کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آرزوهای جدید اصلاح طلبان برای روحانی

عطریانفر: روحانی قابلیت‌های منحصر به فردی در قیاس با اعضای فعلی مجمع دارد/ ریاست مجمع تشخیص را به روحانی واگذار خواهند کرد!

29 تير 1400 ساعت 12:35

آقای احمدی نژاد هم همین موقعیت را پیدا کرد گرچه قدر ناشناسی و ناسپاسی کرد و از حریم حکم رهبری را با موضعگیری‌های عجیب و غریب خود صیانت نکرد


به گزارش جهان نیوز، محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی طی گفتگوی با سایت خبرآنلاین اظهار داشت: ما شاهد سنت خوبی از ناحیه رهبری هستیم، اینکه شخصیتهایی که در موقعیتهای برجسته در کشور مسؤلیت داشتند به خصوص رؤسای جمهور، در پایان دوران خدمتشان مورد احترام رهبری قرار می گیرند و معمولا به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت می شوند و این تجربه ای است که در دوران گذشته شاهد آن بودیم و ایشان نسبت به این قضیه با اهتمام ویژه ای اقدام میکرده اند. 

خاتمی تمایلی به حضور در مجمع تشخیص مصلحت نداشت
تصور می کنم برپایه این فرآیند در مقطع بعد از پایان دولت آقای خاتمی هم، از ایشان برای حضور در مجمع دعوت شده باشد یعنی من احتمال می دهم که این اتفاق افتاده باشد ولی چون از طرفی رهبری کسی را الزام نمی کنند یعنی علی الاصول پیشنهاد آن از ناحیه رهبری میتوانسته مطرح باشد ولی قاعدتا موافقت اولیه فرد هم باید گرفته شود، بنابراین تصور می کنم اگر از ناحیه آقای خاتمی تمایل و اقبالی هم صورت می  گرفت منطقاً ایشان هم به عنوان عضو مؤثر و تعیین‌کننده مجمع تشخیص مصلحت می توانستند در آن نهاد حضور داشته باشد.

احمدی‌نژاد از حریم حکم رهبری صیانت نکرد
در ادامه آقای احمدی نژاد هم همین موقعیت را پیدا کرد گرچه قدر ناشناسی و ناسپاسی کرد و از حریم حکم رهبری را با موضعگیری‌های عجیب و غریب خود صیانت نکرد. علی القاعده آقای روحانی هم در ادامه این سنت پیشین از ناحیه رهبری، به عنوان عضو مجمع تشخیص درصورت تمایل دعوت به حضور خواهد شد.

احتمال ریاست حسن روحانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام!
عطریانفر از اصلاح طلبان حامی دولت در ادامه مدعی شده است: در رابطه با صلاحیتها و قابلیتهایی که در آقای روحانی سراغ دارم فکر می کنم که رهبری درصورت اعلام تمایل وی و توافق ایشان علاوه بر مسؤلیت عضویت او در مجمع تشخیص چه بسا در دوره ای که مسؤلیت آقای صادق لاریجانی تمام شود، بنا باحراز صلاحیت و قابلیت‌های منحصر به فرد آقای روحانی در قیاس با اعضای فعلی مجمع، ریاست را به عهده آقای روحانی واگذار خواهند کرد. این رویکرد منطقی که نشان از اهتمام ویژه رهبری دارد باینکه تجاربی که رؤسای جمهور به دست آورده اند در اختیار مدیران جدید قرار گیرد دلالت می کند.

به آقای رئیسی خوشبین هستم
محمد عطریانفر، افزود: اصالتا هر دولتی که بر سر کار می آید باید از تجارب دولت پیشین خود بهره بگیرد و این فرقی نمی کند که آقای رئیسی باشد یا فرد دیگری ؛ این جزو اصولی است که درنظام تبادل قدرت باید به آن توجه کرد اما آقای رئیسی علاوه بر اینکه علی الاصول تجربه دولت پیشین را در استخدام بگیرند، امر مستحسنی است البته خود ایشان هم ادعایشان این است که می خواهند از تجارب فراتر از دولت هم استفاده کنند اما در مقام واقع باید دید که چه خواهد شد. من نسبت به آقای رئیسی خوشبین هستم که بتواند از تجربه دولت پیشین استفاده کند و می‌تواند برای ایشان راهگشا باشد و انشالله که از آن بهره خواهد برد.


کد مطلب: 770369

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770369/عطریانفر-روحانی-قابلیت-های-منحصر-فردی-قیاس-اعضای-فعلی-مجمع-ریاست-تشخیص-واگذار-خواهند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com