پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

شاد ترین آهنگ های مازندرانی

دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 770239
شاد ترین آهنگ های مازندرانی
به طور معمول وقتی که صحبت از موسیقی می‌شود بیشتر افراد تنها گوش دادن به آن را به عنوان سرگرمی در نظر می‌گیرند و از فواید آن اطلاع چندانی ندارند در حالی که موسیقی تنها عاملی برای سرگرمی نیست و فواید بی شماری دارد؛ از همین رو است که بسیاری از تراپیست‌ها برای حل مشکلات روحی و روانی بیماران خود از موسیقی درمانی استفاده می‌کنند. فواید گوش دادن به موسیقی چه شاد چه نوع غمگین آن بسیار زیاد است اما در این مطلب قصد داریم فواید گوش دادن به آهنگ‌ های شاد از نوع فولکلور مازندرانی را بررسی کنیم. 

فواید گوش دادن به آهنگ ‌های شاد به شرح زیرند:
  • بهبود عملکرد شناختی، تمرکز و حافظه
حتماً تا به حال تجربه کرده‌اید که با وارد شدن به محیطی که در آن آهنگ شاد پخش می‌شود درک بهتری از موقعیت خود پیدا می‌کنید و با تمرکز بهتری می‌توانید افکار خود را سر و سامان دهید. مثل وقتی که پس از یک روز خسته کننده و ذهنی شلوغ سوار یک تاکسی می‌شوید و راننده تاکسی خوش ذوق، در حال گوش دادن به پلی لیستی از آهنگ‌ های مازندرانی شاد است. با ورود به جو ناشی از پخش آن آهنگ‌ها، افکار شما در ذهنتان بهتر سازمان دهی می‌شوند و جزئیات را بهتر به یاد می‌آورید. طبق تحقیقات، موسیقی شاد با افزایش میزان تنفس و ضربان قلب، باعث باز شدن ذهن و تقویت حافظه می‌شود؛ از همین رو گوش دادن به این آهنگ‌ها یکی از راه‌های کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر است. در واقع با گوش کردن آهنگ ‌های شادی نظیر آهنگ‌ های مازندرانی، می‌توانید هوش و حواس خود را بیشتر جمع کنید و در لحظه بیشتر حضور داشته باشید.

برخی از محصلان معتقدند گوش دادن به یک آهنگ شاد به بالا بردن تمرکز آن‌ها و بهتر به یاد سپردن مسائل هنگام درس خواندن کمک می‌کند. طبق آزمایشاتی که برای یافتن درستی این فرضیه انجام شد در صورت گوش دادن به آهنگ شادی که فرد با آن آشنایی قبلی دارد ممکن است این اتفاق بیافتد، اما در صورت گوش دادن به آهنگ‌ جدید ممکن است تمرکز کمتر شود چرا که مغز سعی در یادگیری و حفظ متن دارد و این مسئله از متمرکز ماندن جلوگیری می‌کند.
  • افزایش میزان استقامت و انگیزه
دلیل پخش آهنگ‌های ریتمیک و دارای ضرباهنگ بالا در باشگاه‌های ورزشی همین است. در واقع هر نوع آهنگی جایی دارد. به عنوان مثال از آهنگ‌های ملایم و بی کلام در کلاس‌های یوگا برای پایین آوردن متابولیسم بدن استفاده می‌شود و برعکس هنگام اقدام برای ورزش‌هایی نظیر ایروبیک و بدنسازی آهنگ ‌های شاد و ریتمیک پخش می‌شوند. گوش دادن به موسیقی شاد، با افزایش مقدار تنفس و ضربان قلب و همچنین بالا بردن سطح آدرنالین بدن، مقاومت افراد هنگام انجام دادن ورزش‌های سخت را بالا می‌برد و سبب می‌شود خستگی و درد عضلات را کمتر حس کنند. همچنین تمایل به ورزش کردن مطابق با ریتم تندِ این دسته از آهنگ‌ها سبب می‌شود میزان مفید واقع شدن ورزش نیز بیشتر شود و در نتیجه از  پتانسیل کامل بدن برای ورزش استفاده شود و انرژی‌های نهفته افراد سر باز کند؛ در نتیجهِ این امر انرژی مضاعف بدن نیز تخلیه می‌شود و افراد خواب بهتری را نیز تجربه می‌کنند.
  • کاهش علائم افسردگی
سرتونین هورمونی در بدن است که با نام هورمون شادی شناخته می‌شود. هنگام گوش دادن به آهنگ‌ های شاد میزان ترشح سرتونین در بدن افزایش می‌یابد. با افزایش سرتونین میزان شادی افراد نیز به دنبال آن افزایش یافته و علائم افسردگی نظیر بی حسی و بی حالی مفرط، کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که به خانم‌های باردار به خصوص در ماه‌های آخر بارداری، برای جلوگیری از افسردگی حین بارداری و پس از زایمان، گوش دادن به آهنگ‌ های شاد توصیه می‌شود.
 
 مبارزه با استرس
موسیقی شاد با افزایش میزان تنفس سبب بالا رفتن میزان اکسیژن خون و پایین آمدن فشار خون می‌شود. همچنین با خالی کردن نسبی ذهن از دلایلی که سبب استرس شده است؛ کاهش استرس و بالا بردن آرامش را برای افراد به ارمغان می‌آورد.
  • بهبود حس و حال روانی افراد و افزایش میزان امید به زندگی
یکی از اولین پیشنهادات هر شخصی برای بالا بردن حوصله و بهبود حال دیگران، دعوت آنها به گوش دادن به یک آهنگ شاد است. گوش دادن به چنین آهنگ‌هایی با بالابردن سرعت پردازش اطلاعات در مغز، تجدید قوای جسم، افزایش انگیزه و ... باعث رهایی افراد از عوامل استرس‌زا و ناراحت کننده می‌شود و حال بهتر و خوش‌تری را به آنها هدیه می‌دهد. در نتیجهِ حال خوش، امید و تمایل به زندگی و حس سرزندگی نیز در افراد افزایش می‌یابد‌.

  • کاهش درد
طبق تحقیقات علمی، آهنگ شاد می‌تواند دردهای مزمن افراد نظیر سردرد، کمردرد، پا درد و ... را کاهش دهد. در طی این تحقیقات مشخص شد اگر افراد دارای دردی مزمن، به مدت دو هفته، یک ساعت در روز را صرف گوش دادن به آهنگ‌ های شاد کنند نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند ۱۵ درصد درد کمتری را تجربه می‌کنند. جالب است بدانید پزشکان برای افزایش میزان موفقیت عمل‌های جراحی از بیماران خود درخواست می‌کنند قبل از عمل جراحی به آهنگ‌ های شاد گوش دهند. همچنین برای بالا بردن سرعت ریکاوری پس از عمل نیز گوش دادن به چنین آهنگ‌هایی توصیه می‌شود.
 

آهنگ‌ های مازندرانی، یکی از شادترین انواع موسیقی
به موسیقی مربوط به استان‌های مازندران و گلستان، موسیقی مازندرانی گفته می‌شود. این دسته از موسیقی که به دو صورت آوازی یعنی با کلام و سازی یعنی بی کلام اجرا و ضبط می‌شود، دارای ریتمی تند و شاد است که احتمالاً تا به حال شنیده‌اید. طرفداران سریال پایتخت به خوبی می‌دانند که این موسیقی و آهنگ مازندرانی تا چه حد با مردم مازنی گره خورده و تا چه حد شاد و انگیزه دهنده است.

تاریخچه موسیقی مازندرانی نوع حماسی آن اغلب به دوران قاجار باز می‌گردد. در کل این موسیقی دارای قدمت بالایی است و علاقمندان زیادی دارد.
 
آهنگ‌ های شاد را از سویل موزیک دریافت کنید‌.
سویل موزیک یکی از بهترین سایت‌های فعال در زمینه موسیقی است که آرشیو کاملی برای علاقمندان نیز داراست .برای دانلود و یا پخش آنلاین انواع آهنگ‌های تمامی ژانرها و سبک‌ها در تمامی کیفیت‌ها، دست یابی به متن و تکست آهنگ‌ها و همچنین برای دسترسی به آهنگ ‌های مازندرانی شاد زیبا و ریمیکس‌های جدید به سویل موزیک به آدرس اینترنتی sevilmusic.com مراجعه کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *