جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱
یک روز پس از آزمایش موفق موشک فراصوت؛

روسیه سامانه «اس-۵۰۰» را با موفقیت آزمایش کرد

سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 770383
مسکو از آزمایش موفقیت آمیز سیستم پدافند موشکی جدید روسیه در پایگاهی در غرب این کشور خبر داد.
روسیه از آزمایش موفق سامانه اس-۵۰۰ خبر داد
به گزارش جهان نيوز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که نسل جدید سیستم پدافند هوایی «اس-۵۰۰» را با موفقیت آزمایش کرده است.

وزارت دفاع روسیه در همین رابطه گفت: سیستم موشکی نسل جدید و پیشرفته «اس-۵۰۰» با شلیک به هدف بالستیکی که با سرعت بسیار زیاد در حرکت بود، در (پایگاه توسعه و پرتاب موشک) «کاپوستین یار» واقع در غرب روسیه، آزمایش رزمی اش را پشت سر گذاشت. بر اساس داده های ثبت شده، این هدف مورد اصابت قرار گرفته است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: شلیک رزمی انجام شده به عنوان بخشی از آزمایش های نهایی، کارایی فنی- تاکتیکی و همچنین ضریب اطمینان بالای ادوات نظامی پدافند هوایی روسیه را تائید کرد. قصد داریم که پس از اتمام چرخه کامل آزمایش ها، اولین سیستم پدافندی اس-۵۰۰ را برای واحد پدافند موشکی محدوده هوایی مسکو تدارک ببینیم.

سیستم موشکی اس-۵۰۰ هیچ گونه نمونه مشابهی در دنیا ندارد و قادر است بازه کاملی از هر گونه شیء پرنده را رهگیری و مواضع دشمن در هر سرعت و ارتفاعی را هدف قرار دهد.

سیستم اس-۵۰۰ جایگزین سیستم های اس-۴۰۰ خواهد شد. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه پیشتر گفته بود که از سال ۲۰۲۰، تهیه و تدارک سیستم های اس-۵۰۰ برای ارتش روسیه شروع می شود در حالی که متخصصان مشغول کار بر روی پروژه این سیستم از سال ۲۰۱۷ بوده اند.
مرجع : مهر
برچسب ها: پدافند موشک اس۵۰۰
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با این ۴۰۰-۵۰۰ کردنهای سامانه اش داره سر همه دنیا رو شیره می ماله!