عنوان مشتریان کین نام برده می‌شود.


۳- نیمار
نیمار، یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان پیراهن شماره ۱۰ پاری سن ژرمن را به تن می‌کند. نیمار، دریبل زن، بازیساز و گلزن فوق العاده با استعدادی است که به اوج پختگی خود در فوتبال رسیده است.

ملی پوش برزیلی با پاری سن ژرمن فصل خوبی را تجربه نکرد و آن‌ها نتوانستند از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع کنند.

نیمار ۱۵ بازی در لیگ برتر انجام داد که حاصل آن ۹ گل و ۵ پاس گل بود. انتظارات زیادی از این جوان ۲۹ ساله وجود دارد و واضح است که چرا پاری سن ژرمن او را به عنوان یک شخصیت مهم در پروژه خود می‌داند. نیمار چند ماه پیش قرارداد جدیدی را تا سال ۲۰۲۵ با این باشگاه امضاء کرد.
 

۴- لوکا مودریچ
لوکا مودریچ در ۳۵ سالگی همچنان یکی از بهترین هافبک‌های جهان است. به طور معمول بازیکنان در ۳۰ سالگی به طور قابل توجهی توانمندی‌های خود را از دست می‌دهند و دقیقه‌های محدودی بازی می‌کنند، اما درباره مودریچ قضیه این گونه نبوده است.

ملی پوش کرواسی هنوز هم یک بازیکن فوق العاده کلیدی برای باشگاه و تیم ملی کشورش است و در فصل گذشته لالیگا ۳۲ بازی برای رئال مادرید انجام داد.

مودریچ یکی از بهترین بازیکنان نسل مدرن فوتبال دنیا است. باید دید در آینده رئال مادرید چگونه جایگزین هافبک کلیدی خود را پیدا می‌کند.
 

۵- سادیو مانه
سادیو مانه یک فصل طاقت فرسا را پشت سر گذاشت. لیورپول به دلیل مصدومیت بازیکنان اصلی خود در تمام فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ با مشکل مواجه شد.

مانه ۳۱ بازی در لیگ برتر انجام داد و ۱۱ گل به ثمر رساند و ۷ پاس گل داد. ملی پوش سنگالی که به خاطر سرعت و کیفیت بالا در خط حمله مشهور است، در کنار محمد صلاح و روبرتو فیرمینو خط حمله ترسناکی تشکیل داده است.

فصل گذشته مانه با وجود اینکه در بهترین فرم خود نبود، ۱۶ گل در تمام مسابقات به ثمر رساند. شایعه شده است که لیورپول می‌خواهد یکی از مهاجمان اصلی خود را در این تابستان بفروشد، در حالی که هر ۳ مهاجم اصلی این تیم ممکن است آنفیلد را ترک کنند.


کد مطلب: 770501

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770501/بهترین-شماره-۱۰-های-دنیای-فوتبال-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com