جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

انتقاد رئیس کمیته آب مجلس از عدم تحقق وعده‌های روحانی

سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب: 770401
جالب است بدانید که قطب کشاورزی و دامپروری کشور امروز در راس هرم بیکاری در بین تمام استان‌ها قرار دارد؛ علت آمار بالای بیکاری هم این بوده که به کشاورز و دامدار این استان اجازه برداشت از آب‌های موجود را نمی‌دهند و در نتیجه کشاورزی و دامداری در استانی که خود سرچشمه سه رود بزرگ دز، کارون و زاینده‌رود محسوب می‌شود سال‌هاست معطل تخصیص آب هستند.
وعده‌های روحانی در موضوع آب تحقق پیدا نکرد
به گزارش جهان نيوز، پیش از ظهر امروز جمعی از طلاب و روحانیون با هدف همفکری پیرامون مشکلات آبی جلسه هم ا‌ندیشی برگزار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری در این نشست با بیان اینکه روحانیت به عنوان پیش‌گامان و پرچم‌داران عدالت‌خواهی و حق طلبی بوده‌اند، گفت: روحانیون همیشه خود را موظف می‌دانند در مصائب و مشکلات اجتماعی کنار مردم باشند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هم امروز و هم نسل آینده با مشکل کم آبی مواجه هستیم و این واقعیت را باید بپذیریم، ادامه داد: یکی از دلایل خشکسالی فعلی، دستکاری بشر در محیط زیست و طبیعت و همچنین آزادسازی مقدار قابل توجهی گاز گلخانه‌ای است که باعث شده امروز دچار کمبود آب شویم.

وی با اشاره به اینکه روحانیت باید میدان‌دار مطالبات اجتماعی مردم باشند، تصریح کرد: سیاست‌گذاری‌های غلط در کشور ما در حوزه آب کار کشور را به جایی رسانده که تنش‌های این تصمیمات غلط بین مردم استان‌ها و شهرستان‌ها کشیده شده است.

جعفری با اشاره به چند مثال برای اثبات سیاست‌گذاری غلط در حوزه آب، ادامه داد: در تمام دنیا فولاد که یک صنعت آب‌بر محسوب می‌شود را  در کنار دریا راه‌اندازی می‌کنند ولی متاسفانه در کشور ما این صنعت آب‌بر را در دل کویر یا مناطق خشک بنا گذاشته‌اند.

رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مزیت اقتصادی چهارمحال و بختیاری را دامداری و کشاورزی عنوان کرد و افزود: جالب است بدانید که قطب کشاورزی و دامپروری کشور امروز در راس هرم بیکاری در بین تمام استان‌ها قرار دارد؛ علت آمار بالای بیکاری هم این بوده که به کشاورز و دامدار این استان اجازه برداشت از آب‌های موجود را نمی‌دهند و در نتیجه کشاورزی و دامداری در استانی که خود سرچشمه سه رود بزرگ دز، کارون و زاینده‌رود محسوب می‌شود سال‌هاست معطل تخصیص آب هستند.

نماینده بروجن به کم‌آبی در حوزه شرب و مصرف خانگی هم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بسیاری از روستاها و شهرهای این استان به وسیله تانکر آبرسانی شدند؛ حتی در شهرهایی مانند سفیددشت و فرادنبه تا 15 ساعت قطعی آب در شبانه روز هم وجود داشت و در سال جاری هم اوضاع به نسبت بدتر از سال گذشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وعده‌های روحانی در این مدت 8 سال ثابت کرد که متاسفانه 100 سال دیگر هم عمل و اجرا نمی شود و تاکنون هم عمل و اجرا نشده است.
ب
Iran, Islamic Republic of
چند وعده از دولت روحانی بثمر رسیده ؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی در کدام موضوع وعده هاش تحقق داشته که در آب تحقق داشته باشه