پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

چطور «ریفلاکس» معده را درمان کنیم؟

سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 770386
متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه برگشت اسید معده از معده به مری را ریفلاکس گویند، گفت:باید مصرف مایعات را موقع خواب کم کنیم، شام را زودتر بخوریم و از خوردن میوه، مایعات و چای بعد از غذا خودداری کنیم.
چطور «ریفلاکس» معده را درمان کنیم؟
به گزارش جهان نيوز، ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که « ریفلاکس به چه وضعیتی گفته  می‌شود؟»،گفت:‌ ریفلاکس به این مفهوم است که اسید معده راحت از معده به مری بیاید و داخل سیستم تنفسی شود؛یعنی دریچه بین مری و معده شل،گشاد و باز می‌شود و براحتی بسته نمی‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که در افراد عادی این دریچه بسته است و اسید به راحتی وارد مری نمی‌شود؛ اما در اینها اسید می‌نشیند و فرد با ترش کردن و سوزش معده به پزشک مراجعه می‌کند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی بیان داشت: بیمار با درد و ترش کردن مراجعه می‌کند و متاسفانه گاهی گرفتگی صدا، گوش درد، دارد. درمان این است که مایعات به خصوص موقع خواب کمتر بخوریم، شبها هنگام خواب زیر سر را بالاتر بگذاریم، شام را زودتر بخوریم و از خوردن میوه، مایعات و چای بعد از غذا خودداری کنیم.

خسرونیا درباره این پرسش که «آیا ریفلاکس قابل درمان است؟»،گاهی به خاطر رژیم غذایی و سیستم عصبی و چاقی است و  قابل درمان است اما اگر دریچه معده ایراد داشته باشد درمان طولانی تر است و تشخیص این وضعیت با آندوسکوپی قابل تشخیص است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام
Iran, Islamic Republic of
سر نبايد بالا باشد بلكه بدن به طرف پايين در سطح شيب دار باشد.