پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شلیک راکت به فلسطین اشغالی از لبنان/ حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 770317
منابع صهیونیستی مدعی شده‌‌اند ۲ راکت از لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده‌اند.
آژیر خطر در فلسطین اشغالی به صدا درآمد
به گزارش جهان نيوز، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه مدعی شلیک دو راکت از لبنان به فلسطین اشغالی شد.

بر اساس گزارش فارس، حساب کاربری متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در توییتر مدعی شد ۲ فروند راکت از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده یکی از راکت‌ها توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری و منهدم شده و راکت دوم در یک فضای باز در داخل فلسطین اشغالی فرود آمده است.
ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تصریح کرد: «ما آماده دفاع از اسرائیل در تمامی جبهه‌ها هستیم.»

حدود ۳۰ دقیقه بعد از این بیانیه، ارتش رژیم صهیونیستی در توییتر نوشت در واکنش به شلیک دو راکت، مرز لبنان را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده است.

در جریان جنگ اخیر غزه با رژیم صهیونیستی بارها فلسطین اشغالی هدف حملاتی از مبدأ لبنان قرار گرفت. تحلیلگران می‌گویند یکی از پیام‌های این حملات از لبنان در بحبوحه آن درگیری‌ها این است که جبهه جنوب لبنان هر لحظه می‌تواند علیه رژیم صهیونیستی باز شود.

حمله راکتی به فلسطین اشغالی ساعاتی بعد از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در جنوب سوریه اتفاق افتاده است. تلویزیون سوریه چند ساعت قبل اعلام کرد پدافند هوایی این کشور موفق شده با تجاوز رژیم صهیونیستی در آسمان حلب مقابله کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. 

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند. 

رژیم صهیونیستی در پی جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش زیادی از ارتفاعات جولان سوریه را به اشغال خود درآورد سازمان ملل در سال ۱۹۷۴ نیروهای حافظ صلح را برای نظارت بر آتش‌بس میان دو طرف اسرائیلی و سوری در ارتفاعات جولان ایجاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *