کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جراح چاقی دکتر مهدی سلیمی

29 تير 1400 ساعت 10:06


بهترین جراح چاقی دکتر سلیمی توانسته با تخصص‌های خود افراد را در جهت رسیدن به اندام ایده‌آل کمک کند. در سال‌های اخیر جراحی‌های چاقی رشد چشمگیری پیدا کرده‌اند. اما مهم‌تر از این جراحی‌ها این‌ که بتوان پزشک حاذقی را برای این جراحی انتخاب کرد، می‌­باشد. پزشک مربوطه لازم است خصوصیاتی داشته باشد که قصد داریم در ادامه این مبحث آن‌ها را ذکر کنیم تا افراد در هنگام مراجعه به جراح چاقی بتوانند بهترین آن‌ها را شناسایی کنند. حال در ادامه مبحث به ویژگی‌های بهترین جراح چاقی خواهیم پرداخت.
 
در ادامه این مبحث به سؤالات زیر پاسخ داده می‌شود

1. وظیفه اصلی جراح چاقی چیست؟

2. بهترین جراح چاقی دارای چه مدارکی می باشد؟

3. چه معیارهایی برای انتخاب بهترین جراحی چاقی از نظر مراکز بین‌المللی وجود دارد؟

4. سخن آخر 
 


وظیفه اصلی جراح چاقی چیست؟
دو وظیفه اصلی برای جراح چاقی دکتر سلیمی ذکر می‌شود تا بتواند درمان مناسبی برای اضافه‌ وزن افراد داشته باشد و از وجود آن‌ها پیشگیری کند. جراح چاقی دکتر سلیمی به دو صورت می‌تواند این فعالیت را انجام بدهد. نخستین فعالیت این است که بیمار را راغب به انجام جراحی چاقی کند تا درمان مؤثری از کاهش وزن برای او صورت بگیرد. اما راهکار دیگری که زمان بسیاری از جراح چاقی دکتر سلیمی راحت‌تر سپری می‌کند، این است که از طریق عمل معده و کاهش اندازه آن سرعت کاهش وزن افراد را بیشتر کند. این عملکرد باعث می‌شود بیمار در طول روز احساس گرسنگی کمتری بکند و در نتیجه روزانه میزان غذای کمتری مصرف می‌کند و به ‌مرور زمان کاهش وزن برای فرد صورت می‌گیرد. عمل اسلیو معده توانسته به ‌عنوان پرکاربردترین جراحی چاقی که بهترین جراح چاقی دکتر سلیمی بر روی بیماران خود انجام می‌دهد، شناخته شود و با استفاده از این عمل جراحی می‌توان درمان مناسبی برای چاقی‌های افراطی داشت.

افرادی که به‌ سرعت دچار چاقی می‌شوند، با استفاده از این روش کاهش وزن را تجربه خواهند کرد. نکته حائز اهمیت عمل جراحی چاقی این است که این بیمار غذای کمتری استفاده می‌کند و مواد کمتری به ‌عنوان کالری روزمره او به حساب می‌آیند. در فرایند زمان این عملکرد، کاهش وزن را به ‌دنبال دارد و افراد به اندام ایده‌آل خود می‌رسند.

البته پزشکی که قصد دارد جراحی چاقی را انجام بدهد باید مدارک کافی در این زمینه داشته باشد و از تخصص بالایی برخوردار باشد. هر چه که مهارت پزشک در زمینه انجام جراحی چاقی بیشتر باشد، عوارض این جراحی به حداقل می‌رسد و بیمار می‌تواند با حال بهینه‌ای کاهش وزن را تجربه کند. این نکته‌ای بدیهی است که هر عمل جراحی با عوارضی همراه است. اما مهم‌ترین وظیفه جراح چاقی دکتر سلیمی این است که میزان عوارض به ‌وجود آمده را به حداقل برساند. مهارت‌های جراح چاقی دکتر سلیمی باعث می‌شود تا کیفیت این جراحی به حداکثر برسد و هیچ عوارضی برای بیمار صورت نگیرد. یک پزشک حاذق باید پاسخ‌گوی تمامی راه‌حل‌های چاقی برای افراد باشد و با توجه به نیاز و شرایط آن‌ها از آن‌ها استفاده کند.

عملکرد جراح چاقی دکتر سلیمی
هنگامی افراد می‌توانند به جراح چاقی دکتر سلیمی مراجعه کنند که هیچ راهکار دیگری جز جراحی برای کاهش وزن و آن‌ها باقی نمی‌ماند و به واسطه رژیم غذایی یا فعالیت‌های روزانه کاهش وزن برای آن‌ها رقم نمی‌خورد. این راهکار برای افرادی که دچار چاقی‌های مفرط هستند و در کنار آن بیماری دیابت نوع دوم مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آورده ‌است، کاربردی است و به واسطه کمک جراح چاقی دکتر سلیمی می‌توانند تا حد قابل ‌توجهی کاهش وزن داشته باشند. استفاده از عمل جراحی چاقی تا ۷۰ درصد از وزن افراد را کم می‌کند. به ‌همین دلیل راهکاری مناسب و آسان برای از بین بردن چربی‌ها و چاقی‌های مفرط می‌باشد.

جراح چاقی دکتر سلیمی
امروزه پیشرفت علم پزشکی توانسته روش‌های مختلفی برای درمان چاقی را ارائه دهد که بنابر شرایط افراد هر کدام ویژگی‌ها و خصوصیات مخصوص به خود را دارند. به واسطه دکتر سلیمی که به ‌عنوان بهترین جراح چاقی شناخته می‌شود، راهکار مناسب جراحی بنابر شرایط بیمار و میزان چاقی او انتخاب می‌گردد. به دلیل این‌که ممکن است هر یک از روش‌های چاقی برای بیمار مدنظر کاربرد نداشته باشد. اما در هنگام مراجعه به دکتر سلیمی نیاز است از تمامی روش‌های جراحی کاهش وزن اطلاعاتی داشته باشید.
 

 بهترین جراح چاقی دارای چه مدارکی می باشد؟
هنگامی‌که به پزشک مراجعه می‌کنید اگر در سرنسخه‌ی او عبارت متخصص جراحی عمومی و لاپاراسکوپی ذکر شده باشد، این معنی را می‌دهد که این پزشک مهارت و تجارب کافی را برای انجام جراحی چاقی دارد. اما ممکن است دارای بورد تخصصی نباشد. به ‌همین دلیل مهم‌ترین نکته توجه به سرنسخه‌ی یک جراح می‌باشد و اگر عبارت فلوشیپ فوق‌تخصصی تخصصی لاپاراسکوپی را مشاهده کردید، به علم و آگاهی این جراح ایمان بیاورید. برای این‌که یک پزشک به درجه بهترین جراحی چاقی برسد، ۲ مدرک مهم وجود دارد که باید آن‌ها را کسب کند. اعتبار زیادی در پس دریافت این مدارک وجود دارد و به‌ عنوان معیار اصلی برای بهترین جراح چاقی ذکر می‌شوند. یکی از آن‌ها مدرک ASBMS می‌باشد که مخفف کلمه American Society for Metabolic and Bariatric surgery است و از طریق انجمن جراحی متابولیک دریافت می‌گردد.

مدرک دیگر IFSO نام دارد که مخفف عبارت the Surgery of Obesity and Metabolic Disorders است. این مدرک توانسته از طریق فدراسیون بین‌المللی جراحی چاقی و بیماری‌های متابولیک به پزشک مربوطه ارائه گردد. حال هر کدام از این مدارک برای این‌که یک پزشک را به ‌عنوان بهترین جراح چاقی شناسایی کنند، شرایطی دارند. جراح چاقی دکتر سلیمی دارای بهترین مدارک از انجمن‌های جراحی چاقی می‌باشد و با تخصص‌های خود می‌تواند سلامت جان بیماران را در جراحی چاقی حفظ کند.
 

چه معیارهایی برای انتخاب بهترین جراحی چاقی از نظر مراکز بین‌المللی وجود دارد؟
در مطالب بالا گفتیم که بهترین جراح چاقی نیاز است ۲ مدرک مهم دریافت کند. اما معیارهای مهمی در این مراکز برای انتخاب کردن بهترین جراح وجود دارد. مهم‌ترین آن‌ها داشتن گواهینامه جراحی عمومی می‌باشد. دکتر سلیمی به عنوان بهترین جراحی چاقی دارای جراحی عمومی است. از دیگر موارد ضروری برای انجام جراحی چاقی این است که فرد دانش در حیطه جراحی گوارش را نیز داشته باشد. بنابراین پزشک باید دوره‌های آموزشی جراحی را به اتمام رسانده باشد و مدارک معتبری در زمینه جراحی‌های باریاتریک داشته باشد.

مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود این مدارک به پزشک مربوطه داده شود، جراحی‌های همانند اسلیو و بای‌پس معده می‌باشد و این به اثبات می‌رساند که پزشک در زمینه این جراحی تخصص کافی را دارد. تعهد بهترین جراح چاقی این است که وضعیت زندگی بیمار را تا مدت‌ها پیگیر باشد که اگر در شرایطی نیاز به جراحی مجدد داشته باشد، سلامت حال او را تضمین کند.
 
جراح چاقی دکتر سلیمی به این دلیل به‌ عنوان بهترین جراح شناخته ‌شده است که در طول سال حداقل ۵۰ جراحی باریاتریک انجام می‌دهد و همین‌طور می‌تواند به جراحان کم ‌تجربه و تازه‌کار آموزش بدهد تا برای جراحی آماده شوند. جراح چاقی دکتر سلیمی در بیمارستان فعالیت دارد و عضو انجمن بین‌المللی جراحان چاقی می‌باشد.
 
سخن آخر
انواع جراحی‌های چاقی باید به واسطه پزشکی صورت بگیرد که باعث کمترین عوارض موجود برای بیمار گردد. بهترین جراح چاقی فردی است که در زمینه فعالیت خود مدارک بسیاری کسب کرده ‌است و دارای تأییدیه انجمن بین‌المللی جراحی چاقی می‌باشد. برای این‌که یک پزشک به این عنوان برسد، نیاز است شرایط بسیاری را سپری کند. قبل ‌از این‌که به جراحی بپردازید باید تمامی خصوصیات پزشک مدنظر دراین‌باره را بررسی کنید. سپس اقدام به جراحی کنید. با توجه به این موارد می‌توانیم نام دکتر سلیمی را به ‌عنوان بهترین جراح چاقی ذکر کنیم.


کد مطلب: 770339

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770339/جراح-چاقی-دکتر-مهدی-سلیمی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com