سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

مبتلایان به کرونا در اروپا از ۵۰ میلیون نفر عبور کرد

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب: 770416
دولت فرانسه از آغاز موج چهارم کرونا در این کشور خبر داده و شمار مبتلایان به این بیماری همه گیر در اروپا به عنوان اولین منطقه دنیا از مرز ۵۰ میلیون نفر عبور کرد.
مبتلایان به کرونا در اروپا از ۵۰ میلیون نفر عبور کرد
به گزارش جهان نيوز، کرونا همچنان بحرانی حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده است.

شرایط وخیم کرونایی در جزیره مایورکای اسپانیا
جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که با توجه به آمار روزافزون مبتلایان جدید به کرونا در جزیره مایورکای اسپانیا یافتن زنجیره ابتلا همواره دشوارتر می شود.

هشدار درباره شیوع کرونا در مناطق سیل زده آلمان
با توجه به شمار روز افزون موارد ابتلای جدید به کرونا "کارل لایترباخ"، از کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاوران دولت آلمان در این باره هشدار داده است که قربانیان سیل را در مناطق سیل زده در اردوگاه های جمعی اسکان دهند.

سیل ویرانگر اخیر در غرب آلمان همچنان مقامات این کشور را درگیر خود کرده است.

در مناطق سیل زده ایالات نوردراین-وست فالن و رایلند – فالتز این نگرانی وجود دارد که در جریان عملیات های امداد رسانی و اسکان سیل زدگان در پناهگاه های اضطراری شمار موارد ابتلا به کرونا افزایش یابد.

"دیوید فرایشل"، از ستاد مقابله با کرونای ایالت رایلند- فالتز در این باره می گوید: در حال حاضر بسیاری از افراد در فضاهای بسیار کوچک گرد هم می آیند تا با هم از پس بحران سیل برآیند. حالا باید مراقب باشیم که واکنش در برابر این فاجعه به فاجعه خارق العاده دیگری تبدیل نشود.

وی همچنین گفت: بسیاری از انسان ها همه چیز را از دست داده‌اند و در حال حاضر به همه چیز جز استفاده از ماسک فکر می کنند.

وزارت بهداشت محلی در حال حاضر در حال آماده سازی یک کمپین ویژه واکسیناسیون در مناطق سیل زده است. بسیاری از نیروهای امداد و نجات حاضر در محل کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

در ایالت نوردراین-وست فالن هم خطر روزافزون موارد ابتلای جدید به کرونا وجود دارد.

وزارت بهداشت منطقه‌ای اعلام کرده که با توجه به وقوع فاجعه سیل در منطقه غلبه بر خطرات فعلی و یک کمک رسانی سریع برای آسیب دیدگان در اولویت قرار گرفته است و هم زمان خطر روزافزون گسترش ویروس کرونا به دلیل اجتماعات اشخاص در مکان های تنگ می تواند شکل گیرد.

اکثر انگلیسی ها طرح دولت در لغو همه محدودیت ها را نادرست می دانند
نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که اکثر شهروندان انگلیسی طرح دولت در لغو همه محدودیت ها که از روز گذشته اجرایی شده است را نادرست می دانند.

دولت انگلیس بر اساس برنامه از پیش تعیین شده و با تکیه بر کمپین گسترده واکسیناسیون از روز گذشته ( 19 جولای) تقریبا تمام محدودیت های کرونایی خود را لغو کرده که البته این مسئله با توجه به شیوع گسترده ویروس دلتا در این کشور با انتقادهای زیادی هم همراه بوده است.

البته نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد شهروندان انگلیسی هم نگران عواقب اجرای این طرح دولت هستند. یک نظر سنجی که از طرف موسسه یوگو انجام شده است نشان می دهد که 55 درصد شهروندان انگلیسی طرح بازگشایی های گسترده را نادرست می دانند و تنها 31 درصد شهروندان در این باره ابراز خرسندی کردند و بقیه هم در این باره اظهار نظری نداشتند.

در این زمینه بین سیاستمداران انگلیسی هم اختلاف نظر زیادی وجود دارد و در مجلس نمایندگان، محافظه کاران بدون ماسک حاضر می شوند در حالی که نمایندگان اپوزیسیون همچنان ماسک زده و قواعد فاصله گذاری را رعایت می کنند.

افزایش چشمگیر بستری ها در انگلیس
هفته گذشته موارد تست های مثبت کرونای روزانه در انگلیس حدود 43 درصد افزایش یافته و نرخ ابتلای روزانه در ازای هر 100 هزار نفر به 376 رسیده است. موارد مراجعه به بیمارستان ها هم 39 درصد افزایش داشته است و بر اساس اطلاعات مقامات بهداشتی روزانه 600 پذیرش جدید در بیمارستان ها انجام می شود.

نهادهای بهداشتی انگلیس هم از فشار روزافزون بر بخش های بهداشت و درمان خبر داده اند و یک کارشناس انجمن پزشکان مراقبت های ویژه انگلیس در این باره گفته است: ما در اواسط جولای احساس می کنیم که در یک زمستان سخت قرار گرفته ایم. تعداد مرگ و میرها هم 39 درصد بیشتر از هفته قبل بوده و به صورت میانگین روزانه 40 مرگ کرونایی گزارش می شود.

اعتراض انگلیسی ها به محدودیت های کرونایی
در اعتراضات مردم انگلیس در لندن علیه محدودیت‌های کرونایی حداقل 11 نفر توسط ماموران پلیس بازداشت شدند.

فیلم های ویدئویی منتشر شده از میدان پارلمان در لندن نشان می دهد اعتراضات علیه محدودیت های کرونایی به خشونت و درگیری به ماموران پلیس منجر شده و حداقل 11 نفر از تظاهرات کنندگان بازداشت شده‌اند

تظاهرات فرانسوی ها علیه طرح ماکرون
هزاران نفر از مردم فرانسه در سراسر این کشور علیه طرح ماکرون در اجباری کردن واکسن کرونا و داشتن روادید بهداشتی تظاهرات کرده‌اند.

تظاهرات گسترده علاوه بر پاریس در شهرهای مارسی، لیل و لیون و بسیاری از شهرهای کوچکتر نیز برگزار شده است.

تازه ترین نظرسنجی ایپسوس-سوپرا استریا نشان می دهد بیش از 60 درصد مردم فرانسه موافق اجباری شدن واکسن برای کادر بهداشت و درمان هستند.

برخی معترضان با سر دادن شعار "مرگ بر دیکتاتوری" و "مرگ بر پاسپورت بهداشتی"، اعلام کردند که اجباری کردن پاسپورت بهداشتی به معنای تبعیض نژادی است.

بر اساس طرح پیشنهادی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که قرار است از ماه آینده اجرا شود، کلیه افرادی که قصد ورود به رستوران ها، کافه ها سینماها را دارند، باید واکسن کرونا زده باشند یا آزمایش منفی پی سی آر خود را ارائه دهند.

وزیر بهداشت آلمان هم روز سه شنبه خبر داد که حدود 60 درصد شهروندان این کشور حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده اند. 46.7 درصد شهروندان هم هر دو دوز واکسن در این کشور را دریافت کرده اند.

دومینیک کومینگز"، مشاور سابق دولت انگلیس هم اتهامات جدیدی به نخست وزیر انگلیس وارد کرده و در مصاحبه مفصلی اعلام کرد که جانسون در اوایل کرونا با وجود سن بالای ملکه انگلیس همچنان می خواست شخصا با وی دیدار کند.

تداوم روند افزایشی مبتلایان جدید در آلمان
انستیتورابرت کخ آلمان هم از ابتلای 1183 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 537 مورد بیشتر از سه شنبه هفته گذشته است. به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 10.9 افزایش پیدا کرد. 34 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت جان خود را از دست دادند.

هشدار درباره کاهش محدودیت ها در آلمان
با توجه به افزایش چشمگیر موارد ابتلای جدید به کرونا در آلمان "فرانک اولریش مونتگومری"، رئیس انجمن پزشکی آلمان درباره لغو سریع محدودیت ها و بازگشایی ها هشدار داده و در شرایط فعلی این را اقدامی بسیار خطرناک توصیف کرد.

وی گفت: کسی که این کار را انجام می دهد خطر ورود ما به موج چهارم را ایجاد می کند. وی خواستار اقدامات کنترل شده و گام به گام شد.

 تعداد مبتلایان اروپا به عنوان اولین منطقه در دنیا از مرز50 میلیون نفر گذشت.

شمار موارد ابتلا به کرونا در اروپا به عنوان اولین منطقه در دنیا از مرز 50 میلیون نفر گذشت. به گزارش رویترز تقریبا هر 8 روز حدود یک میلیون ابتلای جدید در این منطقه ثبت می شود و از شروع بحران کرونا تقریبا 1.3 میلیون نفر مرگ کرونایی در این منطقه ثبت شده است. اروپا همچنان یکی از مناطقی در دنیا است که بیشترین آسیب ها را از کرونا دیده و 27 درصد موارد ابتلا و 31 درصد مرگ و میرها در دنیا را به خود اختصاص داده است.

افزایش چشمگیر نرخ مبتلایان جدید در اسپانیا
در اسپانیا هم نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر مرتبا رو به افزایش است. نرخ مبتلایان جدید در عرض دو هفته و به ازای 100 هزار نفر در این کشور در عرض 3 روز از 537 به 600 افزایش پیدا کرده است. این خبر را نهادهای بهداشتی این کشور اعلام کرده اند. از 16 جولای تا به حال حدود 61628 مورد ابتلای جدید در این کشور ثبت شده است. دولت آلمان به دلیل شیوع گسترده کرونا در این کشور از حدود 10 روز پیش این کشور را در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داد.

دولت فرانسه هم قانونی را برای صدور گذرنامه سلامت تصویب کرده که با کمک آن می خواهد آمادگی واکسیناسیون در بین مردم را افزایش دهد. بر این اساس از روز چهارشنبه شهروندان هنگام ورود به اماکن فرهنگی و تفریحی یگ گواهی سلامت مبنی بر واکسیناسیون کامل و یا تست منفی کرونا و بهبودی از کرونا را باید ارائه دهند. از ابتدای آگوست ارائه این گواهی لازم خواهد بود.

40 درصد بیماران کرونایی در انگلیس قبلا واکسینه شده اند
در انگلیس در حال حاضر حدود 40 درصد بیماران کرونایی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند کاملا علیه کرونا واکسینه شده بودند. این خبر را مشاور علمی دولت انگلیس اعلام کرده است. در این کشور بیش از 68 درصد مردم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

مشاور دولت انگلیس پیش بینی می کند که تعداد پذیرش بیماران کرونایی در این کشور به بیش از هزار نفر در روز افزایش یابد. در هفت روز گذشته 4317 نفر در بیمارستان ها بستری شده اند.

آغاز رسمی موج چهارم کرونا در فرانسه
سخنگوی دولت فرانسه هم از آغاز موج چهارم کرونا در این کشور خبر داده است. وزیر اروپایی فرانسه هم در صورت تداوم روند افزایشی مبتلایان جدید اعمال مجدد محدودیت ها را رد نکرد.
بر اساس اطلاعات دولت فرانسه اخیرا در عرض 24 ساعت 18 هزار مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور ثبت شده که بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت این کشور صعود 150 درصدی در یک هفته را نشان می دهد. وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد: ما هرگز چنین چیزی را ندیده بودیم.

دولت فرانسه شیوع ویروس دلتا را عامل افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا می داند. از این رو از روز چهارشنبه مجددا شرایط سخت کرونایی در این کشور حاکم می شود.

همکاری کرونایی 5 کشور اروپایی تشدید می شود
پنج کشور در اروپای مرکزی و شرقی می خواهند مبارزات خود علیه ویروس کرونا را با هماهنگی بیشتری در پیش گیرند. این تصمیم را وزرای امور خارجه اتریش، جمهوری چک، مجارستان، اسلوونی و اسلواکی در پراگ اتخاذ کردند. مقامات این کشورهای اروپایی بر لزوم در پیش گرفتن کمپین واکسیناسیون سراسری تاکید کردند.

واکسیناسیون کودکان در انگلیس تحت شرایط خاص
انگلیس هم مشابه آلمان می خواهد تنها تحت شرایط معینی واکسیناسیون کودکان را انجام دهد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس روز دوشنبه در لندن گفت که بر اساس شرایط آماری فعلی هیچ گونه توصیه عمومی برای واکسیناسیون برای افراد زیر 18 سال وجود ندارد. دولت به این ترتیب ارزیابی فعلی کمیسیون واکسن انگلیس را دنبال می کند. بر اساس توصیه های این نهاد بهداشتی در انگلیس تنها جوانان دارای بیماری زمینه ای و کودکان 12 تا 17 سالی که با انسان های در معرض خطر زندگی می کنند باید واکسن کرونا را تزریق کنند. البته دولت انگلیس اعلام کرده که در صورت تغییر آمارهای کرونایی این ارزیابی هم قابل تغییر خواهد بود.

شیوع گسترده دلتا ویروس در جمهوری چک
دلتا کرونا به ویروس غالب کرونا در جمهوری چک تبدیل شده و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی رسمی در این کشور حدود 70 تا 80 درصد موارد جدید ابتلا به کرونا دراین کشور در اثر آلودگی به این ویروس بوده است.

بالاترین سطح هشدار سفر برای انگلیس در آمریکا
مرجع بیماری های واگیر در آمریکا CDC چهارمین و بالاترین سطح هشدار سفر برای انگلیس را اعلام کرده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت نفر 4151به کرونا مبتلا شده‌اند و 20 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 46558 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 96نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 2,072نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 7نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 20542 نفر به کرونا مبتلا شده و 7 نفر هم در اثر ابتلا به ین بیماری جان خود را از دست دادند..

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,871,881 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 111,492 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 5,519,602 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 128,823 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,289,528 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,874 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,161,850نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 81,119هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,753,835 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 91,921 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *