کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی: لحظه‌ای نیست که به فکر مردم نباشیم

28 تير 1400 ساعت 12:40

لحظه‌ای نیست که دولت به فکر مردم نباشد و جایی اگر خشکسالی مردم را آزار می‌دهد و یا سیل و زلزله‌ای رخ داده، ما همه توان را به کار می‌گیریم و البته گاهی اوقات توان‌مان به اندازه خسارات مردم نیست و گاهی با تأخیر هم مواجه است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی که به‌صورت ویدیو کنفرانس انجام گرفت، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر با تأکید بر اهمیت مسئله خاک اظهار داشت: نباید اجازه بدیم که خاک در کشور ما از بین برود و جنگل و مرتع بسیار حائز اهمیت است و تلاش‌های خوبی در زمینه جنگل‌کاری و زراعت چوب در این دولت انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمینه کشاورزی به مردم می‌گوییم که مدیرانِ این‌عرصه خدمات ارزشمندی انجام دادند، افزود: در برخی زمینه‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم و اگر در خشکسالی نباشیم زمینه‌های لازم از نظر مکانیزه‌شدن بخش‌های کشاورزی، بذر، کانال‌کشی‌ها و زهکشی‌ها وجود دارد و در برخی محصولات اگر بارش مناسب داشته باشیم مانند گندم و برنج خودکفا هستیم و هم‌چنین در شکر نیز در مرز خودکفایی هستیم.

رئیس‌جمهور گفت: امسال از نظر خشکسالی شرایط سخت و خاصی داریم و این شرایط در 50 سال گذشته کم‌نظیر است و نسبت به پارسال بیش از 52 درصد کاهش بارندگی داریم و به‌همین دلیل در مسئله آب و برق دچار مشکل شدیم و مردم عزیز ما در خوزستان و بسیاری از استان‌های جنوبی مشکل دارند.

روحانی بیان کرد: البته توصیه ما به عزیزان‌مان در خوزستان این بود که برنج‌کاری نشود ولی سال‌هاست که برنج می‌کارند و این مزید بر علت شده و دست‌به‌دست هم داده و مردم در سختی هستند و دیروز هم مصوبات خوبی داشتیم تا مشکل را فعلا حل کنیم و جبران خسارت و آب‌رسانی صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: مردم هرچه ناراحت باشند حق دارند و وقتی دام آب و غذا ندارد و یا درخت در حال خشک شدن است و محصول از بین می‌رود، این فقط خسارت مالی نیست بلکه مانند از دست رفتن جان برای دامدار و یا کشاورز سخت است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت لحظه‌ای نیست که به فکر مردم نباشد و جایی اگر خشکسالی مردم را آزار می‌دهد و  یا سیل و زلزله‌ای رخ داده، ما همه توان را به کار می‌گیریم و البته گاهی اوقات توان‌مان به اندازه خسارات مردم نیست و گاهی با تأخیر هم مواجه است و به مردم می‌گوییم که با همه توان در خدمت آنها هستیم و برای ما فرقی نمی‌کند که هفته‌های آخر و یا هفته‌های اول دولت هستیم؛ ما تا ساعت آخر مسئولیم و بار را بر دوش داریم و باید تلاش کنیم.

روحانی در ادامه اظهار داشت: برای صنعتی شدن کشاورزی کار عظیمی در این دولت انجام گرفته و بر دارایی‌های کشاورزان افزوده شده و قیمت زمینی که کانال‌کشی شده 10 برابر شده و ثروت و محصولات مردم افزایش یافته و در آب صرفه‌جویی نیز می‌شود.

وی گفت: برای مردم ما مهم است که از نظر کشاورزی حتی‌الامکان در خودکفایی باشند و این مهم را در دوران کرونا حس کردیم و ارزش محصولات کشاورزی بیشتر حس شد و قیمت محصولات کشاورزی در دنیا 60 درصد افزایش یافت و کاری که امروز در بخش کشاورزی انجام می‌گیرد، اهمیت دارد و ان‌شاءالله همین روند در دولت سیزدهم نیز ادامه خواهد یافت تا مردم ثمره خودکفایی در کشاورزی را شاهد باشند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به گلایه مصرف‌کنندگان از قیمت بالای مواد غذایی و محصولات بسته‌بندی‌شده، اشاره کرد و گفت: امروز مصرف‌کنندگان از هزینه بالای بسته‌بندی گلایه دارند، اگر بتوانیم با کمک و همکاری دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی کار کنیم که بسته‌بندی مواد غذایی با قیمت ارزان‌تری در اختیار مردم قرار گیرد ارزشمند است.

رئیس‌جمهور به وزیران جهاد کشاورزی و صمت توصیه کرد تا همه تلاش خود را انجام دهند تا مواد غذایی با قیمت ارزان‌تری در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، روحانی در هشتاد و دومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، فرمان افتتاح رسمی 585 طرح تولیدی و زیربنایی در زمینه تولید محصولات غذایی زراعی و آبزیان و نیز صنایع تبدیلی را در سراسر کشور صادر کرد.

3 طرح آب و خاک به مساحت 66 هزار هکتار در اراضی سطح کشور، 443 طرح صنایع تبدیلی و غذایی، 118 واحد گلخانه‌ای و 7 طرح زیربنایی در شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور و همچنین 14 طرح آبزی‌پروری و زیربنایی شیلات در استان‌های هرمزگان، بوشهر، قزوین و سیستان و بلوچستان از جمله طرح‌ها و پروژه‌هایی است که امروز با دستور روحانی در سراسر کشور بهره‌برداری رسمی آن آغاز شد.

برای اجرای این 585 طرح و پروژه ملی‌ که امروز بهره‌برداری رسمی از آنها آغاز می‌شود، 11 هزار و 703 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.همچنین با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 24 هزار و 134 نفر اشتغال پایدار و مستقیم ایجاد می‌شود.


کد مطلب: 770269

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/770269/روحانی-لحظه-ای-نیست-فکر-مردم-نباشیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com