سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۱۴

نظر سعید جلیلی درباره مسائل خوزستان +عکس

پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 770494
سعید جلیلی درباره مسائل خوزستان توئیتی را در صفحه خود منتشر کرده است.
نظر سعید جلیلی درباره مسائل خوزستان +عکس
به گزارش جهان نيوز، سعید جلیلی در توئیتی در مورد مسائل خوزستان نوشت: در ۸ سال گذشته در دولت سایه تمام مسایل خوزستان را بررسی کردیم؛ همچنین جوانان خوزستانی که با ما همراه هستند به مدت یک سال تمام مشکلات روستاها را بررسی کردند. 

از نقاط مختلف استان بازدید شد و با جوانان، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، صاحبان حِرَف و صنایع جلسات متعددی برگزار کردم که جمع بندی آن‌ها این است که امروز خوزستان می‌تواند یک نمونه برای جهش همه کشور باشد.

خوزستان نباید دچار مشکلات و آسیب‌هایی باشد که باور کردنی نیست.

مسایلی چون آلودگی ناشی از گرد و غبار، تامین نشدن آب آشامیدنی در برخی مناطق، سیستم فاضلاب و دفع پسماند نامناسب به ویژه در اهواز، و آبگرفتگی در هنگام بارش‌های شدید ؛ حاشیه نشینی ...

مشکلات واگذاری ظرفیت هایی مانند کشت و صنعت هفت تپه مسائلی را برای استان ایجاد کرده و نشان می‌دهد خوزستان محتاج یک نگرش جدید است.

در این نگرش نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد بلکه باید فرصت‌های استان خوزستان را به بهترین شکل برنامه ریزی، مدیریت و دنبال کرد تا مردم این استان نه تنها مشکلی نداشته باشند بلکه الگویی از رفاه برای سایر نقاط کشور باشند.




برخی از فرصت‌های خوزستان را تنها چند نقطه از جهان دارد که بسیار ارزشمند است؛ فرصت کشاورزی، نفت و گاز، همجواری با عراق، گردشگری، شیلات و صنعت آبزی پروری و… همه اینها فرصت‌های بسیار ارزشمندی است که خوزستان باید با آنها یک جهش در شان خود را پیدا کند.

ظرفیت‌های خوزستان اگر به فعل تبدیل شود نه تنها می‌تواند مشکلات استان و کشور را حل کند بلکه در برخی از عرصه‌ها می‌تواند حتی مواد غذایی در منطقه غرب آسیا را تامین کند.

افزایش بهره وری تولید در محصولات کشاورزی در خوزستان به میزان پنج میلیون تن در یک برنامه چهار ساله ممکن است.

اولویت اشتغال در صنایع باید با مردم خوزستان باشد که البته این صنایع چنان بزرگ است و قابلیت پیشرفت و جهش را دارد که می‌تواند علاوه بر مردم استان دیگران را هم شامل شود.

تثبیت ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان کار مثبت دولت در ۸سال گذشته بود.

تثبیت این ۳۰۰ هزار هکتار علاوه بر اشتغال زایی و افزایش درآمد در خوزستان، همه کشور را هم از آن منتفع کرد و باعث شد کشور ۶ میلیارد دلار در درآمدهای ارزی خود صرفه جویی داشته باشد.

اگر تمام ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی طرح رهبری در خوزستان و ایلام پیگیری و اجرا شود نه تنها به نفع استان بلکه به نفع تمام کشور خواهد بود و این فرصتی است که خداوند به ایران و استان خوزستان داده است.

جهش ایران با جهش روستاهای حاصلخیز و سرشار از نعمت‌ استان خوزستان ممکن می شود.

اگر روزی جوانان این مرز و بوم در خوزستان نقشه آزادی این استان را طراحی کردند، امروز دوباره یک عزم جدی برای طراحی و بررسی نقشه طرح آبادی تمام نقاط استان نیازمند است.




نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
باشه منم یه ده سالی مسایل خوزستان رو بررسی کردم
Iran, Islamic Republic of
طبق معمول حرف های کلی .
ایران
Iran, Islamic Republic of
......
امیر
اخرش فرمودند که جوانان منطقه طرح بدهند!
استاد، خروجی 8 سال بررسی شما کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جلیلی، کاش کار دست شماها بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اين اقا مقاله ٨ سال بررسي خود را بيان كرده اهكارها انشاالله بعدا
سعید
Iran, Islamic Republic of
فرمایشات آقای حلیلی کلی و بدون بیان مکانیزم اجرایی است.
Canada
.....
Iran, Islamic Republic of
..............
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام ، از جهان بابت نظر انتقادی گذشته ام ممنونم.
آقای جلیلی گفتمان انقلاب است در مقابل معاندان، مسائل را عمیق می‌بیند.
قطعاً در چند جمله توییت نمیشود راه حل موضوعی به این مهمی را به تفصیل گفت.
به اختصار بگویم که حرف جلیلی به مردم این است که می‌شود ، خیلی خوب هم میشود ، وقتی بخواهیم و تلاش بکنیم و راه غلط گذشته را کنار بگذاریم .
Iran, Islamic Republic of
اگه بررسی شده بود تا ۲ سال پیش باید راهکار میدادید که الان این مشکلات سرباز نمیکرد ......!
Austria
به کی راهکار ارایه میدادند؟ دولت روحانی؟... این دولت همین راهکار عزتمندانه مجلس در جلوگیری از زیاده خواهی غرب در مذاکرات کشدار و بی فایده هسته ای رو هم نه تنها قبول نداره بلکه با طعنه همه مشکلات رو به این راهکار مجلس ربط میده! ...
Iran, Islamic Republic of
دولت فعلی به راهکار ایشان توجه می کرد اگر دولت فعلی می خواست ایشان صادقانه تمام تحقیقات خود را در اختیار می گذاشت. دولت فعلی تنها توجه ای که داشت بنشیند تا سرمایه خارجی بیاید و مشکلات را حل کند وهیچ طرحی از طرف افراد را اجرایی نمی کرد.